Peste 1.000 de motoare EcoBoost de 1.0 litru au fost livrate, până acum, de la Craiova la Köln, pentru a echipa vehicule Fiesta produse de nemţi. Aflaţi din GdS cum reuşeşte uzina din Craiova să producă, fie şi temporar, pentru o fabrică Ford din Germania.
Fabrica Ford din Craiova a livrat recent peste 1.000 de motoare altei unităţi de producţie Ford din Germania, într-un context care a ţinut mai mult de costurile de fabricaţie, dar şi de calitatea motorului fabricat în Oltenia. Comanda celor din Germania pentru fabrica din Craiova este şi mai curioasă, în contextul în care acelaşi tip de motor EcoBoost de 1.0 litri este produs şi la Köln.
Motoarele „Made in Craiova“ echipează maşini „Made in Germania“
Cum s-a ajuns la această situaţie. Potrivit unor surse avizate, mii de motoare au fost solicitate de la fabrica Ford de la Köln, într-un context în care cererea de Fiesta a fost foarte mare, peste posibilităţile nemţilor de a onora producţia de motoare: „Acolo se lucrează într-un singur schimb la motoare, iar acum au avut nevoie de câteva mii de motoare în plus. Şi cum la noi sunt costurile cele mai mici de producţie şi calitatea motoarelor este bună, au preferat să facă o comandă de motoare în România, pentru a echipa la timp autoturismele Fiesta“. Nemţii au avut încredere în inginerii români care lucrează la fabrica de motoare, motiv pentru care au cerut de la Craiova un lot de motoare EcoBoost, care vor echipa Fiesta.
Reprezentanţii Ford confirmă că din luna februarie a acestui an, fabrica de la Craiova a început să producă pentru Köln, iar cantitatea livrată până acum se ridică la peste 1.000 de bucăţi. Producerea de propulsoare de 1.0 litri pentru nemţi va mai continua anul acesta, susţin reprezentanţii Ford.
1.200 de motoare pe zi la Craiova
Producţia de motoare de la Craiova a urcat vertiginos de anul trecut şi până acum. În perioada actuală se lucrează în două schimburi în fabrica de motoare, pe linia de asamblare, în timp ce la secţia de prelucrări sunt trei schimburi. În ultima perioadă, se produc la Craiova circa 600 de motoare pe zi, pe fiecare schimb. În total, într-o singură zi se produc 1.200 de motoare EcoBoost de 1.0 litri la Craiova. Propulsoarele fabricate în Bănie ajung peste tot în lume, ele echipând maşini Fiesta şi chiar Focus şi C-Max. Pe lângă livrarea către Köln, motorul „made in Craiova“ a mai ajuns la uzinele Ford din Sarlouis, Valencia, dar şi în afara continentului european. Pe anul trecut, cadenţa producţiei de propulsoare la uzina Ford din Bănie ar fi fost una mai mică. În total, fabrica a realizat 27.000 de motoare. Anul acesta, cadenţa de producţie în fabrica de motoare este mult mai mare.
În luna aprilie a acestui an va intra în fabricaţie la Craiova al doilea motor EcoBoost pe benzină de 1,5 litri.
Istoria micului motor de putere mare
În 2012, pe 10 mai, motorul EcoBoost de 1.0 litri a intrat în fabricaţie la Craiova, demarând producţia de masă. Pe 13 iunie, motorul EcoBoost de 1.0 litru, în trei cilindri, fabricat atât la Craiova, cât şi la Köln, în Germania, a câştigat concursul de „Motorul internaţional al anului“, acordat de un juriu format din 76 de jurnalişti din 36 de ţări.