15.1 C
Craiova
marți, 21 mai, 2024
Știri de ultima orăActualitate984 s-a transformat in telefonul „nimanui“

984 s-a transformat in telefonul „nimanui“

Telefonul cetateanului, 984, a fost dat uitarii de craioveni in 2005. Conform registrelor de la Primaria Craiova, oamenii nu au semnalat probleme prin intermediul telefonului. Daca pe parcursul anului trecut, frecventa apelurilor era destul de mare, in prezent, doar cinci-sase craioveni mai suna pentru a face diverse sesizari. In schimb, oamenii prefera sa ingroase rindurile la registratura primariei sau sa se inghesuie la audiente.


„Facem apel la cetateni, ca de fiecare data cind doresc sa faca sesizari care tin de competenta primariei, sa apeleze 984. In fiecare zi, este acolo un angajat care raspunde si noteaza totul. La sfirsitul programului, reclamatiile sint centralizate si inaintate primarului Antonie Solomon si viceprimarului Gheorghe Nedelescu. Cei doi le impart apoi celor competenti, dindu-le si un termen de rezolvare de maximum trei zile“, a precizat Elvira Stancu, sefa Serviciului relatii cu publicul, din cadrul primariei.


Cei care reclama pot suna ulterior pentru a afla raspunsul sau daca problema semnalata urmeaza sa fie rezolvata. De asemenea, acestia pot obtine informatii cu caracter general, spre exemplu programul de audiente. Pentru a fi siguri ca neregulile sint indreptate, personalul de la telefonul cetateanului urmeaza ca, prin sondaj, sa verifice daca cetateanului respectiv i-a fost rezolvata problema. In situatii deosebite, se poate solicita si trimiterea unui raspuns in scris la domiciliul reclamantului.


Din 2005, sisteme informatizate in primarie


Anul acesta, Primaria Craiova va achizitiona un program de management al documentelor, care va usura accesul la informatie, dar si munca functionarilor. Dupa ce in 2004 mai multe firme de softwer si-au prezentat ofertele, cei care se ocupa de acest sector urmeaza sa decida la care vor apela pentru a aduce institutia in secolul 21. Prin intermediul acestor modernizari, cetateanul va cunoaste in orice moment care este stadiul documentelor sale. Mai mult, celor care vor apela 984 li se va aduce la cunostinta toate informatiile pe care le doresc.


„Ar fi mai simplu atunci pentru ca nu ne-ar mai pune si pe noi pe drumuri. Doar ar accesa un anumit program si ar sti ce se intimpla. Cred ca ar costa destul de mult si nu stiu de unde o sa scoata o groaza de bani doar pentru informatizare“, a declarat un cetatean.


Aceasta schimbare ar presupune insa ca tot personalul din primarie sa aiba cunostinte temeinice de operare pe calculator. In aceasta situatie, fie vor fi dati afara, fie vor fi nevoiti sa urmeze cursuri de recalificare.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS