18.7 C
Craiova
marți, 7 mai, 2024
Știri de ultima orăActualitateSemnalizare în zonele periculoase de pe Transalpina

Semnalizare în zonele periculoase de pe Transalpina

Secţia de Drumuri Naţionale Târgu Jiu a marcat zonele periculoase de pe cea mai înaltă şosea din România, Transalpina. Decizia a fost luată în urma scandalului iscat la nivel naţional pentru că şoseaua este ţinută în continuare închisă, producând în acest fel pagube turismului local şi regional. Toate zonele cu probleme, care ar putea pune în pericol siguranţa conducătorilor auto, au fost semnalizate cu panouri speciale sau prin marcarea carosabilului cu vopsea galbenă, acolo unde s-au produs surpări. Şoferii vor fi avertizaţi din timp să reducă viteza, să ocolească tronsoanele cu probleme şi să circule cu prudenţă pentru a evita producerea unor evenimente rutiere. Cu toate că drumul era şi este predat din 2008 constructorului Romstrade, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a lăsat traficul deschis pe Transalpina în ultimii ani. Nu acelaşi lucru s-a întâmplat anul acesta, deşi şoseaua e circulabilă.

„Drum cu regim aparent închis“

Conducătorii auto au fost ameninţaţi cu amenzi dacă nu vor respecta interdicţiile. În plus, administratorii de pensiuni din Rânca au ameninţat cu proteste dacă drumul nu va fi deschis. În cele din urmă, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România a luat decizia de a renunţa la restricţii, mai ales că nu mai este mult din perioada în care drumul poate fi tranzitat. „În atenţia noastră a fost şi acest drum, chiar dacă este unul cu regim aparent închis. Este un şantier, dar noi am făcut semnalizarea necesară prin care îi informăm pe participanţii la trafic că este un drum în lucru, că, dacă îşi asumă riscul să meargă pe acest drum, vor întâlni o serie de pericole de care să ţină cont. Am instalat panouri suplimentare, balize şi o dungă galbenă care marchează zonele periculoase. În momentul în care legea ne va permite să luăm şi alte măsuri, le vom lua. Cei care merg pe acest drum pe propria răspundere să fie extrem de atenţi, să lase teribilismul acasă şi să fie extrem de prudenţi“, a precizat Ion Tudor, şeful Secţiei Târgu Jiu a Drumurilor Naţionale din România.

Poliţia se ţine la distanţă de Transalpina

Inspectoratele de Poliţie ale Judeţelor (IPJ) Gorj şi Vâlcea tratează în mod diferit situaţia traficului rutier de pe cea mai înaltă şosea din România. Într-un răspuns la o solicitare trimisă de GdS, în baza Legii nr. 544, privind liberul acces la informaţiile de interes public, în care era solicitat numărul accidentelor rutiere din ultimii cinci ani, Inspectoratul de Poliţie al Judeţului Vâlcea anunţă că nu a monitorizat nici un accident rutier pe tronsonul Rânca – Obârşia Lotrului. „DN67C – Transalpina este închis circulaţiei publice pe sectorul cuprins între km 34+800 – km 59+800 pentru executarea lucrărilor de construcţie, sens în care se interzice accesul autovehiculelor pe acest traseu. Este vorba de sectorul de drum cuprins între localităţile Rânca şi Obârşia Lotrului, în contextul lipsei elementelor de siguranţă a drumului, a marcajelor şi semnalizării rutiere vertical. În conformitate cu prevederile legale, este supus înregistrării ca accident de circulaţie rutieră evenimentul care îndeplineşte cumulativ următoarele condiţii: s-a produs pe un drum deschis circulaţiei publice ori şi-a avut originea într-un asemenea loc; a avut ca urmare decesul ori rănirea uneia sau mai multor persoane, ori cel puţin un vehicul a fost avariat sau a provocat pagube materiale; în eveniment a fost implicat cel puţin un vehicul în mişcare; evenimentul s-a produs ca urmare a nerespectării unei reguli de circulaţie prevăzută de legislaţia rutieră. Având în vedere aspectele precizate, solicitarea dumneavoastră nu are obiect, întrucât orice eveniment rutier care s-a produs pe DN67C, între km 34+800km 59+800, nu constituie accident rutier neîndeplinind prima condiţie, respectiv drum deschis circulaţiei publice, şi astfel nu este evidenţiată în aplicaţiile Poliţiei Rutier“, se menţionează în răspunsul primit de la IPJ Vâlcea, semnat de Nicolae Sărdărescu.   

Două accidente pe sectorul monitorizat de IPJ Gorj

Inspectoratul de Poliţie al Judeţului Gorj ia în calcul faptul că şoseaua a fost un şantier în ultimii cinci ani, însă a făcut public numărul de evenimente rutiere pe tronsonul din Transalpina de care răspunde. „Poliţia Oraşului Novaci are competenţă teritorială în sectorul de drum DN 67 C km 0 Bengeşti-Ciocadia – km 40 + 600 zona administrativ-teritorială a judeţului Gorj. Drumul deschis circulaţiei este între km 0 Bengeşti Ciocadia – până la km 34 + 800 zona turistică montană Rânca. De la km 40 + 600 până la km 59 + 800 Obârşia Lotrului nu se află în zona administrativă-teritorială a judeţului Gorj. Situaţia evenimentelor rutiere produse în intervalul 2009-2014 pe DN 67 C se prezintă astfel: între km 0 şi km 34+800 s-au produs 35 evenimente rutiere soldate cu decesul unei persoane şi rănirea gravă a trei persoane; între km 34+800 şi km 40 + 800 s-au produs două evenimente rutiere soldate cu rănirea gravă a unei persoane şi rănirea uşoară a unei persoane“, potrivit adresei IPJ Gorj, semnată de comisarul-şef Viorel Caragea.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS