20.6 C
Craiova
vineri, 26 aprilie, 2024
Știri de ultima orăEducatieCopii din Craiova, în finala unei competiţii de robotică din SUA

Copii din Craiova, în finala unei competiţii de robotică din SUA

Echipajul de robotică „Dragon Power Team“

Performanţă remarcabilă obţinută de elevi din clasele primare şi gimnaziale din Craiova. Îndrumaţi de profesorul de informatică Laura Coravu de la Colegiul Naţional „Carol I“ din Craiova, elevii au reuşit să se califice în etapa finală a Concursului Internațional de Robotică „Wonder League“ din SUA, adresat copiilor până la 14 ani. Una din echipele calificate are trei competitori în vârstă de şase ani. Întreaga pregătire a copiilor s-a desfăşurat în afara orelor de curs.

Cei nouă copii care au ajuns în finala Concursului Internațional „Wonder League“ din Statele Unite ale Americii au pornit în această competiţie jucându-se, povesteşte profesorul de informatică Laura Coravu, care a început astfel iniţierea în robotică.
Unul ditre echipaje, numit „Dragon Power Team“, este format din elevii Lucas Băluță, Andrei Victor Coravu. Ioana Nadolu de la Școala Gimnazială „Traian“ şi Anastasia Vulpan de la Școala Gimnazială „Sf. Dumitru“. Este grupa cu cei mai mici copii. Trei dintre ei au şase ani şi sunt în clasa pregătitoare, iar cea mai mare elevă este Anastasia, care are opt ani. „Acest echipaj este format din colegi de clasă şi prieteni. Totul a început ca o mică distracție, în vacanța de iarnă. Copiii s-au simțit extraordinar. Au vrut să se joace, să aibă un robot şi au învățat foarte multe lucruri. Am fost uimită de cum s-au descurcat. Imediat au ştiut ce să facă cu tableta, cum au folosit logica de construire şi cât de repede făceau calculele. Din joacă au învăţat şi despre unghiuri foarte repede“, a spus profesorul Laura Coravu. Cealaltă echipă se numeşte „Motion Power Team“, este formată din elevi cu vârste cuprinse între 9 şi 11 ani, având în componență pe Maria Avrămescu de la Colegiul Național „Carol I“, Victor Ioana, de la Școala gimnazială „Mircea Eliade“, Andra Teodora Coravu, Diana Dan şi Darius Alexandru de la Școala gimnazială „Traian“. „Copiii mai mari au avut cerinţe mai dificile. Au avut de folosit senzori, au realizat un robot care şi desena. Au avut de făcut programare. Au avut cerinţe care nu sunt nici în programele de a V-a şi a VI-a. Doi dintre membrii echipajului de 9-11 ani, Maria Avrămescu de la Colegiul Național „Carol I“ și Victor Ioană de la Școala gimnazială „Mircea Eliade“, sunt și elevi la Centrul Județean de Excelență, la clasa a V-a. Acolo s-au lucrat mai multe probleme cu structuri repetitive și alte noțiuni introductive de programare, care i-au ajutat în rolul lor de «programatori» în cadrul misiunilor“, a mai precizat profesorul de informatică, Laura Coravu.

Echipajul de Robotică „Dragon Power Team“, dintre care trei elevi au şase ani

De la joacă la o nouă disciplină la şcoală

Întreaga activitate s-a derulat însă ca o joacă. Copiii au botezat roboţii cu care aveau de rezolvat mai multe misiuni. Pregătirea s-a derulat acasă. „Cele două echipe au lucrat cu doi roboței foarte simpatici, numiți Dash și Dot. Pot spune că, încă de la început, copiii au îndrăgit aceste două personaje, de care s-au atașat și mai mult pe parcursul rezolvării celor cinci misiuni din prima etapă a concursului. Copiii și-au împărțit sarcinile de lucru, astfel că în cadrul misiunilor de până acum ei au desenat, au creat povești și postere, s-au ocupat de crearea unor «atașamente» originale mai mult pe parte de «inginerie» și au programat codul pe care îl execută roboțeii. Tema de anul acesta este «Oceanografia». De la ruine subacvatice, la creaturi misterioase ale mării, adâncul oceanului este un loc perfect pentru a dezlega noi mistere. Folosind cele mai recente tehnologii robotice de la Wonder Workshop, echipa poate explora apele oceanului și aduna informații importante.
Prima misiune se referea la navigarea cu ajutorul stelelor pentru a localiza ruine subacvatice descoperite recent. În cea de-a doua misiune, vor fi explorate ruinele, dar cu mare grijă de a nu distruge reciful de corali sau a deranja animalele marine. Copiii au creat meduze săltărețe, corali, au amenajat decorul marin. Este punctată foarte bine creativitatea. Nu contează numai partea de programare, ci și «povestea» și bineînțeles prezentarea proiectului. Într-o altă misiune, copiii ar fi trebuit să deplaseze roboțelul Dash într-o peșteră subacvatică, nemodificând codul dat în misiune, dar amplasând pe suprafața de concurs curenții marini. Copiii au realizat peștera și au creat postere, promovând o campanie împotriva poluării mărilor și oceanelor“, a povestit cadrul didactic.
La grupa de 9 – 11 ani, una dintre misiuni avea ca și cerință salvarea unei creaturi marine care fusese prinsă în gunoaiele din Oceanul Pacific. Toate aceste proiecte au fost trimise la concurs şi copiii au ajuns să se califice în etapa finală a Concursului Internațional de Robotică „Wonder League“ din SUA, de la care aşteaptă rezultatele. Premiile la această competiţie constau în bani, calculatoare, dar şi roboţi.
Această competiţie a dus şi la o nouă propunere pentru Colegiul Naţional „Carol I“ din Craiova pentru disciplinele opţionale. Profesorul Laura Coravu a propus ca elevii să înveţe robotică încă de la gimnaziu.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS