13.3 C
Craiova
sâmbătă, 27 aprilie, 2024

Tunurile pe RCS&RDS

Sute de craioveni stau la cozi zile întregi pentru a returna aparatele „gratuite“ DigiMobil. În caz contrar, ei trebuie să plătească penalizări în euro.

Furnizorul local de servicii de cablu TV, internet şi telefonie, compania RCS&RDS, este din nou ţinta nemulţumirilor clienţilor. Unii dintre ei au reclamat că sunt obligaţi să plătească unele servicii gratuite. De data aceasta, ne-a scris Bogdana Lungu, clientă a RCS&RDS, care s-a văzut nevoită să returneze un aparat telefonic mobil.
„Iată care este planul lor de marketing: îi furnizezi clientului un telefon mobil (DIGI) şi îl iei prin învăluire. Totul e gratuit, ce mai e de spus… decât «wow»! Apoi, pe motiv că nu a folosit telefonul timp de trei luni, trimiţi o scrisoare la adresa clientului şi îl somezi ca în termen de 15 zile de la primirea scrisorii să predea telefonul, orice întârziere fiind taxată cu un euro pe zi. Alternativele sunt: păstrarea telefonului pentru un abonament de doi euro sau cumpărarea telefonului la preţul de 30 de euro“, spune Bogdana Lungu.
Problema clientei este că nu ştia de această clauză de returnare. „Condiţiile de returnare sunt trecute în contractul de custodie a aparatului. Dacă aparatul nu este utilizat timp de trei luni consecutiv, clientul primeşte acasă o scrisoare, prin care este înştiinţat că trebuie să returneze telefonul, în maximum 15 zile de la primire scrisorii. Dacă nu, plăteşte o penalizare de un euro pentru fiecare zi de întârziere. După trei luni, telefonul poate fi păstrat şi pentru un abonament de doi euro lunar sau poate fi cumpărat, la sfârşitul custodiei, contra sumei de 30 de euro“, ne informează una dintre operatoarele RCS&RDS Craiova.
Departamentul de reclamaţii al RDS&RCS, căruia GdS i-a solicitat un răspuns oficial, spune că firma „îşi rezervă dreptul de a solicita returnarea aparatului telefonic în situaţia în care serviciul nu a fost folosit pe o perioadă minimă de trei luni“ prin contractul de furnizare de servicii. Problema este că tot mai mulţi clienţi au probleme la returnarea aparatelor.
„A venit scrisorică acasă că trebuie să predăm telefonul în 15 zile. Dacă nu, plătim penalizare de un euro pe zi. A fost mama joi şi i-au spus că numai la o casierie se primesc. Se fac liste, se stă la coadă. Erau peste 200 de persoane acolo pe listă. Se stă 40 de minute la fiecare persoană. A stat acolo de la 9.00 dimineaţa la ora 16.00. Sunt foarte mulţi bătrâni la coadă“, a spus Cristina S. din Craiova.

Controale de la OJPC

Oficiul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (OJPC) a demarat recent controale la RCS&RDS, la reclamaţiile clienţilor. Astfel, în urmă cu două săptămâni, unii clienţi ne-au semnalat că, dacă întârzie o zi cu plata abonamentului la cablu (data scadentă fiind în avans), clienţii sunt consideraţi ca şi deconectaţi. La achitarea facturii, sunt obligaţi să plătească o taxă de „reconectare“ de 15 lei, fără însă ca deconectarea să se fi produs efectiv. Toate acestea, deşi contractul de furnizare de cablu TV menţionează „deconectarea“, „cererea de reconectare“ şi „reconectarea“, lucruri care presupun anumite operaţiuni. La acestea se adaugă şi frecventele reclamaţii în ce priveşte calitatea conexiunilor de internet sau cablu TV, care ajung şi la Oficiul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (OJPC) Dolj. Nu de puţine ori s-a pus problema dacă asemenea clauze din contractele clienţilor sunt corecte sau abuzive, având în vedere că la nivel local RCS&RDS are monopolul pe piaţa de profil. Jean Marinescu, şeful la nivel regional al OJPC Dolj, a anunţat recent că RCS&RDS riscă o amendă cuprinsă între 30.000 şi 50.000 de lei pentru că nu respectă clauzele contractuale.
„RCS&RDS deţine monopolul şi, neavând concurenţă, îşi face treaba cum vrea. Dacă aveau concurenţă, nu lăsau oamenii să aştepte la ghişeu ca să îşi plătească factura“, afirma recent Marinescu. Acesta ne-a informat că, în prezent, OJPC desfăşoară controale la compania RCS&RDS. Şi în ţară au fost semnalate destule derapaje ale „cabliştilor“. Nu de puţine ori, clienţii au reclamat că primesc facturi încărcate, cu convorbiri telefonice către numere necunoscute, că plătesc taxe nejustificate sau conexiuni la internet inexistente.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

85 COMENTARII