13.4 C
Craiova
joi, 9 mai, 2024
Știri de ultima orăLocalMunţii de pe Valea Oltului, consolidaţi ca Alpii

Munţii de pe Valea Oltului, consolidaţi ca Alpii

Versanţii de pe Valea Oltului, de pe care cad pietre care blochează traficul rutier pe artera naţională şi europeană, sunt consolidaţi între kilometrii 198 şi 226 ca şi Alpii elveţieni şi germani.

Pentru a opri căderile de pietre, versanţii de pe DN 7 din Vâlcea vor fi fortificaţi în nenumărate puncte. Eugen Mănescu, directorul Administraţiei Naţionale a Drumurilor (AND) – Districtul Vâlcea, spune că firma germană care execută lucrările de protecţie a versanţilor, Sachsische Bau, a câştigat licitaţia organizată de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România.

„Executarea lucrărilor a început de anul trecut şi s-a lucrat deja în două puncte. Firma care le execută se numeşte Sachsische Bau şi a fortificat şi Alpii elveţieni şi germani. Termenul de execuţie e de 15 luni şi vor fi scăzute perioadele în care nu se va putea lucra din cauza timpului nefavorabil. Punctele care au nevoie de consolidări sunt de ordinul zecilor, dar 18 dintre ele sunt critice“, a spus Eugen Mănescu.

Fortificarea versanţilor se face cu fonduri de la Guvernul României şi cu un împrumut luat de la Banca Europeană de Investiţii. Din cauza temperaturilor scăzute, lucrările au fost oprite la sfârşitul anului trecut, urmând ca ele să fie reluate de la 1 martie 2009.

 

Sistemul de forare, premieră pentru România

 

Până în prezent s-a lucrat în zonele Brezoi şi Cornetul. Versanţii din cele două puncte sunt îmbrăcaţi pe o suprafaţă de câteva sute de metri în plase cu inele. Eugen Mănescu spune că doar consolidarea munţilor în cele două zone a costat două milioane de euro. „S-a făcut curăţarea versanţilor de pietrele care nu prezentau stabilitate şi exista riscul să cadă pe asfalt. S-au forat apoi în stâncă găuri, la o adâncime de cel puţin şase metri, în care s-au pus ancore ce s-au fixat cu lapte de ciment. De acestea s-a prins apoi o plasă elastică specială, cu inele. Materialul plaselor este de o calitate foarte bună şi va rezolva problema căderilor de bolovani. Toate materialele cu care se fac consolidările sunt aduse din Austria“, a explicat directorul AND – Districtul Vâlcea.

În zonele în care există riscul să aibă loc căderi de copaci sunt fixate şi nişte garduri speciale. Pe un sector din zona Brezoi vor fi amplasate şi copertine. Mănescu susţine că fortificarea versanţilor e o premieră, după sistemul de consolidare a Alpilor din Austria şi Elveţia, datorită forărilor care se fac. „Am mai făcut şi noi în România lucrări cu plase ancorate, dar nu s-a forat la o asemenea adâncime. La noi s-a forat la doi metri, nu la şase ca acum“, a precizat Mănescu.

Reprezentanţii AND speră ca noile lucrări de consolidare să le ofere şoferilor o protecţie cât mai sporită, iar căderile de bolovani pe carosabil să rămână doar o amintire.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

2 COMENTARII