Preşedintele CA a avut o primă rundă de convorbiri cu italienii de la Alenia Aeronautica, societate care vrea să cumpere fabrica de avioane de la Craiova.
Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS) a demarat ieri negocierile cu italienii de la Alenia Aeronautica pentru privatizarea Avioane Craiova SA. O delegaţie condusă de unul dintre vicepreşedinţii companiei italiene a purtat convorbiri şi cu reprezentanţii Ministerului Economiei (ME), care deţine pachetul majoritar de 80,9% din acţiunile societăţii oltene. Noul preşedinte al Consiliului de Administraţie (CA) de la Avioane SA, Aurel Cazacu, a declarat pentru GdS că primele discuţii cu italienii sunt încurajatoare.
„Vom avea mai multe convorbiri, avem tot sprijinul pentru finalizarea privatizării. Eu îl informez zilnic pe ministru cu ceea ce se întâmplă în privatizarea Avioane Craiova. Finalizarea negocierilor depinde de modul în care partea română va răspunde la întrebările pe care le vor pune italienii“, a declarat Aurel Cazacu. Preşedintele CA spune că „politica este de privatizare calitativă, adică interesează nu atât banii obţinuţi, ci menţinerea locurilor de muncă. Nu vor exista disponibilizări!“.
Pe de altă parte, tot Cazacu anunţă că din luna mai vor sosi primele comenzi din partea Alenia Aeronautica, fără legătură însă cu privatizarea. Italienii au vizitat de curând fabrica de la Craiova şi se pare că vor comanda într-o primă fază 100 de subansamble pentru aparatele C 27 J Spartan – care vor da de lucru la 100 de salariaţi.
În altă ordine de idei, Cazacu a lăsat să se înţeleagă că Avioane Craiova SA poate produce în continuare aparatele IAR – 99 Şoim, numai dacă MApN face comenzi în acest sens. „Este o problemă a MApN dacă mai comandă sau nu aceste aparate“, a afirmat Cazacu. Cert este că în bugetul pe 2009 nu se regăsesc cele două aparate IAR – 99 Şoim, pe care guvernul le promisese anul trecut pentru a menţine fabrica de la Craiova în viaţă.