16.3 C
Craiova
vineri, 25 septembrie, 2020
Știri de ultima oră Bani & Afaceri Viitor sumbru pentru companiile de transport aerian și turism

Viitor sumbru pentru companiile de transport aerian și turism

Provocările călătoriilor cu avionul în perioadă post-pandemie  

Criza provocată de coronavirus a lovit multe sectoare economice importante, însă turismul aerian a fost unul dintre cele mai grav afectate. Pe de o parte, restricțiile legale au împiedicat turiștii să zboare către destinațiile de vacanță, pe de altă parte, mulți au ales să stea acasă pentru a evită contaminarea. Jocurile video, de cazino precum cele disponibile pe www.ruleta77romaina.com și programele TV au devenit formă de divertisment predilecta. O data cu ridicarea restricțiilor, industria aeriană speră la o relansare, însă prognoza pe termen scurt și mediu nu este tocmai optimistă.

Prețuri mai mari în perioadă post-COVID-19

Chiar dacă lucrurile revin la o relativa normalitate, schimbările provocate de coronavirus vor fi de durată. În ceea ce privește transportul aerian și turismul, este de așteptat ca prețurile să crească semnificativ și să rămână la un nivel ridicat pe termen lung. Estimările cele mai pesimiste indică faptul că prețurile ar putea crește în medie cu peste 50%, ceea ce ar reprezenta o problemă pentru mulți călători. Pe termen scurt, prețurile ar trebui să rămână însă mici și chiar să scadă, datorită prețului mic la combustibil și dorinței companiilor aeriene de a stimula călătoriile.

Una dintre principalele probleme este distanțarea socială, care nu s-ar putea face în mod eficient în avion. Companiile aeriene au refuzat să păstreze scaunul din mijloc liber, pentru că acest lucru le-ar distruge marja de profit și ar duce la o creștere mare a prețurilor. Momentan, interesul călătorilor este scăzut și avioanele zboară oricum cu un grad de ocupare puțin peste 50%, deci distanțarea este posibilă. În funcție de evoluția bolii și de noile cerințe de distanțare, aceste reguli ar putea fi impuse iar prețurile ar crește.

Birocrație suplimentară și testări costisitoare

Una dintre primele probleme semnalate de călători este creșterea exponentiala a birocrației și faptul că sunt cerute o grămadă de acte noi. Pentru cei care se deplasează în afara granițelor naționale, ceea ce reprezintă marea majoritate a zborurilor cu avionul, documente noi sunt obligatorii. Acestea conțin informații despre locul în care s-ar putea efectua carantină, date ale persoanelor de contact și acceptarea unor reguli specifice țării în care călătorim.

Birocrația începe cu actele completate acasă, continuă la aeroport și se termina abia în avion, când călătorii au de completat documente noi. Înainte de plecare și uneori și la destinație, călătorii trebuie să se testeze pentru a determina dacă sunt infectați sau nu. Aceste teste rapide, necesită totuși ceva timp și sunt costisitoare, ceea ce se adaugă la prețul vacanței și o face mai puțin tentante. Faptul că legile naționale se schimbă în permanență adaugă un plus de impredictibilitate și crește anxietatea călătorilor.

Discuția despre pașapoartele de imunitate continuă la nivel global și aceste documente sunt văzute că o soluție pentru a elimină birocrația. Perspectiva de a avea călători care se pot deplasa liberi pentru că au imunitatea la Covid este atrăgătoare, însă ridica unele probleme noi. Specialiștii nu se pot pune de acord dacă cei care au fost infectați și s-au vindecat dezvoltă imunitate pe termen lung și dacă nu pot infectă alți oameni. Standardele diferite ale aeroporturilor din lume ridică probleme suplimentare de conformitate.

Pregătiri pentru schimbări incrementale și de durată

Pentru început, companiile aeriene se concentrează pe implementarea condițiilor de siguranță sanitară cerute de guverne. Igienizarea aeronavelor și impunerea unor măsuri menite a reduce riscul de contaminarea între pasageri reprezintă principalele priorități. Acestea se traduc în consturi suplimentare pentru companii care se reflectă de asemenea în prețul biletelor. Se creează așadar un cerc vicios care duce o reducerea a numărului de pasageri și probleme suplimentare pentru companiile aeriene.

Călătoriile cu avionul vor rămâne cea mai populară formă de transport, însă revenirea la condițiile și prețurile dinainte de pandemie nu se va întâmplă în viitorul apropiat. Va trebui să ne adaptăm la noile cerințe legale și sanitare și să ne pregătim financiar și psihologic pentru noile condiții de călătorie.

(ID – 15534)

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI DE ULTIMA ORĂ

Tecău şi Rojer, din ce în ce mai aproape...

Perechea româno-olandeză Horia Tecău/Jean-Julien Rojer s-a calificat,...

ȘTIRI GdS

Lia Olguţa Vasilescu: Cu siguranță, nu vă vom dezamăgi!

Dragi craioveni, În urmă cu opt ani, am candidat la primărie cu sloganul „Craiova, meriți mai mult!“ Și am...

Finalizare implementare proiect „ Dezvoltare fabrică de mobilă prin...

SIA CONSULTING&EXPANSION S.R.L, în calitate de Beneficiar, anunță finalizarea la data de 30.09.2020 a proiectul cu titlul...

MFP a împrumutat 346,6 milioane de lei de la...

Ministerul Finanţelor Publice (MFP) a împrumutat, joi, 346,6 milioane de lei de la bănci, printr-o emisiune de obligaţiuni de stat tip benchmark,...

BNR a anunțat că euro a trecut de 4,87...

Banca Națională a României(BNR) a cotat astăzi un euro la 4.8722 de lei. Este vorba de cel de-al patrulea record de valoare...

1,2 milioane de hectare distruse de secetă, despăgubite de...

Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură (APIA) a început săptămâna aceasta plăţile în cazul celor 28.000 de cereri de sprijin pentru...

Ford produce la Craiova un SUV din gama „Performance”,...

Ford introduce în producție la Craiova primul SUV din categoria Ford Performance care se fabrică în Europa, Puma ST. Versiunea Puma ST este o mașină mai sportivă și mai puternică (200 cp) și este prima din secțiunea Performance fabricată în România. 10% din din volumul de producție Puma de la Craiova va fi din gama ST.