9.7 C
Craiova
duminică, 28 aprilie, 2024
Știri de ultima orăActualitateInfrastructura rutieră mai aşteaptă

Infrastructura rutieră mai aşteaptă

Lucrările mari de infrastructură în vederea fluidizării traficului rutier prin Craiova trebuie să mai aştepte până la realizarea unui studiu de trafic, ce nu poate fi întocmit înainte de finalizarea proiectelor europene

Primăria Craiova nu vrea să mai facă nici o investiţie în infrastructura rutieră a oraşului până când nu va avea la dispoziţie un studiu de trafic pe care să-şi bazeze asemenea investiţii.
„Să recunoaştem, cele două pasaje din centrul Craiovei – pasajul suprateran din Valea Vlăicii şi cel subteran de pe străzile Carol I – Arieş – nu aduc prea mari beneficii fluidizării traficului. Ca să fi fost fluidizată circulaţia în intersecţia dintre bulevardul Carol I şi Calea Bucureşti era nevoie fie ca pasajul suprateran să treacă peste această intersecţie, prelungindu-se până la Piaţa Centrală, fie ca pasajul subteran să treacă şi pe sub Calea Bucureşti. O investiţie în infrastructura rutieră din această zonă sau în oricare alta din oraş nu se va face, însă, fără un studiu de trafic, care să ne arate exact câte maşini circulă prin fiecare zonă a oraşului“, a declarat Florentin Tudor, viceprimarul Craiovei.

Ultimul studiu de trafic datează din… 2005

Poate părea surprinzător, însă noile investiţii în infrastructura rutieră a Craiovei – pasajul suprateran, dat în folosinţă în 2012, şi cel subteran, care va fi finalizat în 2013 – au la bază un studiu de trafic făcut în… 2005!
„Şi eu am fost mirat când am auzit că ultimul studiu de trafic omologat făcut în Craiova datează tocmai din 2005. De atunci şi până acum situaţia s-a schimbat, iar numărul maşinilor a crescut substanţial, astfel că studiul nu mai corespunde realităţii. Ne trebuie un nou studiu de trafic, dar momentan nu putem face altul pentru că sunt în implementare mai multe proiecte europene care vizează infrastructura rutieră. E vorba în primul rând de pasajul subteran, dar şi de reabilitarea mai multor străzi, ori n-ai cum să iei în calcul fluxul de trafic pe fiecare stradă, pentru că circulaţia este deviată pe arterele adiacente. Abia după ce se va reveni la normal şi se finalizează proiectele se va şti cu certitudine fluxul de circulaţie, putându-se cunoaşte exact câte maşini trec pe diverse străzi, din ce sens, dacă este sau nu oportun să se instituie un sens unic pe anumite artere etc.“, a explicat viceprimarul Craiovei.
Lucrările mari cu fonduri europene se succed, însă, cu repeziciune. A fost pasajul suprateran, este în curs de realizare pasajul subteran şi reabilitarea a şase străzi (Olteniei, Tineretului, Brestei, Pelendava, Amaradiei şi Toamnei). Urmează la rând reabilitarea a încă trei străzi – Caracal, Râului şi Bariera Vâlcii – precum şi cea a liniei de tramvai, proiecte care vor bulversa în continuare traficul pentru alţi câţiva ani. Până la finalizarea lor, craiovenii nu vor vedea alte proiecte de infrastructură rutieră – cel puţin aşa dau de înţeles reprezentanţii municipalităţii – pentru că nu se poate face un studiu de trafic precis. Ca atare, vor fi trase pe dreapta cel puţin câţiva ani proiecte de care Craiova chiar ar fi avut nevoie. E vorba, spre exemplu, de sensul giratoriu de la inspectoratul şcolar, de prelungirea bulevardului Râului peste Balta Craioviţei, până în strada Nicolae Titulescu, sau de străpungerea dintre strada Traian Lalescu şi Calea Bucureşti.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS