19.8 C
Craiova
vineri, 26 aprilie, 2024

Se lărgeşte Carol I

Constructorul pasajului subteran din centrul Craiovei urmează să amenajeze o bandă în plus pe strada Carol I şi să lărgească benzile de viraj la dreapta.

Firma care construieşte pasajul subteran din centrul Craiovei a trecut la amenajarea intersecţiei bulevardului Carol I cu strada Calea Bucureşti. Lucrările fac parte din acelaşi proiect pe fonduri europene privind pasajul subteran şi au menirea de a corela sistemul rutier actual cu cel creat prin construirea noului pasaj.

Trei benzi în loc
de două

Principala modificare o vor vedea şoferii maşinilor care vin dinspre Gara Craiova. La intersecţia cu strada Calea Bucureşti, ei vor avea la dispoziţie nu două benzi, ci trei: una pentru viraj la stânga, către Electroputere, şi alte două pentru direcţia înainte – una pentru breteaua de lângă pasaj, iar alta pentru accesul în pasajul subteran. „Totodată, se vor lărgi şi benzile de viraj la dreapta – atât cea destinată maşinilor care vin pe Calea Bucureşti şi vor să meargă către gară, cât şi cea pentru maşinile care vin dinspre gară şi vor să vireze la dreapta, către Valea Vlăicii sau pasajul suprateran. Aceste benzi de viraj la dreapta fără a mai trece prin intersecţie vor avea, după lărgire, 5,50 m lăţime, pentru a permite inclusiv accesul autobuzelor“, a precizat inginerul Marian Turluc, manager de proiect în cadrul MITLIV pentru construcţia pasajului subteran.
Pentru a încăpea şi a treia bandă pe Carol I, s-a micşorat şi mutat „insula“ dintre cele două sensuri de mers şi s-au retrasat bordurile. Totodată, au fost eliminaţi câţiva stâlpi de electricitate, dar şi nişte panouri publicitare. Urmează să fie refăcute şi trotuarele, să se pună pavele noi şi să se facă o frezare a asfaltului existent, pentru a se aşterne deasupra un strat nou de asfalt.
Proiectul european de realizare a pasajului subteran includea şi o mutare dincolo de intersecţie a peronului de tramvai de pe sensul către Electroputere. Totuşi, peronul nu se mai mută, fiind în derulare în prezent alt proiect european, care vizează tocmai reabilitarea liniilor de tramvai şi alte modificări ale infrastructurii acestui mijloc de transport pe şine.

Pasajul, gata
în august

Constructorii de la MITLIV se apropie cu paşi repezi de finalizarea în avans a lucrărilor la pasajul subteran, care ar urma să fie dat în folosinţă luna viitoare. Până acum s-a finalizat sistemul rutier, fiind turnate toate cele trei straturi de asfalt atât prin pasaj, cât şi pe bretelele de deasupra. Zilele următoare, când temperatura va mai scădea, se vor trasa şi marcajele rutiere în zona pasajului.
La ambele capete ale pasajului s-au montat porţile de gabarit, care limitează accesul în pasaj al autovehiculelor mai înalte de patru metri. Pe aceste porţi vor fi montate semafoarele şi panourile de informare.
Deşi conducerea Primăriei Craiova se lăuda că va aduce modificări pe ultima sută de metri acestui pasaj – fie prin eliminarea parţială a unor garduri de protecţie, fie o lărgire a carosabilului prin eliminarea „insulei“ construite între cele două sensuri de mers în zona blocului Luxor – doar o singură modificare cerută de primărie a fost pusă în practică. Este vorba despre desfiinţarea parcării amenajate tot la solicitarea conducerii municipalităţii pe breteaua de coborâre de la cinema Patria către Calea Bucureşti. Orice alte modificări se vor putea face doar după ce trec cei cinci ani în care constructorul este obligat prin contract să asigure garanţia lucrărilor.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS