19.8 C
Craiova
vineri, 26 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalAdrian Păunescu, în stare critică

Adrian Păunescu, în stare critică

Starea de sănătate a poetului şi politicianului Adrian Păunescu era aseară extrem de gravă, el fiind ţinut în viaţă cu ajutorul aparatelor. „Este o chestiune de ore. Nu mai avem ce să-i facem“, au declarat ieri surse oficiale pentru Evenimentul Zilei. Adrian Păunescu suferă de insuficienţă cardiacă, renală, hepatică şi respiratorie. Medicii de la Spitalul Floreasca din Capitală, unde este internat poetul, au intrat în alertă încă din noaptea de marţi spre miercuri, când au constatat oprirea bătăilor inimii. Aceştia au efectuat timp de mai multe ore manevre de resuscitare, în urma cărora inima lui Adrian Păunescu a repornit, fiind susţinută de aparatele prin care se drenează sângele venos, respectiv se reintroduce sângele arterial. Potrivit medicului Şerban Brădişteanu, şeful Clinicii de Cardiologie a Spitalului Floreasca, pronosticul rămâne rezervat. „Adrian Păunescu mai este în viaţă. A suferit o oprire cardiacă şi a fost resuscitat. În acest moment, cordul funcţionează, e asistat prin intubaţie şi pentru funcţia cardiacă, şi pentru cea respiratorie. Pronosticul rămâne rezervat“, a declarat aseară cardiologul Şerban Brădişteanu. La spital au venit soţia şi doi dintre copiii poetului Adrian Păunescu, însă aceştia au refuzat să facă vreo declaraţie referitoare la starea de sănătate a acestuia.
Poetul în vârstă de 67 de ani a fost internat la Spitalul de Urgenţă Floreasca pe 26 octombrie. „Nici măcar n-am puterea să-mi imaginez până la capăt cum ar fi această despărţire de ai mei dacă s-ar transforma din temporară în definitivă“, scria Adrian Păunescu într-un editorial publicat după spitalizarea sa. Pe 27 octombrie, Adrian Păunescu a publicat un editorial în care scria despre perioada dificilă prin care trece. „De când am acceptat această soluţie, în ochii mei s-au schimbat toate: şi culorile, şi mişcările lumii, şi scara de valori. Au retrogradat vanităţile şi s-au impus brusc, din nou, valorile etern umane. Mi-am dat seama, încă o dată, ce mult contează să nu fii singur pe pământ. Mi s-a arătat, întreagă, nimicnicia de a mă supune banului şi puterii, deşi, fără un minimum de bani şi de putere, nici unul dintre noi nu şi-ar putea procura alimente, medicamente, confortul elementar“, scria poetul miercurea trecută.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS