17.5 C
Craiova
vineri, 26 aprilie, 2024
Știri de ultima orăActualitateRabla 2011 - goana ca să scapi de vouchere

Rabla 2011 – goana ca să scapi de vouchere

Participanţii la Programul „Rabla“ 2011 nu ştiu cum să scape mai repede de tichetele valorice primite în urma casării maşinilor mai vechi de zece ani. Din cauza puterii scăzute de cumpărare, craiovenii nu utilizează voucherele pentru achiziţia de maşini, iar colectorii rămân cu tichete pe stoc. Ministrul mediului şi pădurilor, Laszlo Borbely, a anunţat recent că au fost casate 94.000 de maşini, iar numărul autoturismelor achiziţionate a fost de 21.000. Cel puţin statistic, rezultă că pe piaţă există cel puţin 30.000 de vouchere de care deţinătorii trebuie să scape cât mai repede, pentru că pe 23 noiembrie ele expiră.

Sărăcia şi birocraţia au îngreunat programul

Craiovenii nu s-au mai înghesuit ca anul trecut să-şi caseze maşinile vechi. Cinci colectori sunt autorizate pentru 2011 în acest program: Oltmetal SA, DVM Prest Serv SRL, Romfer Trans SRL, Duncomet SRL şi Guardian SRL. Colectorii se plâng că nu au cereri pentru vouchere, iar cei care le-au epuizat nu se gândesc să mai ceară altele. „Anul acesta merge foarte greu, iar cauzele sunt mai multe. În primul rând, nu mai sunt atât de multe maşini vechi pe piaţă. Oamenii de la ţară nu îşi mai permit să-şi cumpere maşini noi. În al doilea rând, birocraţia este mai mare. Îţi trebuie cel puţin două zile pentru diferitele acte care trebuie completate. Noi mai avem în jur de 25 de vouchere, dar nu vom mai lua altele“, a spus Dumitru Ghinea, director al Guardian SRL Craiova. Duncomet SRL Craiova operează în acest an cu trei puncte de lucru, dar cererea nu este atât de mare pe cât spera reprezentantul firmei. „Mai avem de distribuit circa 100 de vouchere, dar nu ştiu dacă le vom putea distribui până la finalul programului. Anul trecut, am distribuit 600 de vouchere, deşi aveam doar un singur punct de distribuţie. Cred că sunt mai multe cauze pentru care nu au fost solicitări. Rabla 2011 are condiţii mai severe, este mai multă birocraţie. Proprietarii trebuie să-şi lichideze datoriile către bugetul local, apoi trebuie să completeze foarte multe acte. Apoi primesc acel voucher, pe care îl vând pe piaţă cu 1.200 de lei. În aceste condiţii, preferă să ducă maşina direct la fier vechi“, a spus Costinel Dunăreanu, patronul Duncomet. În condiţiile date, speranţa ministrului Borbely, că vor fi casate 120.000 de maşini până la finalul programului, pare nerealistă. Practic, în cele mai puţin de două luni rămase, ar trebui ca 25.000 de români să-şi caseze maşinile şi să-şi valorifice voucherele care expiră în curând.
• Bogdan Groşereanu

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

3 COMENTARII