Modelul cărţii de identitate a vehiculului va fi înlocuit cu o variantă îmbunătăţită, conţinând mai multe elemente tehnice care lipsesc în prezent, a declarat Flaviu Câmpeanu, director tehnic în cadrul Registrului Auto Român (RAR), care apreciază că forma actuală a documentului este „primitivă“.
„Vom schimba modelul cărţii de identitate, sper în acest an. Noul model al cărţii de identitate, după ce va trece prin furcile caudine ale tuturor ministerelor implicate şi se va naşte, va cuprinde toate datele de care aveţi nevoie, va fi o oglindă a certificatului de omologare european, inclusiv problema cea mai mare pe care o aveţi, respectiv tipul suspensiei. De asemenea, va atinge şi celălalt subiect sensibil, cu masele şi dimensiunile“, a declarat Câmpeanu la conferinţa Mediafax talks About Transport&Logistics.
Cartea de identitate, document obligatoriu în România, care a fost adaptat ultima dată în 1993, este „primitiv“ şi nu mai reflectă cerinţele tehnice referitoare la vehicul, potrivit sursei citate.
Unul dintre neajunsurile documentului în forma actuală este că nu prezintă norma de poluare în varianta Directivei europene, cu codificarea completă, iar noua variantă va conţine mai multe elemente tehnice care lipsesc în prezent şi care încurcă şoferii la controalele în trafic din străinătate.
Noua carte de identitate a vehiculului va conduce la dispariţia a cel puţin două taxe, respectiv de înregistrare naţională pentru dealeri şi de anulare a cărţii de identitate, a arătat reprezentantul RAR.
„Cărţile nu se vor schimba brusc, adică va veni un tsunami de cărţi şi toată lumea să vină să le schimbe. Nu, exclus, ele se vor schimba treptat, la ieşirea din viaţă normală a fiecărei cărţi în parte, la completarea totală a rubricilor de proprietar sau la distrugere, sau la pierdere. Preţul nu va fi diferit faţă de cel prezent foarte mult, cred că va fi chiar mai mic, pentru că va avea altă dinamică şi altă structură. Este un pas pe care noi vrem să îl facem către toţi posesorii de autovehicule sau utilizatorii de flote“, a mai spus reprezentantul RAR.
Cartea de identitate a vehiculului este documentul eliberat de RAR care atestă dreptul de proprietate asupra vehiculului şi conţine datele tehnice şi de identificare ale acestuia.
Luptă aprigă cu vehiculele înmatriculate în Bulgaria
Registrul Auto Român are o „luptă aprigă“ cu vehiculele înmatriculate în Bulgaria, a căror certificare tehnică este de multe ori „lamentabilă și îndoielnică“, a mai declarat, ieri, Flaviu Câmpeanu, director tehnic la RAR.
„Avem o luptă aprigă, pe care nu o ascund, cu vehiculele înmatriculate în Bulgaria, a căror certificare tehnică este de multe ori lamentabilă și îndoielnică. Nu este nimic de ascuns în treaba asta și o spun fără nici un fel de reținere. Altă problemă majoră, pe care sincer, în momentul prezent, având în vedere abordarea Uniunii Europene, nu știm cum să o abordăm, este circulația vehiculelor cu volan pe dreapta și înmatricularea lor în România. Este mai puțin periculos la nivel de autoturism, deci vehiculul micuț, dar, începând de la 5 tone în sus, cel puțin la structura rutieră pe care o avem noi, este un real pericol acest tip de autovehicul la circulația frecventă prin România. Circulația în trecere nu are relevanță“, a explicat Câmpeanu.
Potrivit acestuia, echipajele RAR nu pot face controale decât împreună cu poliția, iar atunci când polițistul are suspiciuni cu privire la starea tehnică a unei mașini o poate opri, iar experții RAR se ocupă de verificarea tehnică.
Mediafax