19.8 C
Craiova
vineri, 26 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalGermania cere banii înapoi de la General Motors

Germania cere banii înapoi de la General Motors

Cancelarul Germaniei, Angela Merkel, a declarat că General Motors Co. ar trebui să prezinte rapid un plan de restructurare a diviziei Opel şi că producătorul ar trebui să îşi asume şi majoritatea costurilor acestei proceduri.
„Ne aşteptăm ca GM să prezinte un plan fezabil pentru Opel. Această soluţie poate funcţiona numai dacă GM îşi asumă partea leului din conturile restructurării, ceea ce înseamnă că trebuie să dea înapoi împrumutul ce i s-a acordat“, a declarat Merkel, după cum informează Automotive News.
General Motors a spus că are nevoie de aproximativ trei miliarde de euro, echivalentul a 4,5 miliarde de dolari, ca să restructureze Opel, deşi agenţia de rating Moody’s estima o sumă de 8,5 miliarde de dolari. Germania a acordat un împrumut de 1,5 miliarde de euro pentru salvarea diviziei Opel de la falimentul în care ar fi fost atrasă de căderea producătorului american. Angela Merkel a declarat că regretă decizia GM de a renunţa la vânzarea pachetului de 55% din acţiunile Opel către grupul format din compania canadiană Magna şi partenerul acesteia, banca rusească Sberbank. „Guvernul anterior a decis un investitor strategic pentru Opel, cu un scop bun, acela de a-i oferi un viitor. Dacă nu am fi făcut asta, nu ar mai fi existat Opel astăzi deoarece GM nu şi-ar fi putut duce la îndeplinire responsabilitatea faţă de Opel ca şi companie-mamă“, a spus Merkel. Directorul executiv al Sberbank, German Gref, a declarat ieri că varianta unei acţiuni în instanţă împotriva GM nu a fost scoasă din discuţii. „Dacă va fi necesar, suntem pregătiţi să ne apărăm punctul de vedere în instanţă. Avocaţii studiază posibilitatea aceasta, dar avem toate şansele să evităm instanţa“, a declarat Gref.

Beijing Auto vrea să încheie afacerea Saab până la sfârşitul anului

Compania Beijing Automotive Industry Holding Ltd. şi partenerul suedez al acesteia şi-au propus să finalizeze planurile de cumpărare a producătorului Saab până la sfârşitul acestui an, informează Automotive News. Beijing Auto a spus în septembrie că va prelua un pachet minoritar din grupul Koenigsegg, care plănuieşte să cumpere Saab de la General Motors. Contravaloarea pachetului de acţiuni ar fi trebuit să rezolve dificultăţile financiare ale achiziţiei Saab. Afacerea ar fi trebuit să se încheie la sfârşitul lunii octombrie, dar a apărut o problemă în momentul în care, luna trecută, guvernul suedez a spus că ar trebui să aştepte decizia de garantare a împrumutului de 400 de milioane de euro, acordat anterior firmei Saab.
Koenigsegg, un brand de maşini supersport, şi partenerul chinez au decis să lucreze împreună pentru răspândirea produselor Saab pe piaţa din China, dar şi pe piaţa internaţională. Afacerea Saab este cea mai recentă încercare a producătorului chinez de a-şi asigura un impact global în lumea auto. Geely Automotive este compania pe care Ford o preferă în afacerea Volvo. Beijing Auto s-a retras din afacerea Opel în luna iulie. Al cincilea producător ca mărime din China, Beijing Auto, a vândut 12.063 de maşini sub propriul brand în 2008, cu 18,7 procente mai multe decât în 2007, potrivit Ghidului Automotive News 2009. Producătorul are proiecte comune în China cu Hyundai Motor Co. şi cu divizia Mercedes Benz a grupului Daimler AG.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

2 COMENTARII