9.5 C
Craiova
sâmbătă, 27 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalSpitalul din Slatina, sub bisturiul experţilor

Spitalul din Slatina, sub bisturiul experţilor

Spitalul Judeţean de Urgenţă Slatina este unitatea sanitară la care apelezi atunci când nu ai alternative, a spus unul dintre experţii italieni, care, în perioada 7 februarie – 7 mai, au desfăşurat auditul comandat de Consiliul Judeţean Olt şi Primăria Slatina şi plătit de trei firme private – Alro, Pirelli şi Prysmian. Consultanţii Alfonso Fossa, medic cu experienţă de management în unităţile sanitare, şi Luca Giranzani, expert în management în unităţi private de top, au prezentat ieri concluziile auditului în întâlnirea cu preşedintele Consiliului Judeţean Olt, Paul Stănescu, şi cu primarul Slatinei, Darius Vâlcov. Potrivit raportului, medicii sunt relativ bine pregătiţi, dar le lipsesc condiţiile de lucru, nu sunt plătiţi corect, asistenţii sunt mulţi, dar repartizaţi ineficient pe secţii, controlul administrativ pentru codurile dosarelor clinice cu scopul de decontare DRG se realizează, însă formal, lipseşte un sistem informatic integrat pentru o comunicare bună, nu sunt medici anestezişti suficienţi şi nimeni nu-şi asumă responsabilitatea pentru ceea ce face. Punctele albe în activitatea spitalului ţin de legislaţie, care a impus achiziţia de bunuri şi servicii prin licitaţii publice, dar şi de competenţa şi spiritul de colaborare a personalului din birourile de finanţe, buget şi contabilitate.

Mentalitatea ne strică

Cea mai importantă concluzie a fost aceea că trebuie schimbată mentalitatea. Experţii au ajuns la această concluzie după ce au stat de vorbă cu personalul şi pacienţii, au făcut vizite în fiecare secţie, au studiat timpii de răspuns la diversele cerinţe, au verificat prin teste de stres reacţia operatorilor implicaţi în cazuri-problemă, s-au întâlnit cu liderii diverselor structuri profesionale şi şefi de instituţii partenere ale spitalului. „Suntem ajutaţi, ni se indică şi drumul pe care trebuie să mergem, dar cea mai grea muncă este punerea în practică“, a concluzionat managerul SJU, Nicu Vladu.
Responsabilii spitalului trebuie să gândească unitar, bugetul trebuie să fie altceva decât lista cu cheltuielile de funcţionare şi sursa de finanţare de la Casa de Asigurări de Sănătate. Medicii, infirmierele, managerul şi liftierii trebuie evaluaţi anual dacă şi-au îndeplinit sarcinile asumate prin fişa postului.

„Pacienţii nu pot fi trataţi cu lipsa demnităţii umane“

Auditorii au propus ca în SJU să se amenajeze saloane destinate cazurilor sociale. Ar fi oportună şi înfiinţarea unui Departament al Asistenţilor, care să gestioneze activitatea acestora, să urmărească performanţele profesionale şi să asigure corecta repartizare la nivelul secţiilor, astfel încât secţiile solicitate să aibă în schemă personal sanitar mediu suplimentar. Se impune reunirea secţiilor care generează costuri suplimentare (ca exemple au fost menţionate: ginecologia, radiologia, laboratorul de analize, farmacia, blocul operator). Ar trebui creat un sistem eficient de programare pentru consultaţiile din ambulatoriu (policlinică), cu puncte de lucru numeroase, situate la poarta spitalului, în farmacii, bănci sau magazine mari, proiect gândit de conducerea spitalului şi dorit a fi implementat din vară. „Pacienţii nu pot fi trataţi cu lipsa demnităţii umane“, a precizat consultantul Fossa, impresionat de ceea ce a văzut în ambulatoriu. S-a propus ca fiecare medic specialist să poată acorda consultaţii contra cost, în afara timpului de lucru, în policlinică, SJU păstrând un comision minim şi cota de cheltuieli de regie.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS