Chiriaşii Primăriei Craiova care au datorii la întreţinere riscă să fie evacuaţi odată cu schimbarea administratorului.
Apartamentele din blocurile de locuinţe aflate în proprietatea primăriei trec din administrarea RAADPFL în cea a Serviciului de administrare domeniu public şi privat, fond locativ, prin Hotărârea Consiliului Local nr. 168 din 29.04.2010. „Locuinţele din blocuri nu vor mai fi administrate de RAADPFL. Ele trec la Direcţia Patrimoniu din cadrul primăriei. Am înţeles că sunt probleme cu datoriile, iar instituţia primăriei, ca şi proprietar, a fost acţionată în instanţă pentru aceste debite“, a declarat Sorin Agapie, şef Birou contracte din cadrul RAADPFL Craiova. Drept urmare, noul administrator a transmis locatarilor înştiinţări prin care aceştia sunt chemaţi să vină pentru a-şi reînnoi contractele de închiriere, dar, totodată, oamenii trebuie să prezinte şi vechiul contract de închiriere, adeverinţă de la asociaţie, precum şi adeverinţă de la RAADPFL.
Panică în rândul chiriaşilor
Adresele au creat panică în rândul oamenilor, mulţi dintre ei cu datorii de ordinul sutelor de lei la întreţinere. „Am primit un plic acasă, să mă prezint la primărie cu contractul de închiriere, adeverinţă de la asociaţie şi adeverinţă de la RAADPFL. Sunt în urmă cu dările şi nu vreau să-mi pierd casa“, a spus Ileana Cojoacă.
Schimbarea administratorului celor 217 apartamente aflate în proprietatea Primăriei Craiova creează incertitudine pentru că rămân sub semnul întrebării contractele de închiriere ale căror părţi, respectiv locatarii, au probleme cu plata chiriei şi mai ales a întreţinerii. Nici reprezentanţii primăriei nu ştiu ce decizie se va lua cu rău-platnicii. „După completarea bazei de date, vom prezenta consiliului local situaţia chiriaşilor. Cu certitudine, se vor încheia contracte cu locatarii care nu au datorii şi alte probleme. Nu ne putem pronunţa asupra situaţiei datornicilor. Nu ştim dacă se va încheia un contract cu ei, dacă vor fi acţionaţi în judecată sau li se va rezilia contractul“, a precizat Carmen Licu, purtătorul de cuvânt al Primăriei Craiova. Chiriaşii au la dispoziţie cinci zile să se prezinte la primărie pentru a-şi lămuri situaţia. În caz contrar, vor primi acasă vizita celor din administraţia locală. „Le-am trimis aceste comunicări cu scopul de a-i determina să treacă pe la noi măcar cu o copie a buletinului şi să facă o cerere de încheiere a unui nou contract. Dacă nu, vor merge angajaţii noştri la adresele indicate“, a afirmat Silvia Nănău, şef Serviciu administrare domeniu public şi privat, fond locativ.
Şi reprezentanţii asociaţiilor de proprietari ştiu că datoriile craiovenilor care locuiesc cu chirie în apartamentele deţinute de instituţia administraţiei locale sunt mari. „Nu putem să generalizăm, dar la asociaţia noastră sunt trei apartamente închiriate. Cu două avem veşnic probleme. Pentru datorii am acţionat primăria în judecată şi am obţinut ordin de evacuare. Dar chiriaşii şi-au luat angajamentul că vor plăti lunar o anumită sumă până la stingerea restanţelor. Există o familie care are o datorie de 910.000 de lei la întreţinere. Până acum nu au venit să ne ceară nici o adeverinţă“, a spus preşedintele Asociaţiei nr. 5 din cartierul 1 Mai, Victor Stamin.