10.9 C
Craiova
vineri, 26 aprilie, 2024
Știri de ultima orăActualitateCarrefour, Kaufland şi real-, cele mai reclamate hipermarketuri

Carrefour, Kaufland şi real-, cele mai reclamate hipermarketuri

Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului (ANPC) a primit în primul semestru din acest an 1.033 de reclamaţii care vizează produsele achiziţionate din magazine de tip supermarketuri/ hipermarketuri/cash&carry, 51% din acestea fiind întemeiate, iar 34% fiind soluţionate amiabil. „În semestrul întâi din 2011, în urma abaterilor constatate la comercializarea produselor în magazinele de tip supermarket/hipermarket/cash&carry au fost aplicate sancţiuni contravenţionale în 645 de cazuri. Amenzile pentru abaterile constatate în perioada menţionată au fost de 2,4 milioane de lei“, au anunţat ieri oficialii ANPC.
Cele mai multe reclamaţii din partea consumatorilor au vizat lanţul Carrefour (151 de reclamaţii primite de ANPC), Kaufland România SCS (143 de reclamaţii), SC Real Hypermarket România SRL (122 de reclamaţii), SC Praktiker România SRL (63 de reclamaţii), Dedeman (58 de reclamaţii) şi Auchan România (57 de reclamaţii), potrivit datelor ANPC.
Reprezentanţii Autorităţii spun că abaterile au vizat siguranţa consumatorilor (lipsa avertismentelor pe undiţe, comercializarea de preparate culinare nesigure, cu alte date de expirare decât cele reale, sub altă denumire decât cea reală), calitatea neconformă (produse expirate, comercializarea alimentelor cu deficienţe calitative sau cu un corp străin mucegăit în masa produsului).
Totodată, comisarii ANPC au constatat lipsa traducerii în limba română a principalelor informaţii la unele produse.
În ceea ce priveşte promoţiile, a fost constatată lipsa afişării datei de început a promoţiei, lipsa afişării preţului vechi barat sau nerespectarea promoţiei.
• NewsIn

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

13 COMENTARII