Primaria Craiova va solicita corpului de control al institutiei o ancheta privind modul in care Regia Autonoma de Transport (RAT) Craiova a vindut in anii 2003 si 2004, la fier vechi, un intreg parc de autobuze casate, 29 de bucati in total. Viceprimarului Sorin Iordache i s-a parut suspect ca un asemenea autobuz livrat catre REMAT sa cintareasca doar citeva sute de kilograme, chiar daca el s-au mai recuperat piese, in conditiile in care masina echipata complet cintareste peste opt tone. „Mie mi se pare ciudat ca acele autobuze au fost facturate la greutati de citeva sute de kilograme, cind stiu ca un autobuz echipat complet cintareste opt-noua tone. S-au vindut la REMAT pe parcursul anului 2004, incepind cu luna februarie, iar factura a fost taiata pe 9 martie 2005, dupa ce noi am facut controlul la regie. Voi cere o verificare pe aceasta tema la RAT“, a declarat Sorin Iordache.
Din situatia prezentata primariei reiese ca in 2003 s-au trimis la REMAT zece autobuze cu o greutate totala de 9.640 de kilograme, cu o valoare de 17,8 milioane de lei, iar in intervalul februarie – decembrie 2004 s-au livrat 19 autobuze cu o greutate totala de 13.420 de kilograme si o valoare calculata la 33,2 milioane de lei. Greutatea unei astfel de masini varia intre 500 de kilograme si 2,4 tone. Directorul de exploatare al regiei, Marian Slavu, ne-a precizat, dupa consultarea documentatiei tehnice, ca un astfel de autobuz dezechipat cintareste in jur de trei tone.
La preturile practicate insa, si la greutatile inscrise in acte, RAT Craiova ar fi trebuit sa incaseze suma de 57 de milioane de lei. In documentatia trimisa primariei se specifica faptul ca nu s-a primit nici un leu in contul acestor livrari.