17.5 C
Craiova
vineri, 26 aprilie, 2024
Știri de ultima orăActualitateTransportul public de calatori, reglementat prin lege

Transportul public de calatori, reglementat prin lege

• Minibuzele nu vor circula prin centrul orasului • Societatile private pot primi subventii din banii publici, in anumite conditii

Serviciile de specialitate ale Primariei Craiova lucreaza la un regulament pentru desfasurarea transportului public de calatori in municipiu, regulament ce va fi discutat in sedinta din aceasta luna a consiliului local. Masura este ceruta de o hotarire de guvern emisa recent (HG nr. 898/2003), care cere consiliilor locale sa organizeze licitatii pentru asigurarea transportului public, la care pot participa numai operatori autorizati in conditiile legii.

Minibuzele, numai pe trasee „secundare“

Cei doi operatori existenti pe piata, Regia Autonoma de Transport (RAT) Craiova si societatea FRATII BACRIZ, vor fi monitorizati permanent de primarie, prin crearea unui serviciu specializat, dupa ce, in prealabil, aceste societati vor licita pentru traseele din oras. Potrivit legii, municipalitatea trebuie sa imparta traseele in „principale“ si „secundare“, societatile doritoare putind sa liciteze pentru fiecare traseu, pentru pachete de trasee sau pentru intreaga retea de transport, in functie de cum hotaraste consiliul local. O prevedere deosebit de interesanta se refera la categoriile de autovehicule care pot circula pe cele doua categorii de trasee. Pe cele principale (cu un flux mare de calatori), pot circula numai tramvaiele, autobuzele sau troleibuzele, in timp ce traseele „secundare“ sint rezervate minibuzelor si microbuzelor. Regiile autonome de transport beneficiaza de metoda negocierii directe de incredintare a contractelor de concesiune.

RAT Craiova, spre exemplu, ar putea fi privatizata, spune aceeasi lege.

Taxa pe statii si strazi?

Cit priveste drepturile in fata municipalitatii, noii operatori de transport vor fi egali, inclusiv societatile particulare putind beneficia de subventii din bugetul locaual de la bugetul municipiului de o subventie de circa 78 de miliarde de lei, pentru abonamente, gratuitati sau cheltuieli materiale. Potrivit noii legi, si operatorii privati ar putea cere asemenea sume. Primaria va suporta costurile reducerilor la abonamente sau gratuitatile pentru persoanele defavorizate“, a precizat viceprimarul Mihai Dragu. De asemenea, companiile private care capata statutul de operator public de transport trebuie sa ceara justificat avizul consiliului local daca vor sa mareasca pretul calatoriei.

In plus, consiliul local va avea libertatea sa hotarasca daca operatorii de transport vor plati redeventa anuala pentru folosirea strazilor si a statiilor, care sint domeniu public.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS