18.1 C
Craiova
miercuri, 8 mai, 2024
Știri de ultima orăActualitateDelta asfaltează Craiova

Delta asfaltează Craiova

Străzile Băniei vor fi, timp de patru ani, în grija firmei Delta ACM ‘93 Bucureşti. Reabilitarea bulevardului Dacia-Decebal rămâne în sarcina asociaţiei Domarcons – Colas Drumuri – Sorocam, declarată câştigătoare la mustaţă în faţa societăţii Delta ACM ‘93.

Comisiile de tranşat licitaţiile publice din Craiova au reuşit să dea în 30 de zile un rezultat pe care noi l-am preconizat în 20 de minute: firma Delta Antrepriza de Construcţii şi Montaj ‘93 Bucureşti a câştigat contractul pentru reabilitarea, modernizarea şi întreţinerea străzilor din Craiova în următorii patru ani. Contractul, de fapt un acord-cadru în sensul legii achiziţiilor publice, are valoare de pornire de 119 milioane de lei, sumă calculată însă numai pe suportul bugetului local, fără a se ţine cont de influenţele care vor veni din alte surse şi care pot dubla investiţiile în infrastructura rutieră.
Documentele de atribuire au fost cumpărate de 17 firme, însă numai trei şi-au depus ofertele: Delta ACM ‘93 Bucureşti, Tehnologica Radion Bucureşti şi SCT SA Bucureşti. Ultimele două au fost respinse „din cauza neîndeplinirii cerinţelor minime de calificare“, după cum a precizat ieri primarul Craiovei, Antonie Solomon. SC Tehnologica Radion nu a făcut dovada unui contract valabil pentru staţiile de asfalt şi de betoane, iar preţul oferit de SCT nu a fost fundamentat, a mai arătat primarul.
Delta ACM ‘93 a câştigat licitaţia cu oferta de preţ mediu de 242,88 lei pe metru pătrat, oferta SCT fiind de 1.308,14 lei pe metru pătrat! „În câteva zile vom semna contractul cu firma câştigătoare şi vor începe lucrările“, a spus primarul Solomon.

Sorţii lor au ţinut cu semaforul

Dacă în cazul contractului global pentru străzi sarcina funcţionarilor trebuia să fie floare la ureche, pentru cele 12 milioane de euro puse în joc la modernizarea bulevardului Dacia-Decebal lucrurile au stat alt-fel. Comisia de licitaţie a făcut diferenţa între firme pe seama sistemului de management al traficului rutier, şi nu pe scheletul lucrării în sine. La licitaţie au participat Delta ACM ‘93, Tehnologica Radion, Euroconstruct Trading ‘98 în asociere cu Erpia SA, Peyber Hispanica SL şi asocierea Domarcons – Colas Drumuri – Sorocam, o denumire nouă a combinaţiei Domarcons – Ancorad, notorie pentru reparaţiile stradale cu două-trei luni garanţie. Spaniolii au fost eliminaţi din start, pentru că nu au prezentat garanţie de participare, Tehnologica Radion, din motivul enunţat la acordul-cadru, iar Euroconstruct cu Erpia, pe baza punctajului mic cumulat: preţ plus durată de execuţie, respectiv 27,2 milioane de lei şi 12 luni.
Între Delta ACM ‘93 şi asocierea Domarcons – Colas Durmuri (Ancorad şi Sorocam sunt deţinute de Colas – n.r.) a câştigat ultima, deşi ar fi fost surclasată la punctajul preţ şi viteză de execuţie: 17,5 milioane de lei şi trei luni pentru Delta, 26,2 milioane de lei şi cinci luni pentru Domarcons – Colas.
Motivul respingerii ofertei Delta: nu a prezentat un contract cu o societate specializată în managementul traficului şi a oferit la această categorie de lucrări doar două milioane de lei. „Numai semaforizarea unei intersecţii costă opt-nouă miliarde de lei vechi. Nu au cum să facă şase intersecţii cu 20 de miliarde de lei vechi“, a declarat ieri primarul Craiovei, Antonie Solomon.
Şi, ca să elimine orice suspiciune legată de relaţia soţ-soţie dintre şefa Serviciului achiziţii publice din primărie, Sabina Dumitru, şi unul dintre şefii de la Domarcons, primarul Solomon a spus că dorinţa sa ar fi fost să câştige Delta ACM ‘93, dar „în procesul de licitaţie nu a intervenit nimeni“.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

24 COMENTARII