9.7 C
Craiova
duminică, 28 aprilie, 2024
Știri de ultima orăActualitateConcurs de afaceri de genul „Arena Leilor“, la Craiova

Concurs de afaceri de genul „Arena Leilor“, la Craiova

http://www.youtube.com/watch?v=08MiZz3sWa0

\n

Elevii şi studenţii craioveni care participă la concursul „Cea mai bună idee de afaceri“ îşi vor susţine business-urile virtuale în faţa unor oameni de afaceri de elită din regiune. Afacerea care încântă cel mai mult întreprinzătorii privaţi va avea şanse să devină realitate.

Elevii din liceele doljene, finalişti în concursul „Cea mai bună idee de afaceri“, împreună cu studenţii de la Facultatea de Economie şi Administrarea Afacerilor (FEAA) din Craiova s-au întâlnit vineri pentru prima dată în Sala Albastră din cadrul Universităţii din Craiova, alături de cadrele didactice care îi coordonează. Elevi de la 11 licee din Craiova au creat 15 idei inedite de afaceri, iar studenţii economişti îi ajută pe iniţiatorii afacerilor să contureze planul de financiar şi planul de marketing, pentru ca afacerile virtuale să fie cât mai apropiate de realitate.
În final, pe 9 mai, elevii şi studenţii îşi vor susţine ideile de afaceri virtuale în faţa întreprinzătorilor locali de notorietate. Iniţiatorii concursului „Cea mai bună idee de afaceri“ au spus că vor fi selectate cele mai interesante şi mai bune idei de business într-o competiţie de genul „Arena Leilor“, care s-a desfăşurat la un post central de televiziune, iar tinerii îşi vor prezenta afacerile în faţa unor antreprenori reali.
„Finala concursului «Cea mai bună idee de afaceri» va avea loc pe 9 mai, iar elevii îşi vor susţine afacerile în faţa antreprenorilor din regiune, care vor analiza fiecare idee de afaceri. Va fi un fel de «Arena Leilor» organizată aici, la Craiova“, a spus Anca Tănasie, prodecan la FEAA Craiova. Şi Mihăiţă Stoica, inspector în cadrul Inspectoratului Şcolar Judeţean Dolj, a precizat că într-o afacere, perseverenţa şi ambiţia sunt importante şi le-a dat sfaturi importante tinerilor cu idei de afaceri: „Nu uitaţi! Să deschizi un magazin este uşor, dar să-l menţii deschis este o adevărată artă!“.
Planul financiar este foarte important într-o afacere. În partea a doua a competiţiei, studenţii vor coopera cu iniţiatorii afacerilor virtuale. „Astăzi ne întâlnim cu elevii, aflăm de ideile lor de afaceri şi noi vom contribui cu planul financiar şi planul de marketing, noţiuni pe care ei nu au de unde să le ştie, dar pe care noi le-am studiat în primul an de facultate“, a spus o studentă la FEAA.

„Promovarea afacerii este foarte importantă“

Radu Ogarcă, profesor în cadrul FEAA, i-a îndrumat pe tinerii întreprinzători virtuali să ţină cont de elemente importante din economia reală, care ar trebuie să fie luate în calcul cum ar fi: elementele de diferenţiere între afaceri, localizarea investiţiei, să existe o cerere reală pe piaţă, iar preţurile practicate să fie atractive pentru potenţialii clienţi. „De ce s-ar îndrepta clienţii către afacerile dumneavoastră? Trebuie ca afacerile să fie diferite de altele deja existente. Am văzut în filmele prezentate de Gazeta de Sud (în cadrul emisiunii „Economia Sudului“ – n.r.) ideile de afaceri ale elevilor. De exemplu, în cazul crescătoriei de lipitori, am văzut că mai sunt doar două astfel de afaceri în toată ţara. Deci, există potenţial pentru o astfel de afacere“, a spus profesorul respectiv, care le-a mai dat câteva sfaturi tinerilor antreprenori virtuali ale căror idei de afaceri sunt în finala concursului: să ţină cont de cei patru „P“, ai unui plan de marketing – produs, plasare, preţ şi promovare. „Contează ambalarea şi prezentarea produsului, distribuţia produsului este importantă, de asemenea. Am văzut tot la Gazeta de Sud prezentarea afacerii cu sucul natural de mere. Trebuie încheiate parteneriate cu magazine, cu restaurante. În ceea ce priveşte preţul, este foarte important să vedeţi preţurile competitorilor. Promovarea afacerii este foarte importantă. Pot exista spoturi pe radio, pe TV, panotaj stradal. Multe afaceri de acum se pretează la o promovare prin intermediul Facebook, pentru că este mult mai ieftină“.
Concursul „Cea mai bună idee de afaceri“ este organizat la iniţiativa FEAA, în parteneriat cu ISJ Dolj, iar vineri, în cadrul săptămânii „Educația financiară – provocări și soluții“, a fost prima dată când elevii care şi-au conturat planul de afaceri s-au întâlnit cu studenţii economişti, care îi vor ajuta cu planurile financiare şi de marketing.
Printre ideile de afaceri prezentate, până acum în cadrul emisiunii „Economia Sudului“ se numără: crescătorie de lipitori, plantaţie de salcie energetică, unitate de procesare a merelor pentru a produce suc natural, cafenea literală, sală de jocuri şi altele.

Elevii au văzut sălile de curs de la facultate

Întâlnirea de vineri s-a încheiat cu un tur al Facultăţii de Economie şi Administrarea Afacerilor, astfel încât elevii să se familiarizeze cu sălile de curs ale celei mai mari facultăţi din cadrul Universităţii din Craiova, care şcolarizează 4.200 de studenţi economişti, pe 20 de specializări.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS