11.4 C
Craiova
vineri, 1 noiembrie, 2024
Știri de ultima orăActualitate1.000 de navetişti cer reintroducerea rutei CFR Motru - Craiova

1.000 de navetişti cer reintroducerea rutei CFR Motru – Craiova

Din cauza pierderilor financiare, CFR Călători a desfiinţat traseul de la 1 ianuarie 2012, varianta luată în discuţie fiind introducerea unui tren privat

Locuitorii din Motru (Gorj) solicită CFR Călători reintroducerea trenurilor pe ruta Motru – Strehaia – Craiova, traseu desfiinţat de companie în ianuarie 2012 din cauza nerentabilităţii economice. „În Motru nu mai vine nici un tren din cele trei perechi care circulau până la 15 ianuarie 2012, lăsând practic oraşul de 25.000 de locuitori fără legătură cu Craiova şi, bineînţeles, cu ţara. Toate acestea s-au întâmplat pentru că CFR Călători consideră această rută nerentabilă. Aceste trenuri sunt foarte necesare pentru muncitorii navetişti, studenţi, elevi şi pensionari“, se arată într-o petiţie trimisă GdS. Peste 1.100 de persoane au semnat nominal cererea de reintroducere a trenurilor. La nivelul companiei CFR Călători, problema este cunoscută. Calculele vor arăta în ce măsură solicitarea motrenilor poate fi rezolvată. „Societatea nu mai poate să suporte pierderile generate de acest traseu. Singura soluţie ar fi ca statul sau autorităţile locale să subvenţioneze costurile acestui traseu. Vom încerca să discutăm cu preşedinţii consiliilor judeţene Gorj şi Mehedinţi. Pentru ruta Strehaia-Motru am propus către conducerea companiei şi minister introducerea a patru perechi de trenuri, dar acest lucru depinde de soluţiile financiare“, a precizat Dan Stana, directorul Sucursalei de Transport Feroviar de Călători (STFC) Craiova. La rândul său, primarul localităţii Motru, Dorin Hanu, spune că traseul ar putea redeveni operaţional în curând. „Au venit oamenii şi la primărie, însă compania CFR a anulat traseul din considerente economice. Nu era rentabil. Totuşi, ni s-a promis că, odată cu schimbarea mersului trenurilor pe această rută, va fi introdus un tren privat, care va circula după vechiul orar. Varianta subvenţionării traseului de către autorităţile locale nu era legală, nu puteam face acest lucru“, a afirmat primarul. Edilul-şef spune că zona Motru este foarte legată de Craiova şi de aceea oamenii au resimţit imediat desfiinţarea acestui traseu CFR. „Sunt mulţi studenţi în Craiova, dar şi oameni mai în vârstă, care merg la copii în vizită. Există şi trasee de autobuz care fac legătura cu Drobeta Turnu-Severin şi Strehaia, însă oamenii mai în vârstă preferă trenul“, a mai spus primarul.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS