Autostrada Transilvania, la un deceniu de la prima panglică tăiată: Cele două sectoare date în folosinţă nu sunt legate între ele

Foto Mediafax
Foto Mediafax
Autori


Autostrada Transilvania, deschisă circulaţiei în urmă cu aproape zece ani, are, după un deceniu, mai puţin de 80 de kilometri, însă cele două sectoare date în folosinţă nu sunt legate între ele. CNAIR spune că anul acesta se va circula pe un sector continuu de peste 100 km, transmite Mediafax.

Primul tronson din Autostrada Transilvania a fost deschis circulaţiei în urmă cu aproape zece ani, măsurând atunci 42 de kilometri. După un deceniu, autostrada are mai puţin de 80 de kilometri, însă cele două sectoare date în folosinţă nu sunt legate între ele.

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere susţine că până la sfârşitul anului se va circula continuu pe cel puţin 100 de kilometri de autostradă.

 

Primii o sută de kilometri de autostradă pe care se va putea circula continuu

 

Toate speranţele ardelenilor de a circula pe un tronson continuu de peste o sută de kilometri se leagă de finalizarea, anul acesta, a secţiunilor aflate între Câmpia Turzii şi Ungheni. Aşa ar ajunge Autostrada Transilvania să fie o „autostradă în toată puterea cuvântuluI”, după cum explică şi purtătorul de cuvânt al CNAIR, Alin Şerbănescu.

Astfel, dacă în prezent cel mai lung tronson continuu din Autostrada Transilvania măsoară aproximativ 61 km (între Câmpia Turzii şi Nădăşelu), la finele acestui an ar urma să aibă aproximativ 108 km şi să lege Nădăşelu de Ungheni.

„Este o bornă”, recunoaşte Alin Şerbănescu.

De altfel, CNAIR susţine că până la sfârşitul anului vor fi deschişi în total alţi 38.9 km din Autostrada Transilvania: loturile 2 şi 3 din secţiunea Ogra – Câmpia Turzii şi subsecţiunea Biharia – Borş din Secţiunea 3C: Suplacu de Barcău – Borş.

Estimările CNAIR sunt nerealiste, susţine însă Asociaţia Pro Infrastructură, care argumentează cu stadiul lucrărilor din teren, urmărite şi fotografiate de membrii comunităţii.


„Sectorul de 17,9 km din Autostrada Transilvania (A3) dintre Iernut şi Cheţani are doar şanse teoretice să fie deschis până la sfârşitul lui 2019 din cauza problemelor financiare ale constructorului (Astaldi) şi birocraţiei nerezolvate. Sperăm că la finalul anului viitor vom circula neîntrerupt pe 110 km ai Autostrăzii Transilvania între Nădăşelu şi Aeroportul Târgu Mureş”, a transmis Asociaţia Pro Infrastructură într-o postare pe pagina oficială de pe Facebook.

În 2018, Autostrada Transilvania s-a mărit cu 23,3 kilometri, însă aproape jumătate din aceştia erau finalizaţi deja de un an. Nu au putut fi daţi în folosinţă din cauză că lucrările la Nodul Gilău nu erau gata. Practic, aproape 10 kilometri au stat închişi timp de un an, secţiunea Nădăşelu-Gilău fiind numită „autostrada muzeu”.

În toamna anului trecut a fost deschisă circulaţiei şi secţiunea între Iernut şi Ungheni, adică 13,7 kilometri de autostradă parte din A3. Pentru ca această secţiune să fie unită cu cea existentă, este necesară finalizarea lucrărilor la tronsonul cuprins între Iernut şi Câmpia Turzii, lucrări despre care CNAIR spune că vor fi gata în 2019.

Dorin Florea, edilul din Târgu Mureş, următorul oraş care ar fi legat de Autostrada Transilvania după finalizarea acestor lucrări, spune că aşteaptă ca cei care s-au angajat să construiască autostrada să o şi facă.

„Au responsabilitatea cei care s-au angajat să facă asta. Şi dacă s-au angajat, aşteptăm să o fie o realizare. Şi Consiliul Judeţean să facă legăturile, să nu rămână doar o autostradă suspendată la Târgu Mureş. Ce să spun, că ne bucurăm? Aşteptăm să fie gata!”, a declarat Florea pentru Mediafax.

 

Alţi peste o sută de kilometri, doar pe hârtie, blocaţi în birocraţie şi proceduri

Patru dintre subsecţiunile din Autostrada Transilvania ce ar urma să fie construite spre Oradea (Nădăşelu-Mihăieşti, Mihăieşti-Zimbor, Zimbor-Poarta Sălajului şi Nuşfalău-Suplacu de Barcău) sunt în procedura de validare, după ce documentaţiile iniţiale, depuse de CNAIR în noiembrie anul trecut, au fost respinse de Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice (ANAP).

CNAIR transmite că documentaţiile au fost revizuite şi retransmise spre validare şi estimează că respectivele contracte de proiectare şi execuţie vor fi semnate în trimestrul al III-lea din 2019.

Întârzierea de câteva luni cauzată de respingerea documentaţiilor afectează aproximativ 55 km din Autostrada Transilvania.



Comenteaza acum

Alte stiri

Sumarul ediției de sâmbătă, 2 martie 2019

Actualitate

» Craiova: Un cablu rupt atarna pe mijlocul drumului, pe Strada Fratii Golesti
» Incredibil! A pilotat avioane timp de 20 de ani, fără să fie pilot
» Dacian Ciolos: “Dupa alegerile europarlamentare ne dorim sa fim, dacă nu prima, a doua forţă politică a ţării”
» Adrian Vasilescu (BNR): Ordonanța 114 trebuie avizată de Banca Națională, pentru a fi transformată de către Parlament în lege
» Caz revoltător: Un poliţist nu ar fi plătit niciuna dintre cele 40 de amenzi primite pentru parcare neregulamentară
» Conflictul dintre India şi Pakistan: Cel puţin opt morţi în urma unor noi confruntări militare
» Kovesi, despre Parchetul European: Nu am spus nimănui că depun candidatura
» Iohannis: Să nu ne mai lăsăm mințiți și manipulați!
» Guvernul anunţă că are un plan de rezervă pentru scenariul în care administratorii de Pilon II se retrag de pe piaţă
» Autostrada Transilvania, la un deceniu de la prima panglică tăiată: Cele două sectoare date în folosinţă nu sunt legate între ele
» Ministerul Dezvoltării anunţă OUG prin care şoferii care transportă persoane fără autorizaţie ar putea fi amendaţi
» CFR: Locomotiva unui tren Regio a deraiat
» Vâlcov: Ministerul Finanțelor a cerut Standard & Poor’s să amâne ratingul, pentru că România nu are buget
» Ora independentului: Mobilizare generală în România, Republica Moldova și diaspora pentru George Simion
» Idei de vacanţe în 2019. Oraşe europene mai puţin promovate
» Gorj: Incendiu la o casă din satul Pojaru
» Femeie salvată după ce maşina îngropată în zăpadă în care se afla a fost lovită accidental de un plug de deszăpezire
» Gorj (VIDEO): Percheziții într-un caz de trafic de droguri
» Un magistrat de la ÎCCJ care judecă dosarul lui Dragnea cere să se pensioneze
» Babele – Tradiţii si superstiţii

Interviu

» (VIDEO) Stelian Tănase, autorul volumului „Conversații cu Regele Mihai“: „Ideea că publici textul Regelui îţi poate tăia picioarele de emoţie“

Dolj

» (Video): Târgul de nunți oferă o experiență unică în Bănie
» Când vor putea ateriza aeronavele pe ceaţă la Craiova?
» (VIDEO) Parcările rezidenţiale din Craiova au învrăjbit consiliul local. Marian Vasile: „Ați mirosit banii pe care îi fac parcagiii prin București?“

Educatie

» Posturi puţine pentru profesorii care vor să se titularizeze în Dolj

Magazin

» 5 reguli esențiale pentru a-ți păstra hainele preferate într-o stare perfectă
» Sirop de ridiche neagră și miere pentru răceală
» Cum se manifestă alergia la părul de animale?
» Ceaiul de iasomie are efecte miraculoase
» Evită aceste produse de post deoarece nu sunt deloc sănatoase
» BANCUL ZILEI
» HOROSCOP

Top