Premierul Ponta a justificat o eventuală prelungire a termenului de finalizare a privatizării CFR Marfă, scadent la jumătatea acestei luni, prin faptul că Guvernul nu ar putea să transfere compania în proprietate privată nici dacă sunt achitaţi acum toţi banii, fără avizul Consiliului Concurenţei, conform Mediafax.ro. Ponta nu s-a pronunţat legat de prelungirea acestui termen, precizând că va discuta cu ministrul Transporturilor şi se va decide atunci dacă procedura de privatizare va fi oprită – caz în care statul trebuie să restituie cumpărătorului banii achitaţi până în prezent -, sau va fi continuată. Premierul a precizat că, până în prezent, au fost îndeplinite toate procedurile, în sensul în care firma câştigătoare a depus o garanţie de 10 milioane euro şi a plătit 20 milioane de euro.
Întrebat de jurnalişti dacă prelungirea termenului nu conferă un avantaj cumpărătorului prin acordarea unui timp suplimentar de obţinere a banilor, Ponta a afirmat că nu, explicând că Guvernul nu ar putea să transfere compania în proprietate privată nici dacă sunt achitaţi acum toţi banii. „Eu nu-i dau nici un timp. Problema este că eu nu pot să-i dau compania dacă mâine dă banii, mâine nu pot să-i dau compania pentru că, în conformitate cu legea, până nu se dă avizul Consiliului Concurenţei, nu am voie să predau societatea. Cum ar fi să plăteşti 200 milioane şi eu să zic că dau compania peste şase luni ? Dacă avizul e negativ, ce fac? Îl scot din firmă şi îi dau 200 de milioane? Haideţi să nu fim absurzi!”, a spus Ponta.
CFR Marfă este cea mai mare companie de profil din România, iar Grup Feroviar Român (GFR) este principalul competitor în procesul de privatizare.