19.8 C
Craiova
vineri, 26 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalRATA, interzisa in centrul Craiovei

RATA, interzisa in centrul Craiovei

Logodna de circumstanta prin care PNL si PSD au incercat sa obtina de la Primaria Craiova 27 de statii in centrul Baniei pentru transportatorii doljeni de persoane s-a destramat fara efect. Proiectul initiat de consilierii celor doua partide a iesit in pierdere la partaj, obtinând doar 11 dintre cele 27 de voturi valabil exprimate.


Proiectul de hotarâre care ar fi trebuit sa le asigure afaceristilor doljeni din domeniul transportului de persoane 27 de statii in Craiova nu a trecut de votul consilierilor municipali, doar 11 dintre acestia ridicând mâna in favoarea initiativei. Desi nu iese din obisnuit prin continut, proiectul in cauza are un istoric aparte, fiind fundamentat pe legi inexistente, pe sustineri inchipuite ale unor contribuabili craioveni si pe o idila de conjunctura intre doua partide aflate in tabere adverse – PNL si PSD – fiecare participând cu o zestre de sapte semnaturi, care ar fi urmat sa fie exprimate prin câte sapte voturi.


Controversele au debutat chiar la inceputul sedintei ordinare de ieri a consiliului local municipal, când adeptii proiectului, consilieri pesedisti si penelisti, deranjati de eticheta de nelegal atasata documentului de presa si chiar de catre unii dintre colegii lor, au cerut o pauza de deliberari. Pâna la urma, chiar si avocatul Mihail Neagoe, consilier PSD, a recunoscut ca actul nu are temei legal si ca nu a primit nici un aviz, de la nici una dintre comisiile consiliului local municipal.


Colegii sai au incercat totusi sa-i induplece pe ceilalti consilieri ca un vot „pentru“, chiar contra legii, ar fi „pentru“ circa 6.000 de craioveni, cadre didactice, care fac naveta in Dolj si care se considera vatamate daca autobuzele din judet n-ar fi lasate sa stationeze in apropiere de centrul orasului. Fara sanse insa, doi dintre cei sapte consilieri PSD care semnasera proiectul abtinându-se, iar unul dintre cei sapte consilieri PNL votând „impotriva“. Mihail Neagoe a declarat ca s-ar fi pus intr-o situatie delicata aprobând un act normativ local despre care a recunoscut ca nu are baza legala, iar penelistul Mihai Dragu a votat „pentru oras“, „in detrimentul partidului“.


„Alianta, prietenie intre doi hoti“


Tentativa de hotarâre de consiliu local pusa la cale in sediile PSD si PNL isi avea radacinile in Ordonanta de Guvern nr. 44 din 1997, abrogata, si in Legea nr. 105 din 2000, de asemenea, abrogata. In plus, isi mai justifica importanta prin semnaturile a circa 6.000 de persoane afectate, cadre didactice, care fac naveta si care, in lipsa celor 27 de statii, ar fi nevoite sa circule si sa plateasca transportul de la autogari pâna acasa. Potrivit consilierului PD Nicolae Marinescu, 6.000 de cadre didactice sunt in toata Craiova, iar acceptarea acestor curse in centrul Baniei ar insemna o intoarcere cu 40 de ani in urma, la celebra RATA. „Si eu am facut naveta si nu un an – doi, ci zeci de ani. Nu mi-am pus si nu s-a pus vreodata problema sa urcam in RATA din fata Universitatii, ca acum 40 de ani. Circulatia este si asa imposibila in centrul Craiovei. Ce-ar mai insemna sa permitem accesul acestor mijloace de transport aici, mai ales ca multe dintre ele nici nu vor mai avea drept de transport persoane din 2007“, a spus Marinescu. In afara de argumentele de natura urbanistica si a sistematizarii circulatiei, consilierii, cei din partea PD, in special, au mai atacat tâlcul logodnei PNL – PSD, acuzând ca PSD apara interesul unor afaceristi din transportul judetean, iar PNL tradeaza PD, partenerul sau din Alianta DA, in aceleasi scopuri. „Asta cu Alianta si tradarea e vorbaraie. Alianta e o prietenie intre doi hoti care se prind fiecare cu mâna celuilalt in buzunar. La ce v-ati fi asteptat? Eu atât i-as intreba pe penelisti: votati pentru Craiova ori pentru Gheorghita, primarul din Podari?“, le-a taiat primarul Antonie Solomon cheful de vendeta consilierilor PD, facând trimitere la faptul ca primarul vecin are afaceri in transportul in comun.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS