9.5 C
Craiova
sâmbătă, 27 aprilie, 2024
Știri de ultima orăActualitateDrumul de plastilină

Drumul de plastilină

DL 605A Filiaşi-Melineşti se descompune văzând cu ochii. Responsabilii acuză execuţia proastă, infiltraţiile de apă şi traficul greu

Drumul judeţean DJ 605A Filiaşi-Melineşti, în care Consiliul Judeţean (CJ) Dolj a investit milioane de euro, se prăbuşeşte văzând cu ochii, sub privirea autorităţilor judeţene. Artera măsoară circa 25 de kilometri şi străbate o zonă deluroasă între cele două localităţi. În dreptul localităţii Bodăeştii de Sus, asfaltul riscă să fugă pe coasta dealului punând în pericol viaţa şoferilor. În multe alte locuri, crăpăturile se văd clar în asfalt. „Numai eu ştiu câţi şoferi şi-au distrus maşinile în acele cratere. Ai impresia că drumul este în regulă, însă din senin apare o zonă accidentată, care te poate arunca în râpă dacă nu eşti atent“, a spus un localnic din Melineşti. De altfel, aspectul drumului poate fi observat în fotografiile surprinse în dimineaţa zilei de 9 decembrie 2012. CJ Dolj a încredinţat reparaţiile către propria societate – Lucrări, Drumuri şi Poduri (LDP) SA. „Am făcut câteva reparaţii la acest drum, dar vremea s-a stricat şi nu mai putem lucra. Ultimele lucrări au fost făcute la kilometrul 8. Din câte ştiu, există un litigiu între antreprenor şi CJ Dolj. Zona de deal este foarte periculoasă, au existat infiltraţii de la izvoarele subterane şi de aceea pământul fuge în toate direcţiile“, a precizat Gheorghe Mâciu, directorul LDP Dolj.

Posibile explicaţii

Reprezentanţii CJ Dolj aruncă vina pe firma constructoare. „Comisia de recepţie a constatat că lucrarea nu era bine făcută şi a dat constructorului un termen de 90 de zile pentru remedierea deficienţelor. Constructorul nu a făcut acest lucru, iar subcontractorul a intrat în faliment. Firma avea la noi depusă o garanţie de 700.000 de lei, bani care se află în contul CJ Dolj. Judecătorul sindic ne-a transmis o adresă în care spunea că această garanţie se constituie ca o creanţă. Practic, judecătorul dorea ca aceşti bani să fie folosiţi la masa credală şi să se împartă celorlalţi creditori ai firmei. Din cauza faptului că acest drum nu a fost recepţionat, nici noi nu am putut interveni pe el. De un an însă, am decis să-l preluăm şi să-l dăm în administrare societăţii de drumuri deţinut de CJ Dolj. Au şi fost reparaţi câţiva kilometri şi se va interveni pe el pentru deszăpezire. Drumul este funcţional, în prezent, cât de cât“, a declarat Cristinel Iovan, vicepreşedintele CJ Dolj. Directorul firmei Atlas SA, antreprenorul general, nu a putut fi contactat ieri pentru a-şi spune punctul de vedere. Executantul lucrărilor, subantreprenorul Bistrisat SRL, este în faliment în prezent, societatea fiind reprezentată de lichidatorul Emil Dumitrescu. Acesta susţine că CJ nu a permis firmei să efectueze reparaţiile. „Bistrisat este în faliment din 2008, iar firmei i s-a interzis să repare drumul. Execuţia drumului a început în 1999, iar proiectarea nu a fost făcută pentru traficul din 2012. Pe acolo treceau toate camioanele de 40 de tone, care transportau balast de la carierele de pe Amaradia către beneficiari. CJ Dolj ar fi trebuit să pună indicator şi să oprească traficul greu. Drumul nu a fost proiectat pentru aşa ceva“, a declarat Emil Dumitrescu.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS