19 C
Craiova
miercuri, 8 mai, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriPandemia a scumpit unele servicii de tuns, cosmetică și chiar stomatologice

Pandemia a scumpit unele servicii de tuns, cosmetică și chiar stomatologice

După ce au fost închise prin legislație, pe perioada situației de urgență, anumite frizerii, saloane de înfrumusețare și unele stomatologii au scumpit serviciile pe care le prestează pentru clienți. Ce se ascunde în spatele acestor scumpiri?

Pandemia a scumpit unele servicii prestate în Craiova. Persoanele care au mers la unele frizerii redeschise după perioada situației de urgență au constatat că un simplu tuns costă mai mult decât înainte de pandemie. Scumpirile variază de la o unitate la alta, de la un cartier la altul. În unele frizerii, prețurile au crescut cu 2-3 lei pentru un tuns. În sensul că înainte de pandemie un tuns costa 15 lei, iar acum e 17-18 lei, diferențiat pentru femei și bărbați.

În alte zone, mai aproape de centru, deținătorii de frizerii au adăugat mai mult la tarifele percepute clienților, scumpind cu 30% serviciile prestate. O frizerie percepe între 20 de lei pentru un tuns, in crestere de la 15 lei. Unele frizerii au mers până acolo încât au dublat suma cerută clienților. De la 15 lei, au scumpit la 30 de lei atât pentru doamne, cât și pentru domni. Există și frizerii care au menținut prețurile, dar este o chestiune temporară.

Frizeriile și-au anunțat clienții de scumpirile percepute. Multe dintre acele unități care au trecut la scumpiri au afișat noile tarife la intrare, altele le-au afișat în interior. Când un client întreabă de ce s-a scumpit acel serviciu, frizerița răspunde că se folosesc materiale pentru dezinfectat mai scumpe.

Și alte servicii de cosmetică și de îngrijire corporală au tarife mai mari la unele centre de înfrumusețare. În saloanele de cartier, prețurile în unele zone au crescut cu 5-7 lei. Scumpirile difera în funcție de serviciul de cosmetică, manichiură sau pedichiură prestat clientelor.


Unele stomatologii percep o taxa anti-COVID

Ambalată sub diverse forme, taxa percepută de unele stomatologii este destul de piperată. O cititoare a GdS a precizat că a mers cu copilul la stomatologie recent. Taxa percepută a fost de două ori mai mare decât costul serviciului prestat de medicul stomatolog. Motivația medicului stomatolog ar fi fost aceea că acel cabinet folosește cantități mai mari de dezinfectanți decât înainte de pandemie, precum și materiale de protecție mult mai multe și mai scumpe. Taxa anti-COVID la acea stomatologie era de 100 de lei de fiecare client, fiind percepută inclusiv la copii.

Ce spun clienții despre scumpiri

Unii clienți acceptă scumpirile, pentru că nu au ce face. Alții spun că veniturile lor nu au crescut. Dimpotrivă, în această perioadă, veniturile unora dintre ei au scăzut. Astfel că orice scumpiri nu sunt bine primite în această perioadă.

Dacă am face un calcul matematic simplu, din câteva taxe de 100 de lei percepute primilor clienți care beneficiază de serviciile unei stomatologii s-ar recupera costurile în plus cu materialele sanitare utilizate în decurs de o lună în orice cabinet.

Același calcul putem să îl facem și în cazul frizeriilor și al saloanelor de înfrumusețare. Dacă luăm în calcul costurile cu dezinfectanţii, cu măștile de protecție, cu mănușile, în total, aceste costuri nu ajung la sume astronomice într-o lună, pe unitate. Din scumpirile aplicate primilor 20-30 de clienți ar putea fi recuperate costurile pe o lună cu materialele pentru dezinfectat și materiale de protecție.

Ce se ascunde în spatele scumpirilor

Adevărul este că unitățile din domeniile enumerate mai sus ar încerca să își recupereze cumva pierderile pricinuite pe perioada pandemiei, adică pe perioada în care au fost închise prin ordonanțe militare. Și cum nu au de unde să își recupereze respectivele pierderi, acestea sunt transpuse clienților.

Specialiștii în fiscalitate avertizaseră de aceste posibile scumpiri, înainte de redeschiderea frizeriilor, salonelor de înfrumusețare și a stomatologiilor. Rămâne de văzut dacă și terasele (care au fost deschise) și restaurantele (care se vor deschide) vor crește prețurile percepute clienților. Pentru că și aceste unități au fost închise o bună perioadă de timp, prin dispoziții legale. Mai mult, din cauza măsurilor de distanțare fizică între clienți, unele astfel de unități vor avea mai puțini clienți decât înainte de pandemie, pentru că locurile sunt limitate. În același timp, costurile cu forță de muncă și costurile de operare vor fi la fel că înainte. Ceea ce înseamnă că firmele va trebui să recupereze de undeva. De unde să își acopere cheltuielile dacă nu de la client?!

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS