Patru firme s-au arătat interesate să preia de la firma maghiară VEGYEPSZER ZRT Budapesta lucrările de reabilitare a Drumului Naţional 66, pe tronsonul Rovinari – Bumbeşti Jiu.
Ungurii de la VEGYEPSZER ZRT Budapesta au prezentat Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale SA un grup de patru firme dispuse să preia lucrările de reabilitare a Drumului Naţional 66, pe tronsonul Rovinari – Bumbeşti Jiu. În urmă cu două luni, firma din Ungaria transmisese o adresă Companiei Naţionale de Autostrăzi prin care informa oficialii instituţiei că negociază cu două firme cesionarea contractului de 28,3 milioane de euro. La începutul acestei luni a avut loc chiar şi o întâlnire între conducerea Companiei şi directorii firmei VEGYEPSZER ZRT Budapesta, care în 2007 a câştigat licitaţia de modernizare a Drumului European 79, între Rovinari şi Bumbeşti Jiu. Recent însă, ungurii au plusat cu încă două societăţi şi au anunţat că sunt pregătiţi să cesioneze contractul unei asociaţii de patru firme, desigur, cu acordul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale SA.
Susţin că au găsit finanţator
Cele patru firme care au transmis deja documentaţia la Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale SA sunt: Agerom, Olflav Impex SRL, Viarom şi Eurovia, ultima societate urmând să asigure asistenţă financiară şi tehnică asociaţiei de firme care s-au arătat interesate să preia modernizarea Drumului Naţional 66. Reprezentanţii Companiei au verificat deja societăţile nominalizate, solicitând date legate de situaţia financiară a firmelor. „Sunt cele două firme cu care discutau deja cei din Ungaria şi au mai prezentat două companii: Viarom şi Eurovia. Am putut să verificăm din punct de vedere financiar aceste firme, dar nu am primit nimic legat de portofoliu, lucrări similare executate, experienţa în domeniu, capacitatea tehnică de a realiza lucrarea. Până pe 15 iunie vrem să avem o situaţie clară şi să ştim dacă există posibilitatea de a cesiona contractul către această asociaţie de firme. Cei de la VEGYEPSZER ZRT Budapesta au declarat că Eurovia va asigura partea financiară şi tehnică“, a declarat Elena Dan, director în cadrul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale SA.
Expiră prelungirea contractului
Potrivit site-ului firmei, Viarom Construct SA este o societate românească de construcţii cu capital integral privat, specializată în construcţii rutiere, feroviare, hidrotehnice, construcţii industriale şi edilitare. A fost înfiinţată în 2001, iar din 2007 Viarom Construct este parte a grupului internaţional Eurovia, o subsidiară a Vinci, unul dintre liderii mondiali ai construcţiilor rutiere. Nu se ştie cu certitudine dacă se vor concretiza de această dată noile propuneri venite din partea firmei din Ungania, incapabilă din 2007 şi până în prezent să execute lucrarea. Cert este că la sfârşitul lunii iunie expiră prelungirea de contract de 300 de zile, acordată constructorului maghiar de către Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale SA. Dacă respectau contractul iniţial, maghiarii ar fi trebuit să finalizeze lucrările de reabilitare în luna august 2009, însă nu au reuşit până în prezent să modernizeze nici 6% din Drumul European. De menţionat că nici spaniolii de la FCC Construction nu au reuşit să se încadreze în termen în ceea ce priveşte reabilitarea tronsonului Filiaşi – Rovinari, primind, de asemenea, o prelungire de contract de 300 de zile. Firma din Spania va finaliza însă lucrările în această vară.