11.4 C
Craiova
luni, 6 mai, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriNoul Ford Fiesta nu se va fabrica la Craiova, ci la Köln

Noul Ford Fiesta nu se va fabrica la Craiova, ci la Köln

\n

Compania a decis ca noua generație de Fiesta să fie produsă exclusiv în Germania, la Köln, din 2017. Ford caută soluții pentru introducerea unui al doilea model în fabricație în uzina din Craiova.

Ford Motor Company a anunțat, ieri, că fabrica de asamblare din Köln, Germania, va rămâne singura din Europa care va produce următoarea generație a modelului Ford Fiesta, a anunțat compania printr-un comunicat de presă. Anunțul făcut ieri de Ford vine după lungi negocieri cu sindicatele din Germania. Noile măsuri anunțate au drept scop eficientizarea fabricii Ford din Köln, care este una dintre fabricile importante ale companiei. Acordul cu salariații din Germania semnat zilele trecute le asigură acestora locurile de muncă până în 2021 și reduceri de costuri pentru companie. „Acordul ia în calcul perioada 2017-2021 și este de așteptat să aducă reduceri de cost de cel puțin 400 de milioane de dolari pentru Ford, fiind securizate totodată peste 24.000 de locuri de muncă pentru Ford-Werke GmbH (divizia Ford din Germania – n.r.)“, susțin reprezentanții Ford. Ziarul The Wall Street Journal scria în ediția sa de ieri pentru Europa că decizia de a produce Fiesta în Köln a venit „după luni de negocieri cu muncitorii privind viitorul fabricii de vehicule“.
Informația privind posibilitatea mutării unei părți din producția noului model Fiesta de la Köln la Craiova a apărut, inițial, în ziarul german Bild, dar nu a fost niciodată confirmată, la nivel oficial, de către oficialii Ford Europa, dar nici nu a fost infirmată. Abia ieri s-a dat un comunicat de presă prin care Ford a infirmat oficial zvonurile privind mutarea unei părți din producția de Fiesta la Craiova.

Motorul EcoBoost care se face și la Craiova va fi intens produs în Germania

Uzina Ford din Germania, în care se va introduce în fabricație și noua variantă Fiesta, își întărește pozițiile și pe piața producerii motoarelor EcoBoost de 1.0 litri, motor care se fabrică, în prezent, și în Craiova. Astfel, Ford va introduce la Köln încă o tură de muncitori în fabrica de motoare respectivă, ceea ce se traduce printr-o creștere a volumelor. „Aceste schimbări permit companiei Ford să treacă la un program de lucru în două schimburi o dată cu demararea producției viitoarei generații de Fiesta pentru a face față mai bine fluctuaților generate de cererea pieței. Un al treilea schimb de lucru se va adăuga fabricii de motoare din Köln pentru a face față cererii viitoare pentru motorul internațional al anului 2012 și 2013, și anume motorul EcoBoost de 1,0 litri“, se arată în comunicatul Ford.

Ce model va intra în fabricație la Craiova?

Ideea producerii la Craiova a unei părți din volumul noului model Fiesta care va intra în fabricație din 2017 era considerată „o gură de oxigen“ pentru fabrica din Bănie.
În condițiile în care volumele de B-Max pe piețele europene nu mai sunt la fel de mari ca în primul an de la demararea producției de masă la Craiova, fabrica trebuie să se orienteze către al doilea model care să intre în fabricație în Bănie, au spus, în ultimele luni, reprezentanții companiei și ai angajaților. După anunțul făcut de Ford Motor Company legat de producerea exclusivă a noului model Fiesta în Germania, oficialii Ford România recunosc necesitatea introducerii unui al doilea model în fabricație în moderna fabrică auto din Craiova. „Așa cum am menționat și în trecut, Ford își păstrează în continuare angajamentul ferm față de fabrica din Craiova, unde a investit peste un miliard de dolari în producția de vehicule și motoare. Planurile Ford în ceea ce privește uzina din Craiova sunt pe termen lung, iar conducerea companiei noastre caută în continuare oportunități de a introduce al doilea model de clasă mică în producție la uzina din România. Mai multe detalii referitoare la acest subiect vor fi comunicate la momentul oportun“, a declarat Ana-Maria Timiș, director de Comunicare al Ford România.
Potrivit unor surse din fabrică, singurele modele care ar putea fi produse la Craiova ar fi micul SUV EcoSport, care se fabrică la ora actuală în India, și noua generație de Ford Ka. În prezent, Ford Ka se produce în uzina din Polonia, iar prin 2012 un oficial al Ford declara că nu ar exista o nouă generație de astfel de vehicule, din cauză că modelul nu este profitabil pentru companie.
„Singurele modele despre care se discută la Ford și care ar putea să fie fabricate și la Craiova, pe platforma «B», ar fi EcoSport și noua generație de Ford Ka, pentru că acestea se pretează a fi produse la Craiova. Dar această decizie trebuie să o ia Ford Europa. Noi așteptăm cât mai curând să se anunțe care va fi al doilea model care intră în fabricație la Craiova“, a spus o persoană din interiorul companiei, care a adăugat că este important să se ia o decizie cât mai curând la nivelul Ford Europa în ceea ce privește noul model care va fi fabricat aici, la Craiova.
Din septembrie anul trecut și până acum, uzina auto din Craiova și-a întrerupt periodic producția între trei și 11 zile lucrătoare în fiecare lună, din cauza diminuării cererii de vehicule B-Max pe piețele europene.

Fiesta este cel mai vândut model din gama Ford

În 2013, un Ford Fiesta s-a vândut la fiecare două minute, iar fabrica din Köln a sărbătorit producția vehiculului Fiesta cu numărul șapte milioane, informează compania. Astăzi, modelul Fiesta construit la Köln se exportă în peste 60 de țări la nivel global.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS