4 C
Craiova
marți, 23 decembrie, 2025
Știri de ultima orăActualitateLa Craiova se poarta strazile lacustre

La Craiova se poarta strazile lacustre

Cum te indepartezi un pic de centrul orasului, Craiova seamana din ce in ce mai mult cu un satuc oarecare uitat de vreme. Asfaltul strazilor este inlocuit cu piatra cubica, piatra de riu, pietris si apoi pamint. Sint si cazuri cind strazile sint „pavate“ cu stufaris. Nu-i o gluma, ci doar realitatea craioveana. Edilul sef al urbei le spune localnicilor ca o sa vina el cindva pe la ei …doar asa, sa-i bata tovaraseste pe umar, pentru ca bani de investitii nu are.

In cartierul craiovean Lascar Catargiu este un haos de nedescris in ceea ce priveste nomenclatura stradala. Potrivit Planului Urbanistic Zonal (PUZ), in Craiova exista strazile Aradului, Paroseni si Brasov. In realitate insa, aceste strazi au fost delimitate doar pe hirtie. In locul unde ar trebui sa fie strazile Aradului si Paroseni sint doua canale de scurgere a apelor menajere din cartier, iar pe strada Brasov sint terenuri agricole si depozite de caramida.

Localnicii au ajuns in pragul disperarii deoarece multi dintre ei au case in constructie si nu au pe unde trece cu masinile cu nisip, pietris si ciment, iar proprietarii de terenuri agricole le-au interzis sa circule pe pamintul lor. „Am fost de nenumarate ori in audienta la primaria si i-am cerut primarului sa ne rezolve problema cu strazile. Vasile Bulucea insa de fiecare data are chef de gluma cu noi, spunindu-ne sa-l asteptam cu mamaliga cu brinza ca vine el si pe la noi. Peste tot sint terenuri private si proprietarii nu ne mai dau voie sa intram cu masinile. Asa-zisa strada de care stie primaria este plina de apa si papura, iar noi nu avem pe unde sa circulam“, a spus Ion Raducan. Despre canalizare, apa curenta, gaze si alte facilitati specifice unui oras care se respecta nici nu poate fi vorba.

Ion Raducan si-a depus actele pentru eliberarea autorizatiei de imprejmuire a locuintei de curind construite, insa pina acum nu a primit aviz favorabil: „Si probabil ca nici nu vom primi prea curind pentru ca ni se spune mereu ca nu sint strazile delimitate si ca trebuie sa mai astept. Cit sa mai astept, pentru ca sint deja la al doilea rind de acte depuse“.

Pentru ca intre locuinta lui si cea a vecinului sint doar patru metri, Ion Raducan este dispus sa cedeze un metru din proprietatea lui pentru ca primaria sa aiba suficient spatiu pentru a construi strada.

Dumitru Vatau s-a aflat in aceeasi situatie. In 1997, cind si-a construit casa, primaria a refuzat sa-i elibereze autorizatia de construire invocind acelasi motiv: nu sint strazile delimitate. „Eu ce trebuia sa fac, sa stau sub cerul liber pina cind cei de la primarie isi faceau treaba? Mi-am construit casa, iar acum nu mai vreau eu sa imi dea autorizatie. Ei nu mai pot sa imi faca nimic pentru ca dupa trei ani termenul se prescrie. Isi bat joc de noi dupa bunul lor plac“, a spus Dumitru Vatau.

O evidenta clara a imobilelor nu exista. Stan Ciocoiu spune ca a primit certificatul de nomenclatura stradala din care reiese ca locuieste pe strada Brasov la numarul 17: „Oare cum a socotit primaria si mie mi-a dat numarul 17, iar vecinului i-a dat numarul 5. Eu nu mai inteleg nimic. Si tare imi este teama ca dupa ceva timp o sa ma puna sa imi schimb iar buletinul de identitate pentru ca o sa mi se dea alt numar la casa“.

Strada transformata in gradina

Si ca haosul sa fie complet, iesirea strazii Aradului in Tirnava a fost inchisa de catre Ilie Fortan si Dumitru Vlad, iar terenul destinat strazii a fost cultivat cu ardei, ceapa si rosii. Asta i-a nemultumit pe locuitorii de pe strada Aradului pentru ca trebuie sa ocoleasca tot cartierul ca sa ajunga pe o strada „circulabila“. Au facut reclamatii la primarie, dar degeaba. Gardul a ramas in picioare, iar strada blocata. Ilie Fortan si Dumitru Vlad sustin ca in momentul in care primaria vine sa se apuce de asfaltat strada, ei dau imediat gardul jos. Pina atunci isi vad linistiti de legumicultura. „Daca este nevoie, dam gardul si acum jos. Am inchis pentru ca toti vecinii din cartier veneau si aruncau gunoaiele in dreptul portii noastre, aici unde este si gura de canal. Nu mai suportam mirosul si mizeria si de aceea am inchis“, a spus Ilie Fortan.

Primaria s-a intins mai mult

decit ii era plapuma

Punctul de vedere al Primariei Craiova a fost greu de obtinut deoarece sefii serviciilor, platiti din banii contribuabililor, nu sint de gasit atunci cind ai nevoie de ei. La telefon auzi doar: „Domnul X este in concediu“, „Doamna Y nu-i in birou“, iar functionarasii care mai stau prin birouri „nu au calitatea de a da informatii presei“.

Din surse neoficiale am aflat ca anul acesta primaria a alocat 53 de miliarde de lei pentru reparatii si intretinere de drumuri, iar pina acum s-au cheltuit peste o suta de miliarde de lei. Bani pe care primaria trebuie sa-i scoata din buzunar deoarece lucrarile au fost licitate si executate.

Pentru reabilitare au fost prinse strazile Troaca, Eugeniu Carada, Popoveni si Bibescu, avind un buget de numai 51 de miliarde de lei. Dar bugetul a fost depasit cu aproape zece miliarde de lei. Asa stind lucrurile, locuitorii de pe strazile Aradului, Brasov si Paroseni nu au decit sa se inarmeze cu rabdare si speranta. Anul viitor vor avea poate mai mult noroc.

Primarul Vasile Bulucea stie despre aceste strazi ca nu au apa. El a promis ca se va interesa de soarta lor si in doua- trei zile ne va da un raspuns oficial.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS