17.5 C
Craiova
vineri, 26 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalTrenul deraiat îi bagă în urmărire penală pe ceferişti

Trenul deraiat îi bagă în urmărire penală pe ceferişti

Procurorii doljeni au dispus începerea urmăririi penale pentru comiterea infracţiunii de distrugere şi semnalizare falsă faţă de un angajat al CFR Infrastructură în cazul catastrofei feroviare înregistrate luni, pe raza localităţii Cârcea. Până ieri-dimineaţă, lucrătorii Intervenţii Feroviare au ridicat vagoanele avariate, spre seară fiind reluată circulaţia pe o linie de cale ferată.

Un angajat al CFR Infrastructură, principalul suspect în cazul deraierii trenului accelerat 1692, accident soldat cu 16 persoane rănite uşor şi pagube de milioane de euro, este urmărit penal pentru comiterea infracţiunii de distrugere şi semnalizare falsă, faptă pedepsită cu detenţia pe viaţă sau închisoarea de la 15 la 25 de ani. Procurorii Parchetului Curţii de Apel Craiova care efectuează ancheta în acest caz au comunicat că s-a dispus începerea urmăririi penale împotriva lui Florin Vlad, de 53 de ani, din comuna Coşoveni, angajat al CFR Infrastructură, la domiciliul căruia a fost efectuată luni o percheziţie. Anchetatorii nu au precizat însă dacă în locuinţa bărbatului au fost găsite probe care îl incriminează. „Pentru a fi efectuată percheziţia, era nevoie de dispunerea începerii urmăririi penale în această cauză împotriva principalului suspect. S-a dispus începerea urmăririi penale pentru săvârşirea infracţiunii de distrugere sau semnalizare falsă, prevăzute de art. 276, alin. 1 şi 3 din Codul Penal. În acelaşi timp, urmărirea penală este începută in rem şi pentru neîndeplinirea obligaţiilor de către angajaţii CFR“, a declarat Ionel Grigorie, procuror în cadrul Parchetului de pe lângă Curtea de Apel Craiova. Anchetatorii au mai explicat că împotriva principalului suspect nu s-a dispus încă nici o măsură preventivă, iar ancheta este în desfăşurare.

Ultimul vagon avariat, ridicat ieri

Luni, după ce procurorii şi criminaliştii au încheiat cercetările de la faţa locului, lucrătorii SC Intervenţii Feroviare au acţionat cu cinci utilaje – o macara de 250 de tone, două de 125 de tone şi două vagoane cu vinciuri – pentru a ridica vagoanele deraiate. Cei aproape 60 de angajaţi de la Intervenţii Feroviare au lucrat fără oprire până ieri, în jurul prânzului, când şi ultimul vagon a fost pus pe şine. Potrivit lui Eugen Ciobotaru, directorul SC Intervenţii Feroviare, a fost dificilă decongestionarea a patru vagoane care intraseră unul în altul. Ieri-dimineaţă, în jurul orei 3.00, s-a reuşit desfacerea lor, însă a mai rămas un vagon care avea ambele osii distruse. Pentru ridicarea ultimului vagon a fost necesară aducerea unei osii de la Craiova, care a ajuns la Cârcea în jurul orei 10.30, după care vagonul avariat a fost repus pe şine. Reprezentanţii Intervenţii Feroviare au spus că s-au încadrat în termenul promis, chiar dacă au lucrat continuu mai mult de 24 de ore. „Ne-am ţinut de cuvânt şi am eliberat calea ferată. Puteam termina mai repede, dar a trebuit să aşteptăm după acel boghiu. Toţi oamenii sunt teferi, iar vagoanele au fost ridicate fără să spargem vreun geam“, a declarat Eugen Ciobotaru. Acesta a mai precizat că intervenţia de la Cârcea este comparabilă ca intensitate cu cele de la alte accidente feroviare, cum ar fi cele înregistrate la Strejeşti – Olt, Rădoieşti sau Câmpulung Moldovenesc.

Circulaţie reluată

Marin Şuşanu, directorul CFR Călători Craiova, a precizat că după ridicarea ultimului vagon vor începe reparaţiile la o linie. Ieri, la ora 17.00, reparaţiile se încheiaseră, fiind înlocuiţi aproximativ 50 de metri de cale ferată, urmând să fie pusă în funcţiune şi linia de contact, în jurul orei 18.00.
 

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

16 COMENTARII