9.5 C
Craiova
sâmbătă, 27 aprilie, 2024
Știri de ultima orăActualitateDupa aprecierea dascalilor, intre Scylla si Caribda se afla elevii

Dupa aprecierea dascalilor, intre Scylla si Caribda se afla elevii

Tendinta unora de a demonstra ca actul de conducere este viu sau vioi, cum vreti, si perfectibil creeaza in continuare probleme si in invatamint. Modificarea schimbarii si schimbarea modificarii produc dificultati de perceptie care, la rindul lor, provoaca nemultumiri. Asa cum sint cele ale dascalilor mehedinteni de informatica. 31 de profesori ne-au adresat un memoriu rugindu-ne sa-i ajutam in mediatizarea si rezolvarea situatiei lor, creata prin luarea unei masuri, considerata abuziva si ilegala, de catre conducerea ISJ Mehedinti. Este vorba de comasarea grupelor de informatica. Profesorii de specialitate navigheaza printre „Aria curriculara – Tehnologii“, „Curriculum National“ si „Programele scolare“.

Contraargumente

Nici nu incepuse bine anul scolar, ca profesorii de informatica au aflat de schimbarea calimerei. Dupa ce vreme de doua saptamini orele de informatica din „Aria Curriculara – Tehnologii“ s-au desfasurat, conform Curriculum-ului National, pe grupe de 10-15 elevi, conducerea ISJ Mehedinti a hotarit altfel. Pe 1 noiembrie 2001, la o sedinta cu directorii unitatilor de invatamint, s-a comunicat verbal ca orele de informatica nu se mai desfasoara pe grupe, ci cu intreg efectivul clasei. Ca la colectiva! Dascalii spun ca din discutiile avute cu colegii din alte judete au constatat ca masura a fost aplicata doar in Mehedinti si a afectat „atit organizarea procesului de invatamint, cu implicatii profunde si ireversibile asupra pregatirii elevilor si formarea lor ca specialisti, cit si incadrarea personalului didactic de specialitate ( … )“.

Conducerea ISJ Mehedinti sustine ca masura este perfect legala intrucit pina la aceasta data a fost incalcat art. 158 din Legea 84/1995. Profesorii de informatica sustin contrariul, deoarece in „notele de prezentare“ din programele scolare se stipuleaza : „Avind in vedere finalitatea aplicativa imediata a continutului teoretic, orele din trunchiul comun se vor desfasura consecutiv, in laboratorul de informatica, cu clasa impartita in grupe de 10-15 elevi, fiecare grupa fiind asistata de un profesor“.

Orele de informatica au devenit pur teoretice

Profesorii mehedinteni de informatica apreciaza ca intre Scylla si Caribda se afla elevii. Din cauza comasarii, a dotarii laboratoarelor cu 7-10 calculatoare intr-un spatiu de 30 de metri patrati, timpul destinat fiecarui elev, impus de specificul orelor de laborator, a redus caracterul aplicativ al orelor respective, acestea devenind pur teoretice. Mai pe scurt, comasarea face imposibila formarea specialistilor in domeniul informatic, respectiv pentru meseria de programator – ajutor analist, operator tehnica de calcul, finalizata pina acum cu un atestat profesional in domeniu, la sfirsitul clasei a XII-a, nemaiexistind spatiul si timpul necesare realizarii lucrarilor practice pentru obtinerea atestatului.

Navigind printre reperele amintite, dascalii de informatica nu uita de propriile probleme generate de comasare: afectarea normelor didactice prin reducerea la jumatate pentru profesorii titulari si disponibilizarea cadrelor specializate si perfectionate in timpul desfasurarii anului scolar. Se pare ca astfel de probleme nu intereseaza pe prea multi. Viziunea virfurilor societatii romanesti este cu un ochi la faina si cu unul la slanina. In cazul de fata, mai reducem niste norme, mai disponibilizam niste cadre didactice si, astfel, taiem din cheltuieli. Sa fim seriosi! Economiile facute pe aceasta cale nu egaleaza nici macar cheltuielile de protocol ale unora ! Dar, asa cum spuneam, actul de conducere este viu sau vioi, cum vreti, si perfectibil. Iar asta inseamna preocupare, nu gluma ! Pentru … pentru si … pentru … imagine !

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS