16.7 C
Craiova
vineri, 3 mai, 2024
Știri de ultima orăActualitateElevii de etnie roma nu au participat la repartizarea computerizata in licee

Elevii de etnie roma nu au participat la repartizarea computerizata in licee

• Elevii romi au avut locuri rezervate in licee si scoli profesionale • Din 106 elevi romi, doar 12 au promovat testele nationale, 11 dintre ei ocupind locuri in licee si colegii de prestigiu, chiar daca au avut medii de admitere mai mici • La clasa de matematica-informatica bilingva engleza, cu cea mai mare medie minima de admitere din tara, 9,84, o eleva de etnie roma a intrat pe loc rezervat cu media de 9,12 • Parintii elevilor romani nu sint impotriva romilor, ci a conducerii MEC, pe care o acuza de discriminari

Repartizarea locurilor stabilite pentru candidatii romi, in fiecare judet, s-a facut in sedinta publica, in functie de media de admitere si de optiunile fiecarui candidat, fara ca acestia sa intre impreuna cu ceilalti colegi de nationalitate romana la repartizarea computerizata. In Dolj, initial, 106 elevi de etnie roma au optat pentru ocuparea unui loc in licee si scoli de arte si meserii, potrivit metodologiei elaborate de Ministerul Educatiei si Cercetarii. Singura conditie pentru a intra la orice liceu era ca elevul rom sa promoveze testele nationale. Din cei 106, doar 12 elevi au promovat testele nationale, restul urmind sa se inscrie in scolile profesionale, cu precizarea ca acest invatamint nu este obligatoriu. Pe de alta parte, asa-zisul invatamint obligatoriu de zece clase inca nu este intr-o formula definitiva, deoarece conducerea ministerului de resort il interpreteaza ca fiind obligativitatea statului de a acorda gratuitate elevilor care urmeaza acest tip de invatamint si nicidecum a elevului de a se inscrie si de a veni la scoala inca doi ani dupa absolvirea gimnaziului. Din cei 12 elevi romi, unul a renuntat, zece s-au inscris la licee si colegii de prestigiu din Craiova, iar unul a optat pentru Grupul scolar din Filiasi.

Prin aceasta procedura, tinara de etnie roma Bogdan A. Adelina, cu media de admitere 9,12, este eleva in clasa de matematica-informatica bilingva engleza de la Colegiul National „Carol I“, in conditiile in care media minima de admitere la aceasta clasa a fost cea mai mare din tara, de 9,84. Cea mai mare nedumerire a parintilor romani este alta: „Nu avem nimic impotriva acestora, insa, daca totusi sint romi, de ce nu si-au sustinut in cadrul testelor nationale si proba scrisa de la limba si literatura materna, ca si elevii ce apartin altor etnii? Sau de ce ministerul nu le creeaza clase separate de mate-info bilingve, daca tot doreste sa le faca un pustiu de bine? Este nedrept ca ai nostri copii, care au medii de admitere de peste 9,50, sa ramina pe dinafara, iar altul cu o medie mult mai mica sa se bucure de un rezultat pe care nu-l merita. Ar trebui ca, in asemenea situatii, conducerea inspectoratului scolar sa solicite infiintarea unui numar de clase in aceeasi specializare, pina la media de admitere a elevului rom, pentru ca in acest caz nu se mai poate vorbi de egalizarea sanselor, ci de discriminari“.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS