9.5 C
Craiova
sâmbătă, 27 aprilie, 2024
Știri de ultima orăActualitateCentura aproape secreta a Craiovei

Centura aproape secreta a Craiovei

Centura Craiovei data in functiune in graba zilele trecute ramâne o necunoscuta pentru soferi. Multi nu stiu ca pot scapa de traficul sufocant de pe strazile Craiovei, deoarece soseaua este slab semnalizata la intrarea in oras. In plus, iluminatul si panourile reflectorizante lipsesc.


Ras, tuns, frezat este principiul dupa care firmele construiesc autostrazi in România. Ministrul transporturilor, Radu Berceanu, prezent saptamâna trecuta la Craiova pentru a da in functiune cei 14 km ai centurii de nord a Craiovei, a remarcat faptul ca aceasta are denivelari care nu se mai pot remedia din cauza vremii nefavorabile. „In unele locuri sunt denivelari care se observa atunci când mergi cu viteza. In primavara denivelarile vor fi frezate si refacute pe banii constructorului“, a spus Berceanu. Pentru ca soferii care parcurg centura sa nu observe ce a vazut ministrul, politia a plantat peste tot indicatoare de limitare a vitezei la 70 km/ora si acelea doar pe mici portiuni. In rest, viteza maxima permisa este ca in oras, de 50 km/ora.


Traficul greu, mutat pe centura


Desi functionala, varianta ocolitoare a Craiovei nu este cunoscuta inca de soferii care din obisnuinta circula tot pe bulevardele Decebal si Dacia, facute praf de masinile de mare tonaj. Seful serviciului Politiei Rutiere, Stelian Nicolaescu, si directorul executiv al Directiei Regionale de Drumuri si Poduri (DRDP) Dolj, Adrian Lumezeanu, recunosc ca soseaua de centura nu este intens circulata si presupun ca soferii nu stiu ca ea a fost data in folosinta.


„Foarte putini conducatori circula pe centura Craiovei, dar speram ca de saptamâna viitoare traficul se va intensifica. Noi nu putem sa interzicem tirurilor sa circule pe Rocada deoarece o parte dintre ele fac aprovizionarea la complexul Bacriz si la firmele din Bariera Vâlcii. Dupa 1 ianuarie nu vor mai avea voie si-i vom controla“, a declarat Stelian Nicolaescu.


Adrian Lumezeanu recunoaste ca circulatia pe centura este sub asteptari si spune ca una din solutii ar fi ca Primaria Craiova sa interzica traficul greu pe Rocada, masura pe care primarul Solomon a promis ca o va lua zilele urmatoare.


„Peste câteva zile vom interzice traficul greu pe Rocada, dar nu stiu daca acest lucru va face centura mai cunoscuta. Problema este la Administratia Nationala a Drumurilor, care nu a obtinut autorizatie din partea Ministerului Administratiei si Internelor, implicit de la politie, pentru a amplasa indicatoare de avertizare cu un kilometru inainte de intrarea pe ea. Acest lucru se datoreaza faptului ca centura a fost data in folosinta inainte de a fi receptionata“, a spus primarul Antonie Solomon.


Centura, in bezna


Pe lânga faptul ca este o necunoscuta pentru soferi, centura mai are o problema: noaptea este greu de depistat pentru ca este cufundata in bezna. Becurile de la putinele case de pe lânga centura sunt singura sursa de iluminare. Directorul executiv al DRDP Dolj a simtit pe pielea lui ce inseamna sa circuli pe intuneric.


„Am constatat ca centura Craiovei trebuie iluminata, insa proiectul este delicat deoarece AND nu se ocupa de acest aspect. Nici un proiect de drum national nu este prevazut cu iluminat, iar centura este un drum national. In proiectul initial proiectantul a prevazut stâlpisori reflectorizanti de dirijare. Dupa receptia centurii vreau sa mai fac o verificare si atunci imi voi da seama daca acesti stâlpisori sunt suficienti pentru siguranta circulatiei“, a declarat Adrian Lumezeanu.


Deocamdata, noaptea centura este greu de gasit!

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

1 COMENTARIU