20.6 C
Craiova
miercuri, 17 august, 2022
Știri de ultima orăBani & AfaceriPublireportajInfrastructura rutieră, o prioritate pentru Primăria Bechet

Infrastructura rutieră, o prioritate pentru Primăria Bechet

Infrastructura rutieră din oraşul Bechet a fost şi este o prioritate pentru autorităţile locale. În dorinţa de a schimba cât mai mult aspectul urbei de la malul Dunării, primarul Adrian Glăvan a mizat pe modernizarea străzilor, aleilor şi trotuarelor din oraş.

O parte din lucrări au fost executate, altele sunt în curs de realizare.

„Am mizat şi voi miza în continuare pe dezvoltare, iar infrastructura este foarte importantă. Sunt convins că în maximum doi ani faţa oraşului nostru se va schimba şi vom avea parte de drumuri cu adevărat europene. Şi aici mă refer şi la partea de alei pietonale, nu doar la asfaltare“, afirmă edilul Adrian Glăvan.

Acesta a dat ca exemplu strada Nicolae Titulescu, unde au fost amenajate trotuarele pe un tronson de 600 de metri şi au fost plantaţi arbori ornamentali.

Ulterior, aici va fi turnat şi stratul de asfalt.

Infrastructura rutieră, o prioritate pentru Primăria Bechet. Strada Nicolae Titulescu din Bechet
Strada Nicolae Titulescu din Bechet

De altfel, în oraşul Bechet s-au mişcat lucrurile la capitolul asfaltare. Primăria a demarat un proiect de modernizare a străzilor de interes local, prin care au fost asfaltaţi opt kilometri de drum. „Proiectul, în valoare totală de circa şase milioane de lei, se află, zic eu, la 95 la sută grad de execuţie. De fapt, ne aflăm pe ultima sută de metri cu modernizarea, mai sunt de montat indicatoarele rutiere“, susţine Adrian Glăvan.

Infrastructura rutieră, o prioritate pentru Primăria Bechet. Ce străzi vor fi modernizate

Şi asta nu e tot. Primarul din Bechet anunţă şi un alt proiect de modernizare a străzilor din oraş, prin care vor fi asfaltaţi 12 kilometri de drum.

„Totul este pregătit. Proiectul este depus pentru obţinerea finanţării, urmând ca, ulterior, să extindem asfaltarea la 20 de kilometri de drumuri de interes local. Străzile vizate pentru modernizare sunt Nicolae Titulescu, Vârâţi, Jiu, I.L. Caragiale, Luminoasa, Drumul Sării, Tudor Arghezi, Constantin Brâncoveanu, Dr. Bulacu, Vlad Țepeş, General Dragalina, Sănătăţii, Ion Averescu, Oituz, Rozelor, Vasile Alescandri“, a explicat primarul Adrian Glăvan. Proiectul mai sus menţionat are o valoare de 4,5 milioane de euro. 

Infrastructura rutieră, o prioritate pentru Primăria Bechet. Se lucrează şi la amenajarea trotuarelor

În afară de modernizarea străzilor mai sus amintite, autorităţile locale din Bechet au în derulare şi un alt proiect privind realizarea de alei pietonale. Cu o valoare de circa trei milioane de lei, proiectul prevede lucrări de construcţii alei principale pentru străzile Nicolae Titulescu şi Vârâţi, precum şi realizarea de alei pietonale pentru alte zece străzi incluse în proiectul de modernizare.

Infrastructura rutieră, o prioritate pentru Primăria Bechet. Strada Călugăreni, asfaltată
Strada Călugăreni, asfaltată

„În prezent, au fost amenajaţi 1,2 kilometri de trotuare, dar lucrările vor fi extinse cu încă şapte-opt kilometri şi vor cuprinde principalele artere de circulație. Pe lângă cei 600 de metri de trotuare de pe strada Nicolae Titulescu şi alţi 900 de metri de pe strada Vârâţi, va urma încă un kilometru de alei pietonale amenajate pe străzile adiacente străzii centrale, adică A.I. Cuza. În total, vorbim de 10.000 de metri pătraţi de alei şi trotuare. Vreau să se plece din zona centrală şi să se ajungă până la periferie“, explică edilul-şef al oraşului de la malul Dunării. 

Infrastructura rutieră, o prioritate pentru Primăria Bechet. Strada Libertăţii, asfaltată
Strada Libertăţii, asfaltată

Şi pentru că bugetul oraşului Bechet nu este unul îndestulător, primarul Adrian Glăvan spune că investiţiile depind şi de modul în care şti să drămuieşti fiecare leu din vistierie. „De aceea am decis să împărţim lucrările pe loturi, pentru a ne putea gospodări cât mai bine. Am realizat un prim lot de trotuare, mai avem încă trei loturi. Staţiile de autobuz, spre exemplu, le-am reparat cu forţe proprii, cu oamenii noştri. La fel şi gardul care împrejmuieşte parcul central. Şi tot cu bani puţini şi forţe proprii am reuşit să amenajăm un parculeţ la capelă, o biserică veche de sute de ani situată pe strada Jiu“, susţine edilul. 

Parculeţul amenajat la capela de pe strada Jiu
Parculeţul amenajat la capela de pe strada Jiu

Ce investiţii se mai derulează în Bechet

La capitolul investiţii majore poate fi trecut proiectul de extindere a reţelei de apă potabilă, aflat în faza de recepţie, dar şi proiectul de extindere a reţelei de apă şi apă uzată din Bechet. Acesta din urmă este derulat de Compania de Apă Oltenia, în cadrul Masterplanului de apă şi apă uzată al judeţului Dolj. Un megaproiect cu fonduri europene, în valoare de 445 de milioane de euro.

Gospodăria de Apă de la Bechet
Gospodăria de Apă de la Bechet

Bechetului îi vor reveni circa 11 milioane de euro, bani care vor fi folosiţi pentru o captare nouă de apă din Dunăre, o staţie nouă de tratare a apei, pentru extinderea conductelor de aducţiune – 10,63 km, extinderea reţelei de distribuţie a apei – 2,36 km şi extinderea reţelei de canalizare gravitaţională – 6,82 km. În plus, vor fi realizate şi trei staţii noi de pompare a apei uzate. Licitaţia este aproape finalizată, CAO pregătindu-se să semneze contractul de execuţie a lucrărilor. 

Se pregătesc și gazele

În fine, în Bechet se va putea vorbi şi de gaze. Primăria a demarat studiul de fezabilitate privind introducerea reţelei de gaze naturale în oraş, pornind de la avizul primit de la Transgaz.

Staţia de exploatare teritorială Cârcea a conductei de gaze Craiova - Segarcea
Staţia de exploatare teritorială Cârcea a conductei de gaze Craiova – Segarcea

Societatea se ocupă de introducerea reţelei de gaze naturale pe ruta Craiova – Segarcea – Băileşti – Calafat, iar tronsonul până la Segarcea a fost finalizat. Cu această ocazie, Ion Sterian, directorul general al Transgaz, a menţionat că „are aproape finalizat studiul de fezabilitate pentru un nou tronson de gaze, care va pleca de la Malu Mare şi va racorda oraşele doljene Bechet şi Dăbuleni, plus partea de Corabia, din judeţul Olt“.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS