8.9 C
Craiova
sâmbătă, 20 aprilie, 2024

Ca la nebuni!

În vreme ce şoferii blestemă blocajele rutiere, Primăria Craiova se joacă de-a administratorul unui drum care ba este, ba nu este.

 

Drumul deschis circulaţiei rutiere între bulevardul Ştirbei-Vodă şi strada Ecaterina Teodoroiu pe lângă stadionul „Ion Oblemenco" după plecarea Ştiinţei a fost din nou închis la una dintre intrări. Considerat de şoferi cea mai utilă scurtătură din zonă, drumul era o adevărată binecuvântare, mai ales în această perioadă, când un sens de mers de pe bulevardul Ştirbei-Vodă este blocat din cauza lucrărilor de la intersecţia cu bulevardul Râului.

„O idee «strălucită» a unor idioţi. Noi treceam pe aici lejer, indiferent unde voiam să mergem: pe Râului, pe Bucovăţului, în Brestei, pe Islaz şi chiar în Centru. Fără semafoare, fără aglomeraţii, fără nimic… Mai ales acum, de când cu lucrările astea, era aer curat! Da’ ce să le ceri?", a spus Iosif, taximetrist.

„Credeţi că nouă ne convine? Dar astea sunt ordinele", a spus un poliţist comunitar care păzeşte poarta, interesat de fotografiile pe care jurnaliştii le făceau în teren. „Ale cui ordine?" este o întrebare fără răspuns, poliţistul devenind dintr-odată tăcut şi neinteresat.

 

Cine închide şi deschide?

 

Ca să înţelegem cine se joacă de-a stăpânii drumurilor, ar trebui făcută o adevărată anchetă. În lipsa unei decizii a Comisiei de sistematizare a circulaţiei, primăria, prin viceprimarul Teodor Sas, admite că, dacă acel drum a fost circulat, atunci poate fi redat din nou traficului, măcar în perioada în care este blocat bulevardul Ştirbei-Vodă. Interogându-şi colaboratorii, Sas află şi ne informează că ar exista o decizie, a Poliţiei Rutiere. Emil Zuican, şeful Rutierei din Craiova, nu poate decide însă unde se pun porţi pe domeniul public. Dar nici nu poate interveni pentru deschiderea acestora, de vreme ce în scripte aleea care înconjoară stadionul nu este drum public.

„Nu este drum public, iar noi considerăm că în aceste condiţii poate rămâne închis, fiindcă în zonă se organizează curse de maşini", a spus Zuican. Şeful Poliţiei Comunitare Craiova, Constantin Petrescu, este de altă părere: „Da, nu e drum public, dar logic ar fi ca, de vreme ce pe bulevardul Ştirbei-Vodă traficul se desfăşoară foarte greu, acel drum să fie deschis. O să avem mâine (astăzi – n.r.) o discuţie, să propunem deschiderea acelei treceri".

 

Teoria drumului public

 

Problema este încă departe de rezolvare. Drumul nu e public, dar nici privat. Ar fi o cale de acces care deserveşte stadionul, ne răspunde la un moment dat cu jumătate de gură un funcţionăraş public, care a studiat planul urbanistic zonal. Atunci, de ce nu este închis şi la celălalt capăt? A, păi pe acolo, mai presupune urbanistul, trebuie asigurat accesul la imobilele din zonă: săli de sport, terenuri, baruri, locuinţe, service auto, proaspătul cămin al persoanelor evacuate din nu ştiu ce barăci dărâmate ş.a.m.d. Şi unde scrie că accesul se face din strada Ecaterina Teodoroiu şi nu din bulevardul Ştirbei-Vodă, de exemplu? Sau că intrarea nu este asigurată din ambele artere de circulaţie? Nicăieri!

„Aleea respectivă aparţine domeniului public, dar nu este drum deschis circulaţiei publice", vine cu lămuriri într-un târziu şi Carmen Licu, purtătorul de cuvânt al municipalităţii. În aceeaşi frază se contrazice: „Accesul pe respectiva alee dinspre strada Ecaterina Teodoroiu este permis către proprietăţile private din zonă". Aşadar, nu este deschis circulaţiei publice, dar este permis circulaţiei publice, fiindcă „proprietăţile private" din zonă sunt de fapt unităţi care prestează diverse servicii către public şi la care clienţii ar ajunge la fel de uşor din bulevardul Ştirbei-Vodă.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

3 COMENTARII