11.4 C
Craiova
sâmbătă, 27 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalEconomie pe seama vieţilor omeneşti

Economie pe seama vieţilor omeneşti

Sucursala CFR Craiova susţine că nu are bani să monteze o barieră la trecerea la nivel cu calea ferată de la Cârcea. În ciuda accidentelor tragice petrecute în acel loc, CFR Craiova consideră că semnalizarea este corespunzătoare.

Trecerea la nivel cu calea ferată de la Cârcea este „scena“ blestemată a accidentului de luni seară, în care au pierit soţii Bălănescu, iar Rebeca, nepoţica lor de cinci ani, a fost rănită grav.

În doi ani, această intersecţie cu calea ferată a cauzat moartea a trei oameni şi rănirea gravă a altor patru. Cu toate acestea, autorităţile spun că este semnalizată corespunzător prin tablele ruginite care ţin locul unor indicatoare. Cândva, exista o barieră aici. CFR a renunţat la ea pentru a economisi câţiva bănuţi.

O cruce neagră pe marginea drumului aminteşte de Ionuţ Cosmin Bojin, preot, mort într-un accident acum doi ani. Lângă ea va fi aşezată, probabil, crucea soţilor Nicolae şi Maria Bălănescu, decedaţi luni, după ce maşina în care se aflau a fost zdrobită de locomotiva unui mărfar. Câţi oameni mai trebuie să moară până se vor lua măsuri? Atât valorează viaţa semenilor noştri, „arginţii“ economisiţi prin dezafectarea barierei şi a avertizărilor luminoase şi sonore?

 

„Trecerea la nivel e semnalizată, dar nu ne încălzeşte cu nimic“

 

Autorităţile susţin că trecerea la nivel cu calea ferată de la Cârcea este semnalizată corespunzător. Oficilităţile înţeleg prin semnalizare corespunzătoare câteva panouri de tablă ruginită, care nu reflectă lumina farurilor pe timpul nopţii, şi crucea Sfântului Andrei, sub care se găseşte o plăcuţă neagră cu textul „Atenţie la tren“. Drumul către localitatea Cârcea are rangul de drum comunal, fapt ce a permis CFR-ului să dezafecteze bariera care exista cu ani în urmă, economisind astfel banii pe care i-ar fi plătit în contul operatorului de la barieră.

„În urma politicii de personal a companiei, s-a trecut la disponibilizări. Bariera a existat. La această trecere s-a recurs la soluţia cu crucea Sf. Andrei. Din punctul nostru de vedere, totul este în regulă“, a declarat Dorel Ciucă, directorul Sucursalei Regionale CFR Craiova.

Astfel că, în ochii autorităţilor, intersecţia cu calea ferată de la Cârcea este semnalizată conform legii, iar vinovat pentru accidentul de luni seara este Nicolae Bălănescu, şoferul care nu a respectat semnificaţia indicatoarelor. La aceeaşi concluzie au ajuns organele de cercetare şi în cazul accidentului din decembrie 2005, când Ionuţ Cosmin Bojin a murit, iar alte trei persoane au fost rănite.

Chiar dacă au greşit, aveau dreptul să trăiască. „Părerea mea este că noaptea nu vezi panourile acelea. Legal, trecerea la nivel cu calea ferată este semnalizată, dar nu ne încălzeşte cu nimic“, a declarat comisar-şef Emil Zuican, comandantul Poliţie Rutiere Craiova, prezent şi el luni la locul tragicului accident.

 

Sucursala CFR Craiova nu are bani pentru o barieră

 

A curs prea mult sânge. Cu toate acestea, CFR Craiova nu are de gând să facă ceva pentru a spori gradul de vizibilitate printr-o semnalizare corespunzătoare a trecerii la nivel de la Cârcea. Motivul: nu are bani. Nu are bani pentru o barieră. Nu se găsesc bani pentru o instalaţie de avertizare prin semnale luminoase şi sonore. „O barieră costă un milion de lei noi. O astfel de investiţie nu se poate face decât din fonduri proprii, iar cele zece miliarde şi chiar peste pentru o barieră sunt bani pe care nu îi avem“, a declarat Dorel Cioacă. Zece miliarde este preţul pentru trei vieţi, patru răniţi grav, o fetiţă rămasă fără părinţi.

Transportată cu elicopterul la Bucureşti

Rebeca Iulia, fetiţa rănită grav luni seară, a fost transportată cu elicopterul marţi dimineaţă la Spitalul de Urgenţă „Bagdasar Arseni“ din Bucureşti. În urma accidentului, s-a ales cu o fractură instabilă de coloană cervicală, descoperită în urma tomografiei, conform Marianei Trică, directoarea de îngrijiri a Spitalului de Urgenţă Craiova.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

17 COMENTARII