14.7 C
Craiova
vineri, 26 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalFără reclame la alimentele nocive

Fără reclame la alimentele nocive

Produsele alimentare şi băuturile nocive pentru sănătatea copiilor nu vor mai fi promovate în emisiunile radio şi TV destinate celor mici şi nici în presa scrisă, potrivit unui cod etic pentru marketingul produselor alimentare destinate copiilor, elaborat de Protecţia Consumatorilor.

Codul, realizat de Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor, defineşte un criteriu nutriţional minimal pe care ar trebui să-l respecte alimentele destinate celor mici, pentru a nu le afecta sănătatea şi a nu-i predispune la obezitate. Alimentele destinate copiilor trebuie să aibă conţinut scăzut de zahăr, grăsimi şi sare.

„Obezitatea şi bolile cauzate de aceasta sunt efecte ale alimentaţiei nesănătoase, care au înregistrat o rată de creştere tot mai mare în întreaga lume, fapt ce a alertat autorităţile europene. Adoptarea acestor reguli presupune încetarea promovării, prin orice mijloace de marketing, a produselor care nu respectă criteriile impuse de codul etic, precum şi respectarea dreptului copiilor de a nu fi influenţaţi sau de a nu-şi influenţa părinţii să cumpere anumite produse“, a explicat pentru NewsIn preşedintele ANPC, Dan Vlaicu.

Proiectul Codului etic pentru marketingul produselor alimentare destinate copiilor este supus dezbaterii publice, urmând să fie analizat de producătorii din domeniu, de autorităţile statului şi de cei implicaţi în promovarea acestor produse, urmând să se stabilească o variantă finală, care va deveni literă de lege.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS