10.3 C
Craiova
joi, 25 aprilie, 2024
Știri de ultima orăActualitateServiciul de Salubrizare Dolj dă cu o mână, ia cu alta

Serviciul de Salubrizare Dolj dă cu o mână, ia cu alta

Serviciul de Salubrizare al judeţului Dolj trebuie să dea banii înapoi Consiliului Judeţean Dolj. Acesta a fost înfiinţat la finele anului 2019 şi are în componenţă cinci staţii de sortare şi transfer din judeţ. Totodată, Serviciul urma să aibă 196 de angajaţi şi un sediu în clădirea Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Dolj.
La înfiinţare, Serviciul a primit un buget de venituri şi cheltuieli pentru anul 2020 de 8.3 milioane de lei. Numai că, în toată această perioadă de urgență şi alertă, au fost blocate demersurile privind angajarea de personal.

Activitatea economică a Serviciului a fost blocată, iar mare parte din sumele prevăzute în buget au rămas neutilizate. Prin urmare, suma de 3 milioane de lei din bugetul de venituri și cheltuieli trebuie acum restituită CJ Dolj.
Suma reprezintă cheltuieli cu salariile în cuantum de 2.4 milioane de lei şi sporuri în valoare de 90 de mii de lei, la care se mai adaugă 562 de mii de lei.

Stație de sortare
Stație de sortare

Mai mulţi bani pentru renovarea sediului

Tot la înfiinţare, Serviciul a primit un sediu în incinta DGASPC Dolj. Pentru renovarea sediului, Serviciului i-au fost alocaţi 300 de mii de lei. Numai că, pe parcurs lucrările de reabilitare s-au dovedit a fi mult mai costisitoare. Lucrările de reparaţii au fost estimate la un cost total de 500 de mii de lei. Din această cauză Serviciul a mai solicitat suplimentarea sumei cu încă 200 de mii de lei.

Banda transportoare înclinată cu racleţi pentru alimentarea cabinei de sortare


„Drept urmare, pentru întregirea sumei necesară pentru realizarea Reparații capitale sediu unitate, solicităm disponibilizarea sumei de 200 mii lei, avându-se în vedere economiile înregistrate în urma procedurilor de achiziţie, de la următoarele dotări: Autoturisme (2buc): -40 mii lei; Mobilier: -83mii lei; Multifuncţionale (3 buc): -14 mii lei; Aparate AC: -3 mii lei; Licenţe soft şi programe informatice: -60 mii lei”,

se arată în referatul de aprobare a proiectului de hotărâre.

De ce a fost înfiinţat Serviciul de Salubrizare ?

Iridex
Iridex

Reamintim că Serviciul a fost înfiinţat în următoarele condiţii. La cinci ani de la obținerea finanțării europene pentru crearea unui Sistem de Management Integrat al Deșeurilor, una din componente bate pasul pe loc. A fost numit operatorul care se ocupă de colectarea și transportul deșeurilor din județ, adică firma Iridex Group Salubrizare, nu şi operatorul care să opereze pe staţiile de transfer, colectare şi sortare.
S-a organizat o licitație separată pentru desemnarea unui operator pentru respectivele staţii. Au fost două oferte, una venită din partea Iridex, actualul operator de salubritate în judeţ, şi cea de-a doua, Eco Sud, firma care administrează depozitul de la Mofleni.

Depozit Mofleni
Depozit Mofleni


Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC) dă undă verde Iridex-ului, iar Eco Sud SA pierde licitația. ADI Ecodolj procedează întocmai, reface caietul de sarcini şi licitaţia este urcată în SEAP, având ca termen de deschidere a ofertelor data de 20 februarie a.c. Între timp, Eco Sud a contestat la tribunal documentaţia şi a cerut suspendarea licitaţiei până la pronunţarea instanţei. Prin urmare, deschiderea ofertelor este amânată până la decizia instanţei.
Autoritatea de Management pentru POS Mediu a inițiat un Memorandum pentru aprobarea unor soluțiilor temporare privind delegarea serviciilor de operare a
infrastructurii pentru proiectele finanțate din fonduri europene în domeniul deșeurilor.
Drept urmare, CJ Dolj înfiinţează un Serviciu Public de Salubritate, care urmează să opereze pe staţiile de transfer, sortare şi compostare.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS