13.3 C
Craiova
sâmbătă, 20 aprilie, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriSpitalul MaDonna Maria reia campania de consultaţii ginecologice gratuite în luna martie

Spitalul MaDonna Maria reia campania de consultaţii ginecologice gratuite în luna martie

Spitalul MaDonna Maria reia şi în 2024 campania “Sunt femeie! Şi am grijă de mine”, care continuă, astfel, misiunea asumată de echipa medicală în urmă cu trei ani – aceea de a sărbători femeia în cel mai prețios mod: amintindu-i că este importantă și că trebuie să aibă grijă de ea însăși.

Campania se derulează în perioada 1-31 martie

“În luna mărțișorului, Spitalul MaDonna Maria, singurul spital privat de obstetrică-ginecologie din Oltenia acreditat și clasificat de Ministerul Sănătății, își dorește să dăruiască femeilor grija și atenția pe care le merită printr-o consultație ginecologică cu recoltare de analize specifice absolut gratuit, realizată de medicii MaDonna Maria, medici care fac performanţă în domeniul sanitar. Ne dorim ca prin această campanie să celebrăm Femeia, în toate formele ei, și să îi fim alături prin conștientizarea și comunicarea importanței diagnosticării la timp a infecțiilor vaginale”, transmite echipa spitalului.

Campania se derulează la fel ca în anii anteriori, între 1 şi 31 martie, iar pacientele au început deja să îşi facă programări, fiind familiare cu demersul. „Sunt paciente care au venit şi anul trecut sau acum doi ani, ceea ce înseamnă că se obişnuiesc, că încep să urmeze o rutină. Iar acest lucru înseamnă că reuşim să ne atingem scopul”, a menționat Alexandra Șurtea Preda, managerul Spitalului MaDonna Maria.

Campania MaDonna Maria li se adresează inclusiv pacientelor neasigurate

Inițiativa Spitalului MaDonna Maria s-a bucurat de mare succes încă de la început, cu atât mai mult cu cât nu există condiţionări privind participarea. Pacientele nu au nevoie de bilet de trimitere, nu trebuie să fie asigurate. Singurul lucru pe care trebuie să îl facă este să sune pentru programare la numărul de telefon 0351 442 574 și să se prezinte în ziua și la ora stabilită la spital, cu cartea de identitate.

„Medicul Cristina David va coordona campania, la fel ca până acum, însă am decis să alocăm nişte locuri în programator zilnic şi la alţi medici, în funcţie de solicitări. Scopul nostru a fost, din start, să le oferim cât mai multor femei ocazia de a beneficia de aceste servicii, de a înţelege tot ce înseamnă un control de rutină şi de a-şi învinge temerile. De teamă nu facem nişte lucruri la timpul lor şi timpul se dovedeşte crucial. Pentru că trebuie să înţelegem că prevenţia este cel mai bun mod prin care putem avea grijă de noi”, este mesajul transmis de managerul spitalului.

„Multe paciente încă manifestă sentimentul acesta de teamă, este firesc. Dar câtă vreme respectăm aceste consulturi anuale, schimbări semnificative nu pot fi şi atunci când apar, le putem gestiona eficient, la timp”, adaugă Alexandra Șurtea Preda.

„E important să ne obişnuim ca o dată pe an să mergem la ginecolog”

Vaccinarea anti-HPV a început să fie promovată intens în ultimii ani, un lucru binevenit, dar incomplet, totuși, când vorbim despre sănătatea femeii, pentru că informarea trebuie dublată prin mesajele despre importanța screening-ului, explică echipa medicală de la MaDonna Maria.

„Este foarte bine că promovăm vaccinarea, dar avem nevoie totodată şi de promovarea puternică a controalelor de rutină, a campaniilor de screening. Pentru că încă nu există o conştientizare vastă a necesităţii ca orice femeie activă sexual să facă un control ginecologic anual, să se preocupe de sănătatea sa. Sunt o multitudine de probleme ginecologice pe care nu ai cum să le autodiagnostichezi, inclusiv medic fiind, în lipsa anumitor analize de laborator, a anumitor investigaţii. Şi atunci, e important să ne obişnuim ca o dată pe an să mergem la ginecolog. Şi dacă este cazul să depistăm lucruri neplăcute, este foarte bine să facem asta la timp, pentru a putea interveni prompt”.

Campania „Sunt femeie! Și am grijă de mine”, un angajament pe termen lung

Alexandra Șurtea Preda subliniază că nu există costuri ascunse atâta timp cât pacienta se prezintă strict pentru consultul oferit în cadrul campaniei, dar există și posibilitatea de investigații suplimentare cu plată pentru femeile care doresc și alte servicii.

„Avem paciente care s-au programat pentru consultul din cadrul campaniei şi care au accesat inclusiv a servicii conexe, cu plată, precum elastografia sau ecografia mamară sau chiar recoltare pentru analize de sânge, pentru că îşi doresc un control complet, ceea ce este un semnal foarte bun”.

Managerul Spitalului MaDonna Maria a ținut să menționeze că demersul, aflat deja la a treia ediție, este un angajament de lungă durată pentru echipa medicală. „Ne-ar bucura să ni se alăture şi alţi operatori, trebuie alocate, într-adevăr, nişte resurse, dar atâta timp cât vom putea, noi vom repeta această campanie.”

Cifrele din anii trecuți arată că incidența infecțiilor vaginale este extrem de mare

Campania de anul trecut a însemnat, în cifre, 244 de prezentări unice, 196 de infecţii vaginale depistate din primă intenţie, două cazuri confirmate de cancer şi 17 paciente care necesită investigaţii suplimentare.

Și de această dată, echipa medicală va acorda atenție etapei de follow-up, iar la încheierea campaniei va prezenta statisticile şi le va transmite şi către Direcţia de Sănătate Publică Dolj.

CITEȘTE ȘI: Edy Anghelescu, vocea de aur a Craiovei, care a cucerit „Românii au talent“ şi America

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS