23.4 C
Craiova
duminică, 28 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalPrefectul a pus biciul pe ISJ Olt

Prefectul a pus biciul pe ISJ Olt

Prezenţi la o întâlnire cu reprezentantul guvernului în judeţ, derulată la prefectură, şefii inspectoratului şi inspectorii pe specialităţi au fost luaţi la rost în legătură cu starea învăţământului din Olt.

OLT. De la bâlbâiala prezentă în organizarea comisiilor de examen (unde este rost de „mălai“) şi până la rolul dascălului în şcoală, care lasă în multe cazuri de dorit, de la actul educaţional propriu-zis, deficitar în multe unităţi de învăţământ din mediul rural, până la investiţiile în care intră bani publici şi unde rezultatele întârzie să apară sau sunt sub nivelul aşteptărilor, de la mica mită băgată în buzunar de profesor şi până la fenomenul infracţional în şcoli, acestea sunt principalele puncte pentru care prefectul a lansat critici la adresa factorilor de răspundere din ISJ. Octavian Popescu a evidenţiat faptul că există elevi care nu ştiu să scrie, că învăţământul în anumite localităţi mărginaşe a cam rămas de izbelişte şi că lucrurile trebuie schimbate prin implicarea echipei ISJ. Pentru asta nu trebuie să se dea în masă cu pumnul, susţine prefectul, ci doar să existe o tactică reală pentru inculcarea unei conduite corecte în învăţământ, al cărui rol în societate este determinant. Prefectul nu a uitat să facă aluzie la evenimentele deocheate care au aruncat anumite instituţii de învăţământ în scandaluri publice, partidele de sex între elevi şi neputinţa educaţională în a normaliza conduita elevilor.

Primarii nu colaborează cu directorii

Dezinteresul pentru banii publici băgaţi în investiţii precum reabilitarea sau reparaţiile unităţilor de învăţământ a fost altă temă de discuţie. Nerespectarea termenelor de execuţie, execuţiile proaste care trebuie în scurt timp refăcute cu cheltuieli suplimentare îl nemulţumesc pe Popescu.
La acest capitol, reprezentanţii ISJ arată cu degetul spre primari, care refuză colaborarea cu directorii de şcoli pe proiecte şi priorităţi. Un exemplu dat de inspectori este cazul de la Găneasa, unde la o şcoală în loc de profiluri din aluminiu s-a montat tocărie din plastic şi unde relaţia dintre primar şi directorul şcolii este deficitară.
La o grădiniţă nouă din Scărişoara recepţia lucrărilor trebuia făcută de Paşti. Nu s-a făcut nici acum. Spaţiile improprii în care funcţionează mai multe grădiniţe sunt alte anormalităţi. Pentru toate acestea, prefectul le-a cerut celor din echipa ISJ mai multă implicare în identificarea cauzelor şi în eliminarea acestora. Dascălul trebuie să-şi regăsească demnitatea de altădată, investiţiile publice trebuie făcute cu cap, iar inspectoratul trebuie să aibă coerenţă în tot ce întreprinde.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS