14.2 C
Craiova
duminică, 28 aprilie, 2024
Știri de ultima orăActualitate„Drumul vinului“, o punte către colaborarea româno-bulgară

„Drumul vinului“, o punte către colaborarea româno-bulgară

Industria vini-viticolă de la graniţa româno-bulgară ar putea fi promovată internaţional sub un brand comun

Asociaţia Română pentru Transfer Tehnologic şi Inovare (ARoTT) Craiova, în parteneriat cu Universitatea din Craiova – Facultatea de Horticultură, Balkan Civic Coalition – Belogradchik, Agenţia pentru Dezvoltare Regională, Centrul de Afaceri 2000 Montana şi Centrul Naţional pentru Servicii de Informare Pleven au implementat în perioada mai 2011 – noiembrie 2012 proiectul „Drumul vinului“, finanţat în cadrul Programului de Cooperare Transfrontalieră România – Bulgaria 2007-2013, Axa prioritară nr. 3 „Dezvoltare economică şi socială“, domeniul de intervenţie 3.1 – „Susţinerea mediului de afaceri din zona transfrontalieră şi a promovării imaginii şi identităţii regionale“. Proiectul, în valoare de 450.000 de euro, şi-a propus să contribuie la dezvoltarea economică durabilă a regiunii transfrontaliere Dolj, Olt, Mehedinţi, Belogradchik, Montana, Pleven, prin identificarea şi promovarea oportunităţilor în domeniul viticulturii şi serviciilor adiacente.

În ce constă proiectul

Activităţile proiectului au vizat: un studiu privind „Identificarea potenţialului de dezvoltare a industriei viticole din regiunea transfrontalieră româno-bulgară“, „Strategia de promovare a produselor vini-viticole din zona transfrontalieră pe pieţele Uniunii Europene“, un ghid cu „Cele mai bune practici în viticultura regiunii transfrontaliere româno-bulgare“, un film de promovare „Drumul vinului, drumul succesului“, un portal de promovare a industriei viţei-de-vie şi vinului şi industriile adiacente, patru seminarii pentru IMM-uri din industria viticolă, două evenimente tip workshop şi brokerage pentru producătorii din industria vinului, două misiuni economice pentru IMM-uri din industria vinului, o conferinţă regională, o expoziţie transfrontalieră, două iniţiative-pilot pentru industria viţei-de-vie şi a vinului, o campanie de promovare. Grupurile-ţintă vizate de proiect au fost IMM-urile din regiunea transfrontalieră, furnizorii de servicii adiacente industriei viticole, autorităţile locale şi populaţia din regiunea de graniţă româno-bulgară. „Am pornit de la un studiu care a reliefat imaginea zonei din punct de vedere al potenţialului vini-viticol. Este necesară crearea unui muzeu al vinului la Staţiunea Banu Mărăcine, care să prezinte tradiţiile şi realizările acestei zone. Studiul a arătat că din punct de vedere al calităţii vinurilor roşii zona se află în clasamentul internaţional“, a precizat Gabriel Vlăduţ, preşedintele ARoTT. Tot în cadrul proiectului au fost realizate studii de fezabilitate pentru muzeul viei şi vinului care va fi amenajat la Banu Mărăcine, pentru o plantaţie-pilot şi un laborator de multiplicare şi păstrare a surselor vini-viticole. Partenerii prezenţi la conferinţa de închidere organizată ieri au spus că, într-un final, vinurile din regiunea româno-bulgară a Dunării s-ar putea face cunoscute în lume printr-un brand comun.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS