20.6 C
Craiova
vineri, 26 aprilie, 2024
Știri de ultima orăActualitateProfesorii corecteaza subiectele ministerului

Profesorii corecteaza subiectele ministerului

Dascalii doljeni au devenit de câteva saptamâni traducatorii enunturilor variantelor de subiecte propuse de Ministerul Educatiei si Cercetarii pentru examenele din acest an, deoarece formularea academica a acestora si greselile strecurate printre ele depasesc nivelul de intelegere al elevilor.


In cele 12 mii de variante de subiecte propuse de Ministerul Educatiei si Cercetarii (MEdC) pentru examenele din acest an s-au strecurat numeroase greseli care ii pun in incurcatura atât pe elevii doljeni, cât si pe dascalii lor. Cele mai multe greseli se intâlnesc la exercitiile de matematica, dar nici subiectele celorlalte probe nu au scapat de ochiul critic al celor care vor sa se pregateasca pentru exemen trecând prin toate variantele. Cu toate ca unii profesori doljeni nu sunt de acord cu ideea ministerului de a publica subiectele pe net, acestia recunosc ca, vazând gradul de dificultate a subiectelor, elevii sunt nevoiti sa se pregateasca mai bine. „Incercarea de a publica subiectele de bac discrediteaza ideea de examen, in sensul ca elevul se limiteaza la a invata pe dinafara niste subiecte. Subiectele propuse au insa un grad ridicat de dificultate si se adreseaza elevilor buni si foarte buni, iar elevii mai slabi pot avea unele probleme mai ales la subiectul al doilea, care se refera la limbaj si stil, si trebuie sa se pregateasca mai bine“, a explicat Ronald Stanescu, profesor de limba si literatura româna la Colegiul National „Elena Cuza“ din Craiova.


Limbaj de olimpiada in subiectele de bac


Problemele elevilor incep chiar inainte de rezolvarea subiectelor deoarece majoritatea liceenilor nu inteleg enuntul acestora, iar profesorii sunt nevoiti sa le explice cum trebuie sa le rezolve. „In general, subiectele nu sunt formulate clar, limbajul folosit depasind nivelul copiilor. Noi trebuie sa le traducem enuntul si sa le explicam care sunt cerintele, pentru ca nu toti copiii sunt olimpici sau au un limbaj dezvoltat“, a precizat profesorul Stanescu. Exercitiile de matematica au cele mai multe greseli, care daca nu sunt sesizate si corectate de profesori ii pun in incurcatura pe elevi. „Sunt greseli de redactare si formulari neclare. Unele exercitii sunt neterminate si trebuie ca noi, profesorii, sa le verficam cu atentie inainte de a le da spre rezolvare elevilor. Voi inainta un memoriu catre minister in care voi expune toate erorile pe care le-am gasit in aceste variante de subiecte“, a spus o profesoara de la un liceu craiovean.


„Mai rau ne incurca“


Elevii craioveni au in permanenta nevoie de ajutorul profesorilor in descifrarea cerintelor subiectelor. „Profesorii ne sesizeaza greselile si le corecteaza si de multe ori când nu stim sa rezolvam un exercitiu intrebam daca nu are cumva vreo greseala. Sunt formulari ciudate si multe erori de tehnoredactare“, a spus Alina V., eleva in clasa a XII-a la Colegiul National „Carol I“ din Craiova. Limbajul folosit in enunturile subiectelor ii pune in incurcatura pe liceeni. „Pe multe as sti sa le rezolv, dar nu prea inteleg enuntul, pentru ca e un limbaj prea greu. In loc sa ne spuna clar cerinta, o iau pe ocolite si mai rau ne incurca decât sa ne ajute“, a spus Marius, elev in clasa a XII-a la Colegiul National „Elena Cuza“ din Craiova. Greselile din subiecte nu sunt o necunoscuta nici pentru MEdC, care asteapta sesizari din partea dascalilor si elevilor pentru a corecta subiectele facute de Serviciul National de Evaluare si Examinare caruia MEdC i-a alocat pentru aceste variante un buget de 400.000 de lei. Ministerul asteapta observatii legate de subiecte pâna pe 15 februarie, dupa care ISJ Dolj le va publica in brosuri si va distribui gratuit in scolile doljene atât variantele corecte, cât si solutiile problemelor pentru disciplinele cu profil real.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS