http:http://www.youtube.com/watch?v=zrwR0sN2rXw
Revista Oltenia Business, destinată oamenilor de afaceri din Dolj, a sărbătorit ieri apariţia celui de-al doilea număr în prezenţa ministrului IMM-urilor, turismului şi mediului de afaceri, Maria Grapini, şi a reprezentanţilor principalelor societăţi comerciale din judeţ.
Revista economică Oltenia Business, editată de Gazeta de Sud, în colaborare cu Camera de Comerţ şi Industrie Dolj, a organizat ieri, la Craiova, dezbaterea publică intitulată „Economia reală – perspective în 2013“. Evenimentul a fost prilejuit de lansarea celui de-al doilea număr al revistei, care are un regim de apariţie trimestrial. Dezbaterea publică s-a desfăşurat în prezenţa unor importanţi antreprenori din Dolj, cu afaceri în diferite sectoare de activitate, care au discutat despre problemele întâmpinate de companiile lor. La eveniment a fost invitată şi Maria Grapini, ministrul IMM-urilor, turismului şi mediului de afaceri, care s-a arătat încă de la început dispusă la un dialog cu mediul de afaceri local. „Dialogul şi transparenţa au reprezentat priorităţi din primul moment al mandatului meu. În mod cert, absolut toate măsurile pe care le voi lua vor veni ca rezultat al dialogului cu reprezentanţii mediului de afaceri“, a declarat Maria Grapini. Ministrul a punctat, pe scurt, care sunt priorităţile sale din următoarea perioadă: îmbunătăţirea programelor dedicate IMM-urilor, combaterea muncii la negru, măsuri pentru crearea de noi locuri de muncă etc. În primul rând, s-a adresat IMM-urilor care aşteaptă plăţile pentru proiectele depuse. „Până la 31 martie, se vor face plăţile în toate proiectele care au fost verificate. Vrem să creştem ritmul de evaluare a dosarelor. Din 3.699 de proiecte depuse, doar 2.280 erau evaluate. Nu se poate să evaluezi doar două dosare pe zi“, a afirmat ministrul. Legea insolvenţei va fi şi ea modificată, „la pachet“ cu Legea societăţilor comerciale: „Legea actuală este o catastrofă. Este una dintre legile pe care vrem să le modificăm, la pachet cu Legea societăţilor comerciale. Pe de altă parte, vrem să separăm cauzele comerciale de celelalte, prin înfiinţarea unor tribunale comerciale regionale“. Un alt obiectiv interesant se referă la reînfiinţarea şcolilor de meserii, dar şi la o educaţie antreprenorială timpurie în rândul tineretului: „În colaborare cu Austria şi Germania, vrem să reînfiinţăm acele şcoli profesionale de meserii. Am vorbit cu cei de la Ministerul Educaţiei, acum colectăm cerinţele din piaţă, pe diferite meserii. Apoi, educaţia antreprenorială trebuie începută de la liceu. Au intrat pe piaţă oameni care nu se pricep la afaceri, şcoala de antreprenoriat românească este foarte fragilă“.
Dezbaterile continuă
Primarul Craiovei, Olguţa Vasilescu, a discutat două lucruri importante cu ministrul: promovarea parcului industrial, precum şi a viitoarei autostrăzi Craiova – Piteşti. „Vrem ca la toate târgurile de business, Craiova să fie prezentă. Să prezentăm investitorilor parcul industrial şi facilităţile oferite. Sperăm să fim o prezenţă mult mai activă din acest punct de vedere. Apoi, până la finalul mandatului actualului guvern, sperăm să avem autostrada Craiova-Piteşti“, a afirmat primarul. Antreprenorii prezenţi la eveniment au adresat ministrului Grapini câteva solicitări şi propuneri pentru viitoarele modificări legislative. Liviu Cioană (MITLIV), Constantin Popeci (Popeci Utilaj Greu) şi Iuliana Dănişor (Modexim) au fost doar câţiva dintre cei care au luat cuvântul. „Prezenţa doamnei ministru este un prilej excelent pentru ca membrii CCI Dolj să afle planurile de viitor ale guvernului şi să poată propune măsuri concrete care le-ar putea veni în ajutor“, a arătat preşedintele Camerei de Comerţ şi Industrie Dolj, Cristian Dobre. Organizatorii evenimentului de ieri îşi propun să continue seria dezbaterilor de acest gen. „Ne propunem ca, de acum înainte, la fiecare apariţie editorială a revistei Oltenia Business să organizăm o dezbatere similară şi să aducem la Craiova oameni importanţi, care pot lua decizii la nivel guvernamental“, a precizat Ramona Olaru, redactor-şef la Oltenia Business.
Ce puteţi citi în Oltenia Business
Realizată într-o formă grafică deosebită şi cu un conţinut de excepţie, revista Oltenia Business este primul produs media din această zonă a ţării dedicat mediului de afaceri şi distribuit gratuit companiilor de top din regiunea Oltenia, autorităţilor locale, precum şi ministerelor şi ambasadelor deschise la Bucureşti. Revista conţine interviuri, analize financiare, reportaje, poveşti de succes şi multe alte lucruri interesante.