Potrivit datelor publicate recent de Asociația Constructorilor de Automobile din România (ACAROM),
pe anul 2020, producția totală de autovehicule la uzina Ford din Craiova, a fost de 179.008 unități. În statisticile ACAROM sunt totalizate atât volumele mini SUV-ului Ford EcoSport, cât și volumele mașinii mild-hybrid Ford Puma.
ACAROM a mai dat publicității și datele pe decembrie. Astfel, Ford a produs în decembrie 14.604 vehicule.
Potrivit informațiilor de la compania producătoare din Craiova, cel mai mare volum al producției de vehicule realizate în 2020 la Craiova au fost din gama Puma.
Mașina a fost lansată în Europa exact în momentul în care pandemia era la debut. În februarie-martie 2020, Ford a început la Craiova producția de masă a noului model Puma, care este primul model hibrid produs în România.
Restricțiile de circulație impuse de pandemie au diminuat considerabil cererea în prima parte a anului 2020.
Ford a crescut vânzările la export în partea a două a anului. Dar se observă că în noiembrie și decembrie, numărul de mașini produse la Craiova și vândute în Europa a fost în scădere. Luna decembrie a fost și una scurtă din punct de vedere al zilelor lucrătoare.
100.000 de mașini Puma vândute în Europa, anul trecut
Cea mai mare parte a producție de la Ford Craiova a fost reprezentată de Puma. Mașina a fost lansată pe piețele europene chiar în debutul pandemiei.
Potrivit site-urilor europene oficiale de vânzări de mașini noi, în 2020, în perioada ianuarie-noiembrie, Ford a vândut pe piețele europene 92813 mașini Puma. Conform estimărilor GdS de vânzări din luna decembrie, rezultă că mașina hibrid fabricată la Craiova a fost vândută în aproximativ 10.000 de exemplare. Vânzările efective sunt mult mai mici decât estimase producătorul auto, însă anul a fost unul atipic.
ACAROM a transmis zilele trecute statisticile despre întreaga producție de vehicule de la Ford Craiova, pe anul 2020. Producția totală a fost de 179.008 unități, la Craiova. În condițiile în care volumul de producție Puma a fost de aproximativ 100.000 de unități, rezultă că de pe linia de producție a Ford au ieșit și aproximativ 79.000 de vehicule EcoSport.
“Ceea ce putem spune este că peste 60% din producția noastră de vehicule este reprezentată de modelul Puma, lansat pe piețele europene la începutul anului trecut.
Ford Puma este livrat pe piețele europene Ford, precum și către clienții din afara Europei, inclusiv din Australia și Noua Zeelandă. EcoSport se adresează, de asemenea, și clienților din afară Europei, cum ar fi Africa de Sud. Motoarele EcoBoost de 1,0 litri sunt livrate către o varietate de fabrici de asamblare a modelelor Ford din Europa și Asia”, a precizat pentru GdS președintele Ford România, Ian Pearson.
Ce se întâmpla la Ford în 2021
Evoluția ritmului producției auto de la Craiova depinde de evoluția cererii de mașini pe piețele europene. Pe măsură ce state europene în care Ford livrează mașinile de la Craiova sunt afectate de pandemie, acolo unde există carantină sau alte măsuri mai dure, este evident că cererea de mașini se va diminua. În țările în care restricțiile împotriva COVID se relaxează, acolo și cererea de vehicule începe să crească.
În aceste condiții, Ford produce la Craiova volume adaptate cererii externe. “Fabrica Ford Craiova continuă să adapteze atât volumele de producție a vehiculelor, cât și al motoarelor, în funcție de cererea din piață”, a precizat, pentru GdS, Ian Pearson.
Potrivit unor surse din uzina, fabrica Ford este pregătită să aibă goluri de producție de câteva zile, dacă situația o cere. Precum și să facă față unei cereri mai mari de vehicule, dacă situația de pe piețe se ameliorează.
Ford lucrează în trei schimburi. Nu înregistrează întârzieri de la furnizori
Ford a reluat producția de vehicule și motoare la Craiova pe 4 ianuarie, după vacanța avută de sărbătorile de iarnă. Conducerea Ford susține că se lucrează în trei schimburi, în debutul anului 2021, și că ritmul de producție este cel normal.
“În prezent, Ford România are aproximativ 6.000 de angajați care lucrează în trei schimburi, pentru a susține atât producția de vehicule cât și pe cea de motoare”, a mai spus președintele Ford.
Ford lucrează, în prezent, cu aproximativ 40 de furnizori din România. La solicitarea GdS, compania informează și că un procent de 35% din totalul componentelor auto care se folosesc la producerea de mașini și motoare la Craiova provine din România. 65% din compenente se aduc din import, de la furnizori externi. Producătorul auto și-a luat măsuri, astfel încât eventuale întârzieri în livrarea componentelor auto din alte colțuri ale lumii către Craiova să nu afecteze prea mult procesul de producție de la Craiova.
Întrebat dacă există întârzieri în producție în 2021, ca urmare a situației pandemice din Europa, care ar putea afecta furnizorii companiei, președintele Ford România a menționat că volumul de producție nu a fost afectat, momentan.
“Avem stocuri de componente, desigur, că parte a protocoalelor normale în vigoare, pentru cazurile în care un furnizor ar avea întârzieri în livrare.
În momentul de față, nu înregistrăm întârzieri speciale că urmare a contextului generat de Covid-19. Deși există întotdeauna posibilitatea de a întârzia livrarea anumitor componente, nu am înregistrat astfel de situații până acum, iar volumele noastre de producție nu au fost afectate”, a mai precizat Ian Pearson, pentru GdS.
În 2020, s-au produs mai puține mașini în România
În anul 2020, cererea de vehicule în Europa a scăzut semnificativ, față de anul precedent. Mulți producători auto au fost afectați de scăderea cererii, care s-a transpus în reducerea volumelor de producție.
ACAROM a publicat datele privind producția de vehicule pe întregul an 2020. În statistici sunt cuprinși cei doi producători auto din România, Dacia și Ford. “Pe total an 2020, producția de autoturisme a ajuns la 438.107 unități, în scădere cu -10.67%, față de 2019, respectiv 490.412 unități”, informează ACAROM.