41.2 C
Craiova
luni, 11 august, 2025
Știri de ultima orăMagazinOraşul Îngerilor – regatul paparazzilor

Oraşul Îngerilor – regatul paparazzilor

Los Angeles – Oraşul Îngerilor – este regatul paparazzilor, care „corup“, spionează, ameninţă, totul din dorinţa de a „pune mâna“ pe o mult râvnită fotografie.

„X17“, „Ramey Photo Agency“, „Boris Nizon’s Fame Pictures“, „LDP Images“, „Scoopt“ sunt doar câteva dintre agenţiile fotografice din Los Angeles, de departe cea mai mare „arhivă“ de imagini cu celebrităţi din lume. Aceste agenţii controlează o adevărată armată de fotografi profesionişti, dar şi de „paparazzi din întâmplare“, produsul tipic al unei metropole unde toţi locuitorii sunt, într-un fel sau altul, „voyeuri“; unde la orice oră, undeva, se organizează o petrecere, o premieră, un eveniment; unde, la orice colţ de stradă, poţi da nas în nas cu o vedetă, care îţi oferă „pe tavă“ ştirea care te-ar putea face bogat, fiind suficient să o imortalizezi cu telefonul mobil, iar imaginea să ajungă apoi pe piaţă.

 

La atac, cu aparatul

 

Vara este sezonul preferat al paparazzilor. Peste 450 de fotografi împânzesc oraşul, imaginile imortalizate fiind vândute cu sume cuprinse între 3.000 şi 5.000 de dolari, plus taxe şi cheltuieli suplimentare, care uneori sunt extrem de ridicate. În ele pot fi incluse chiar şi închirierea de cai de rasă sau de câini, sau înscrierea în cluburi exclusiviste, pentru a-i putea astfel spiona mai bine pe actorii celebri. Ei sunt prezenţi la tot pasul, pe covorul roşu sau căţăraţi în arbori, la volanul unor maşini „fantomă“, parcate la intrarea în cele mai frecventate magazine sau a cluburilor de noapte de pe Sunset sau Hollywood Boulevard sau în West Hollywood. O lume colorată, însă din ce în ce mai înşelătoare, plină de şantaje, informatori, plăţi „pe sub mână“, relaţii periculoase cu poliţişti şi avocaţi. O lume care are sursele sale secrete şi foarte bine plătite, indiferent că e vorba de şoferi, infirmiere, bodyguarzi şi baby- sitter ori de taximetrişti, mereu gata să servească celebrităţile care nu doresc să fie arestate în cazul în care s-ar urca la volan în stare de ebrietate.

 

Secrete bine ascunse

 

CIA şi FBI au reacţionat la acest fenomen, demarând o anchetă împotriva agenţiilor fotografice şi a ziarelor de scandal care se fac vinovate de aşa numitul „pay for play“, altfel spus, bani contra informaţii. Tot mai multe vedete îşi obligă angajaţii să semneze acorduri „secret services“, care prevăd sancţiuni dure în caz de indiscreţie. Pare însă inutil. Totul este de vânzare, chiar şi pozele cu lenjeria intimă a vedetelor. Acest fenomen a devenit un coşmar şi pentru locuitorii anonimi din cartierele aflate „sub asediu“, numărul plângerilor din partea acestora fiind extrem de mare. Războiul este ca şi declanşat. S-a pierdut deja socoteala numărulului de paparazzi aflaţi în vizorul autorităţilor. Un exemplu ar fi Galo Ramirez, acuzat că a urmărit autoturismul lui Lindsay Lohan, provocând chiar un accident. Mai nou, lui Ramirez&Co li se spune „stalkerazzi“, termen lansat de Tom Hanks, care locuieşte „baricadat“ în Pacific Palisades.

 

Los Angelesul, părăsit de celebrităţi

 

În fiecare zi, noi localuri ajung pe lista neagră. De exemplu, nu este deloc recomandabil ca vedetele să servească masa la Ivy, de pe elegantul Robertson Boulevard, pentru că mare parte dintre clienţi sunt în realitate „spioni“ dotaţi cu microcamere şi reportofoane pentru a intercepta conversaţiile. „Într-un oraş unde o fotografie a ajuns să coste chiar şi 500.000 de dolari, informatorii sunt peste tot“, a recunscut Frank Griffin, de la Bauer-Griffin. „Există agenţii care adună 3.000 de fotografii pe zi şi nu toate sunt vândute ziarelor: agenţii vedetelor plătesc pentru ca aceste imagini să fie distruse“, a precizat Griffin. Însă nimeni nu e „înger“ în această afacere. „Este un cerc vicios. Pentru că, pe de o parte, ne acuză că nu avem respect pentru nimic, însă, pe de altă parte, când le convine, agenţii lor ne sună să ne avertizeze“, a spus directorul agenţiei Bauer-Griffin.

Alte agenţii, precum WireImage, recurg la metode ceva mai „ortodoxe“. Acestea au decis să realizeze fotografii autorizate şi de comun acord cu celebrităţile, astfel de reportaje costând între 10.000 şi un milion de dolari. Însă, astfel de exemple sunt rare. Cunoscutul actor Michael Douglas dă vina pe excesele noilor „dive“, personaje precum Paris Hilton, Lindsay Lohan sau Britney Spears: „Unele tinere actriţe îi fac pe paparazzi să devină adevăraţi detectivi“. Şi Douglas a mai acuzat: „Dacă spune cineva că imaginile «furate» costă dublu faţă de cele plătite cu milioane de dolari şi realizate conform unui acord, atunci cu siguranţă sute de paparazzi vor fi dispuşi să încalce regulile. Un contract de exclusivitate, aşa cum am făcut eu pentru nunta mea, este o garanţie, însă apoi descoperi că trebuie să te aperi de piraţi“. Acest fenomen a determinat tot mai multe vedete să părăsească Los Angelesul şi să „migreze“ spre locaţii mult mai izolate şi ferite de curiozitatea opiniei publice.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS