16.2 C
Craiova
vineri, 19 aprilie, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriPublireportaj7 elemente de analizat constant pe Google Analytics pentru website-ul tău

7 elemente de analizat constant pe Google Analytics pentru website-ul tău

Indiferent de tipul de website pe care îl administrezi, știi probabil deja cât de important este să folosești resursele puse la dispoziție de către Google Analytics. Astfel poți să urmărești evoluția website-ului tău și să îi crești performanța. Statisticile generate de Google Analytics trebuie interpretate atent, iată care sunt cele mai importante date colectate de acest tool de la Google pentru webmasteri:

1. Numărul de vizitatori

Cel mai relevant indicator al traficului web este numărul de vizitatori, numărul de persoane care ajung pe website. Evident, obiectivul este ca numărul să fie în creștere cu fiecare perioadă analizată. Vei vedea astfel eficiența unor campanii de marketing, campanii de publicitate, dar și impactul achiziției de backlinks (link-uri plasate pe alte site-uri web, care direcționează trafic către site-ul tău). Cât de bine au fost implementate campaniile SEO din ultima perioadă? Cât de mult crește brandul tău în mod natural? Totul se vede prin numărul de vizitatori, element de bază în orice analiză.

2. Rata de respingere

Denumită în limba engleză Bounce Rate, rata de respingere vizează ieșirile rapide dintr-o pagină web, renunțarea la a mai vizita un anumit website. Motivul unei astfel de acțiuni? De obicei se întâmplă când ajungi pe un website prin click pe rezultatele din motoarele de căutare, dacă observi apoi că nu ai găsit conținut relevant pentru căutarea ta din acel moment. Părăsirea paginii web în câteva secunde este înregistrată și reprezintă rată de respingere.

Cu cât această rată este mai mare, cu atât înseamnă că ai mai multe de rezolvat… Nivelul ridicat al Bounce Rate poate alerta și Google, căci motorul de căutare va considera că încerci să atragi publicul în mod înșelător. Acționează repede, pentru a nu avea probleme cu optimizarea SEO. Dincolo de lipsa de relevanță a conținutului, o rată mare de respingere poate avea legătură și cu încărcarea lentă a site-ului web (atenție aici la serviciul de găzduire web, să fie unul performant!) sau designul nefericit conceput.

3. Rata de conversie

O altă valoare importantă de analizat este Conversion Rate, adică rata de conversie. Se referă la o acțiune realizată de utilizator – achiziționarea de produse, completarea unui formular (generarea unui lead), abonarea la newsletter. Așadar, ceva mai mult decât o simplă vizită, o acțiune concretă. Rata de conversie reprezintă raportul dintre numărul total de vizitatori și numărul de conversii.

„Îmbunătățirea ratei de conversie se poate face prin optimizarea site-ului pentru conversii, prin modul de proiectare al paginilor, astfel încât utilizatorii să poată găsi cu ușurință apelul la acțiune. Verifică dacă conținutul, designul și alte elemente sunt optimizate pentru a permite vizitatorilor să se transforme în conversii”, este sfatul specialiștilor de la THC.ro, pe blogul firmei de web hosting și alte servicii web.

4. Durata sesiunii

Cât timp petrec vizitatorii pe website-ul tău? Durata sesiunilor este foarte relevantă pentru a judeca experiența pe care o oferi potențialilor clienți. Cu cât vizitatorii rămân online pe platforma ta web mai mult timp, cu atât mai mult înseamnă că aceștia sunt interesați de conținutul pe care l-au accesat. Atenție, Google folosește și aceste informații pentru a judeca pozițiile meritate de website în rezultatele căutărilor. Așadar, o durată mare a sesiunilor va avantaja pe plan SEO website-ul pe care îl administrezi.

5. Sursa de trafic

Poți vedea câți dintre vizitatori vin direct (tastând URL-ul în browser), câți vin dîn urma căutărilor pe web (pe Google în special) și câți ajung prin click de pe linkuri postate pe alte website-uri (vizitatori prin recomandare). Poți urmări sursele de trafic pentru a vedea eficiența campaniilor de branding, a celor de SEO și a link-urilor plătite (fixe sau în articole de conținut pe ziare online și bloguri).

6. Sursa dispozitivului

Este relevant să știi ce dispozitive folosesc utilizatorii website-ului tău, pentru a optimiza mereu conținutul. Dacă ai mulți utilizatori care accesează website-ul de pe dispozitive motive, atunci trebuie să acorzi mare atenție modului în care se afișează site-ul tău pe smartphone și tabletă.

7. Pagina de destinație

Termenul de Landing page este de asemenea important într-o analiză. Vezi care sunt cele mai populare pagini prin care vizitatorii intră pe website-ul tău. Pe lângă homepage, sigur vei observa anumite preferințe. Dacă traficul este atras pe pagini care nu sunt de interes pentru tine, trebuie să regândești conținutul și strategia de promovare.

.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS