Prima pagină:

PDF
Descarcă »

Contact:

Adresa:
Str. Câmpia Islaz nr. 97A, Craiova
Telefon/Fax:
0251/413.100
0251/410.565
E-mail:
office@gds.ro


« Alte articole din categoria Societate

La mâna bancherilor

Societate - Clara STĂNESCU, Ramona Olaru
(citeste alte articole de acelasi autor »)



Tudor şi Georgeta Neţoi o duc greu după ce banca le-a mărit rata

Versiunea pentru tiparire

Marimea textului:

Măsurile luate de bănci sub pretextul crizei aduc o familie de nevăzători în pragul disperării. În 2007, Tudor şi Georgeta Neţoi au făcut un credit, ipotecat cu apartamentul, pentru care au plătit, lunar, o rată cu dobândă de 1.533 de lei. Până în decembrie anul trecut, când aceasta a crescut la 2.371 de lei. Plusul de 800 de lei pe care l-au achitat oamenii a făcut ca până şi căldura din calorifere să fie oprită.

Un telefon primit în ultima lună a lui 2008 a stricat toate planurile decente ale unei familii cu şase membri înghesuiţi în două camere de bloc: „Cu un an în urmă făcuserăm un împrumut la BRD - Groupe Societe Generale SA, ca să luăm o bucată de pământ la ţară, să stea şi copiii singuri, să aibă casa lor, mai ales că au şi un băieţel. Creditul este făcut pe 14 ani şi noi plăteam, cu asigurarea aia de locuinţă cu tot, pe care am fost obligaţi s-o facem, 1.533 de lei pe lună. Era o sumă pe care o puteam suporta, că ne făcuserăm şi noi socotelile înainte. Acum, ne sună o doamnă de la bancă să ne spună că s-a mărit dobânda şi că, după ce au luat toţi banii de pe cardul pe care primesc eu pensia, mai aveam restanţă 500 de lei“, povesteşte Tudor Neţoi cum a început coşmarul. În apartamentul cu două camere din Craioviţa, pus ipotecă, locuiesc, alături de Georgeta şi Tudor, ambii nevăzători, cei doi băieţi ai lor, împreună cu soţia şi copilul celui mare. „Nici nu mi-a trecut prin cap că o să ajungem aici. Eu am plătit, nu trebuia să fie probleme. Ne-am gândit la copii, să aibă şi ei ceva, că noi n-am avut. Am cumpărat o bucată de pământ la ţară, materiale de construcţie şi am luat şi o maşină. Băieţii s-au apucat de lucru - cel însurat a muncit în construcţii - şi au ridicat casa până la placă. Am luat banii să ne fie şi nouă bine, că nu ne-am bătut joc de ei“, adaugă Georgeta Neţoi. Femeia lucrează ca masor de peste 30 de ani, iar Tudor e pensionar, deşi n-a renunţat nici el să muncească, practicând aceeaşi meserie.

 

„Ne fac să ne simţim prost“

 

După telefonul primit la sfârşitul anului, familia Neţoi n-a stat cu mâinile în sân. A mers să ceară explicaţii, a făcut plângeri. „Un milion, două, hai trei, mai suportam... dar opt! Ne-au luat tot! Când am întrebat ce soluţii avem, ni s-a spus că la refinanţare nu ne mai încadrăm decât dacă facem în euro. Păi, doamnă, am întrebat, sărim din lac în puţ?“, povesteşte bărbatul. „Când am întrebat de ce s-a ajuns aici, ni s-a spus că e din cauza crizei. Bun, dar noi ce să facem acum, să achităm şi noi zece milioane (1.000 de lei), că şi pe noi ne-a afectat criza? Putem?“, adaugă şi soţia sa.

Se-aşază amândoi, cu grijă, de o parte şi de alta a mesei din bucătărie. Femeia mai vede un pic, dar nu distinge figurile. În bucătărie, este aprins aragazul, singura sursă care alimentează cu căldură încăperea şi sufrageria de lângă. Deşi curat şi primitor, dormitorul seamănă mai mult cu o peşteră. Caloriferele n-au fost pornite deloc în această iarnă. „Noroc că avem repartitoare şi aşa putem face economie! Noi am mai avut un credit la BRD, îl luaserăm ca să aranjăm casa, am pus şi noi termopane, gresie. Arată decent acum, nu e lux, nu suntem lacomi, dar am zis să facem frumos, să nu zică lumea că, dacă suntem orbi, suntem împuţiţi. Că la şcolile noastre aşa ne-au învăţat“, adaugă Georgeta. „Şi, după ce l-am achitat pe primul, l-am făcut pe ăsta. Că dacă ştiam că o să fie aşa ... am ajuns să ne certăm în casă, să nu mai avem linişte din cauza banilor. Că eu am insistat să luăm alt împrumut, să nu rămânem printre cei mai săraci! Şi-acum să-ţi ia casa! Păi de ce? Eu am încredere să-ţi dau bunul meu, ca să m-ajuţi, şi eu să-ţi plătesc la timp, bineînţeles, dar, dacă nu pot, că vrei mai mult, cu ce? Acum ne fac să ne simţim prost, să ni se întunece şi sufletul, după ce că ni s-au întunecat ochii...“.

 

Soluţia extremă: să-şi vândă casa

 

1.533 de lei era o sumă care se încadra în veniturile şi cheltuielile estimate ale familiei Neţoi. Dar încă 800 de lei... Oamenii au achitat toată rata în decembrie, pentru că n-au vrut să rămână datori, însă bine nu le-a fost. De sărbători, au avut pe masă „pâine cu lapte“. „Mai sunt de plătit şi întreţinerea, şi lumina, telefonul. Mai trăim şi noi, nu? Dar am plătit tot, nu rămânem în urmă, măcar că stăm fără mâncare. Dacă eu aş putea, m-aş duce şi cu vacile, aş mătura şi pe scări, dar... Şi banii, nu ne-am gândit niciodată să nu îi dăm, dar să te subestimeze aşa... să te facă să te simţi...“. Femeia se opreşte, căci vorbele devin de prisos. „Cu banul jos nu faci nimic, că nu-ţi ajunge. Cum să-i strângi? Din ce? Şi aşa apelezi la bancă. Acum... dacă nu ne-om descurca, om vinde apartamentul şi le-om da ce e al lor... da’ e păcat...“.

 

Banca propune conversia monedei

 

După câteva întâlniri cu reprezentanţii BRD Groupe Societe Generale SA, familia Neţoi a primit o alternativă: conversia monedei creditului, adică transformarea împrumutului din lei în euro, încercându-se menţinerea ratei şi a dobânzii în limite decente pentru Tudor şi Georgeta. În răspunsul oficial al băncii, oferit de Traian Traicu de la Departamentul de Comunicare Bucureşti al BRD - Groupe Societe Generale SA, se menţionează: „Pentru creditele contractate cu dobândă fixă în primul an şi variabilă din cel de-al doilea an de contract, în funcţie de unul dintre indicii monetari, evoluţia care are loc între timp la nivelul acestor indici monetari poate influenţa dobânda în mod vizibil. Însă, în cazul în care un client ajunge, la un moment dat, să aibă dificultăţi în plata ratelor către bancă, există mai multe modalităţi prin care banca poate veni în întâmpinarea acestuia, sprijinindu-l. Printre aceste modalităţi se numără refinanţarea, reeşalonarea sau conversia monedei creditului. În cazul de faţă, banca a propus clientului o soluţie care ţine cont de elementele specifice situaţiei sale“.



 
Articole proaspete scrise de tineri, pentru tineri. Tu ai citit Jiunimea? »

  • Currently 4.80/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Notează articolul.

Nota curentă: 4.8 din 5 voturi





Comentarii

Gazeta de Sud nu este responsabilă juridic pentru conținutul comentariilor. Mesajele care conțin amenințări și cele vulgare, xenofobe sau rasiste nu sunt permise.

  1. de Dan Ro-tariu:
    Pana in 1989, pentru un credit ipotecar PCR punea la dispozitie credite cu 3,15%. Iata de ce era o societate mai umana!
    2009-01-16, 02:06:29 (79.117.201.*)
  2. de bob:
    Evolutia e dureroasa. Nu inveti nimic pana nu te dai cu capul de prag. Si slava domnului, ignoranta exista berechet in tara asta. Ignoranta si un prost - DDR.
    2009-01-16, 02:33:03 (92.80.221.*)
  3. de ciufulici:
    basESCU si acolitii sint ocupati sa modeleze o noua Constitutie - baba se piaptana si tara arde in foc - guvernul si statul roman ar trebui sa intervina si sa corijeze situatiile generate de practicile bancare eventual sa vina cu un stimul care sa mentina dobinzile la un nivel rezonabil altfel spus vom trai experienta americana unde sute de mii de familii au ramas pe drumuri mai anul trecut din cauza faptului ca n-au mai putut sa-si plateasca ipotecile. Desteapta-te Escule & co.
    2009-01-16, 07:03:50 (207.112.58.*)
  4. de ari:
    Sa dea Dumnezeu paine si lapte sa manance boc si ai lui,chiar asa isi bat joc de un POPOR intreg.
    2009-01-16, 08:25:04 (83.63.238.*)
  5. de tatiana:
    Nici eu nu am o casa,stau cu parintii si am si un copil.Am studii superioare si nu-mi gasesc un loc de munca ...veniturile familiei sunt de 2500 lei pe luna.am facut un credit pt.a-mi lua un teren,dar ne-am gandit bine inainte,este un credit pe 4 ani cu dobanda fixa la aceeasi banca,pt care platim lunar 800 si nimic mai mult...NUne-am intins mai mult decat ne e plapuma...trebuie luate in calcul toate posibilitatile.AM FOST CU CAPUL PE UMERI,problema e cea a locurilor de munca,cand vrei sa muncesti si nu ai unde,atunci chiar e o problema cand nu-ti poti plati ratele...
    2009-01-16, 08:59:15 (79.117.213.*)
  6. de Sef:
    Trebuie sa castige si bancile
    2009-01-16, 10:04:48 (91.203.96.*)
  7. de lili:
    stau bine Netoii, au ce vinde! nu i-a bagat nimeni cu capul in gard, singuri si-au facut-o, sa le arate ei altora ce pot! sa fie sanatosi, sa rabde! altii n-au nici dupa ce sa bea apa.
    2009-01-16, 10:23:17 (86.126.168.*)
  8. de Cristi 75:
    Ce vina are banca ca a crescut roborul? Fiecare trebuie sa se intanda cat ii e plapuma si sa se gandeasca inainte sa ia credite.
    2009-01-16, 10:42:57 (193.231.197.*)
  9. de criza:
    sunt multi ca ei care au luat credite fara sa gandeasca cu adevarat ce fac. bancile au atras o gramada de fraieri cu creditele acelea cu dob. foarte mica si fixa in primele 6 luni sau in primul an pt. a se putea incadra cat mai multi cu salariul la un credit cat mai mare. nimeni nu s-a mai gandit ce dobanda vor avea de platit dupa primul an. ofiterii de credite nu au avut niciun interes sa ii avertizeze, interesul lor era sa gaseasca cat mai multi fazani, ca sa isi ia ei comisionul. banca poate sa le scoata apartamentul la vanzare dar mare rahat nu o sa mai ia pe el asa ca vor continua executarea pe veniturile lor, adica toata viata vor plati prostia pe care au facut-o. asta daca totusi nu au de gad sa isi vanda masina (???) si casa dar mare lucru nu vor lua pe ele in aceste conditii de criza.........apropo , cica s-au relaxat creditele, fazanilor hai dati gramada la ultima tzeapa, ajutatii pe rechinii sa isi faca exit-ul din imobiliare. :)))
    2009-01-16, 11:11:39 (79.117.152.*)
  10. de angela:
    Halal banci!!!! Asa sunt toate!!!! Voi de la ANPC ce faceti?........ Ca sunt sigura ca ratele acelea care au crescut asa mult......nu au respectat contractul !!!!!! Criza financiara nu poate sa fie un motiv pentru crestere ratelor si nu mi se pare normal ca si clientul sa platesca rate mult mai mari doar pt ca trebuie sa ajute banca in situatia de criza!!!!! Pe clientii bancilor cine ii ajuta in criza financiare?
    2009-01-16, 11:13:19 (82.78.216.*)
  11. de gicu:
    nu avem banci avem camatali legalizati
    2009-01-16, 11:35:56 (79.117.148.*)
  12. de trotineta Matrics:
    dlor bob nr3 si eu sint vinovat de prostie, nu pricep ce nevoie avem de banci si de bancheri in forma lor CAPITALista - privat, non public. Am sa fiu pe aici acest sfirsit de saptamina asteptind sa ma lamuriti in cuvinte simple de ce nu interzicem bancile complet la nivel global si nu adoptam sistemul national-comunist (suna mai baubau cu sufix socialist) de tip CEC? Ceva simplu sa intelegem si noi democratii (adica aia multi) nu precum nenea specialistul de zilele trecute mi-a trintit o Lectie de finante de mi-a pus creierul pe bigudiuri da' tot n-am priceput de ce sa muncesc io mai mult pt nenea bancherul si nu pt tara -adica treaba aia cu virf si indesat numita dobinda bancara. Multumecs anticipat.
    2009-01-16, 12:32:44 (92.117.79.*)
  13. de Dan Ro-tariu:
    ROBOR nu este data de Dumnezeu, ci se calculeaza astfel: Rata ROBOR pentru fiecare scadenţǎ este calculată de Împuternicit (o firma agreata de BNR, capusa vesnica) ca medie aritmetică a ultimelor rate cotate de fiecare Participant la Fixing pentru depozitele plasate într-un interval de 15 minute înainte de fixing după eliminarea extremelor. Rata cotata de catre un Participant pentru fixing reprezintǎ rata la care sunt oferite depozite în RON unui alt Participant timp de 15 minute de la publicarea ratelor ROBID şi ROBOR de către Împuternicit. iar fixingul inseamna Fixing – activităţile desfăşurate pentru stabilirea ratelor de referinţă ROBID şi ROBOR pentru depozitele în RON pe piaţa monetarǎ interbancară., ROBOR (Romanian Interbank Offer Rate) - rata de referinţă calculată conform primului extras. +++ Practic cum se calculeaza pe intelesul tuturorL acel procent de dobanda ROBOR cu care bancile va scot ochii: Un grup de 10 banci (atatea participa la fixing) comunica ce dobanzi practica ele la depozite catre o firma care face o medie si o comunica BNR care o publica. Astfel cei 10 directori a bancilor participante la fixing pot sa se intalneasca la una din vilele de protocol a uneia dintre banci si sa stabileasca dobanzile cum vor ele eliminand astfel concurenta bancile stabilind astfel un monopol. Iata la ce practici trebuie sa faca fata romanul: Cele zece banci iau bani cu impruimut de la BNR la o dobanda atat de mica incat Mugur Isarescu ,inainte de campanie, a declarat ca daca bancile vor continua politica aceasta ... de marire nejustificata a dobanzii .... o sa ne comunice dobanda reala pe care o percepe BNR, care probabil e sub 3% atat timp cat FED are dobanda aproape de zero, Banca Angliei a redus, joi, dobanda de politica monetara cu jumatate de punct procentual, la 1,5%, in incercarea de a evita intrarea Marii Britanii intr-o si mai grava recesiune. Insa ce observam? Bancile se imrumuta ieftin si ne dau noua imprumuturi scumpe, iar apoi vin cu placa pierderilor si cer bani de la noi, adica de la stat, ceea ce devine deja absurd! Iata insa ca Mugur Isarescu, vocal in campania electorala, luptatorul ninja pentru leu, vizitat de Taricenu si Basescu TACE ACUM CHITIC! +++ In concluzie romanii platesc cu sanatatea lor, cu tinreretea lor, cu mii de ore de munca concreta dobanzile, iar aceste dobanzi ajung sa fie bagate in buzunraul patronilor care duc o viata de desfrau si imbuibare: elicoptere si avioane personale. Iata o fata reala a capitalismului, in fond familia aceasta a devenit o sclava a BANILOR, o victima a BANILOR vor vinde apartamentul ca sa se mute sub placa turnata in bataia vantului. Iata cum apar suburbiile oamenilor care nu au case din jurul marilor orase capitaliste. Pacat de acesti OAMENI, pacat de viata lor. 3,15% Era dobanda pentru un credit imobiliar, fara incertirudini asupra locului de munca,fara somaj, fara inflatie. Nu pentru a modifica atat de dureros viata semenilor am participat la Involutia din decembrie 1989!
    2009-01-16, 13:22:30 (79.117.201.*)
  14. de sisi:
    Familia Netoi nu ar fi ajuns aici, daca statul le acorda ajutor. In primul rand puteti da banca in judecata pentru ca nu ar fi trbuit sa va dea credit si in nici un caz sa va mareasca rata, pentru ca sunteti nevazatori si in incapacitate de munca. Banca trebuie sa stie ce face, nu poti da credit la persoane care nu sunt apte de munca. Statul roman ar fi trebuit sa va dea acesti bani fara dobanzi. Mergeti la asociatia de nevazatori din Bucuresti , daca nu primiti acolo ajutor mergeti la asociatia internationala a nevazatorilor.Este criza treaba bancii de ce v-a dat credit.
    2009-01-16, 13:48:24 (78.34.98.*)
  15. de trotineta Matrics:
    dle Rotariu eu am rugat o explicatie simpla nu "conspiratii" personale comuniste cu coarne si coada. Deci bancile private se imprumuta 100lei la Banca NATIONALA?!!! Si ne imprumuta pe noi mai departe cu acea suta integral sau doar 70-80lei? Sau 120? Sau 1700?
    2009-01-16, 13:55:13 (92.116.38.*)
  16. de tzatza Leana pentru sisi:
    Mai sisi, superficialitatea este ceva innascut la tine, este ceva obisnuit sau ai facut efort acum sa dovedesti ca esti superficial(a)? Si la fel si ignoranta... Pai cum iti permiti tu sa cataloghezi aceste persoane incapabile de a munci? Oamenii astia isi si si-au castigat in mod onest si demn existenta lucrand ca maseori. Stii ce inseamna asta? Daca nu stii, informeaza-te. Si mai cultiva-ti cat de cat bunul simt si respectul pentru aproapele. Or fi gresit ei ca s-au imprumutat la banmci fara a fi suficient informati asupra a ceea ce comporta astfeòl de imprumut, dar iti spun eu ca oamenii de bun simt si care nu au ganduri ascunse sau nu au trait experiente negative, nu sunt nici macar in masura sa suspecteze pe necinstitii si sarlatanii cu masca sau fara masca legala. oqamenii au evaluat posibilitatile lor de acoperire a debitului cunoscand valoarea acestuia si veniturile lor, dar nu s-a gandit si cu atat mai putin asteptat ca lucrurile sa alunece pe aceasta panta. Asta din pacate este situatia nu numai a lor, dar a multor altora, cu sau fara probleme de sanatate. Cu siguranta situatia va provoca probleme de sanatate, mai mult sau mai purtin grave. Si vina lor consta doar in faptul ca au sperat ca printr-o modalitate legala sa poata sa isi rezolve o problema fireasca, care sa le permita o viata decenta, in demnitate. Atat, nimic mai mult. Dar remarc, ca simtiti o placere nebuna sa va aruncati cu colti mai cu seama asupra celor care se dovedesc si asa destul de fragili si vulnerabili, ca si cand ar fi comis cine stie ce infractiune, cand de fapt cei in care ar trebui sa va infigeti coltii pentru ca ceea ce se intampla este o consecinta a gandirii, deciziilor si actiunilor lor: Sistemul si Guvernul, va sfideaza, va ignora si va umilesc continuu.
    2009-01-16, 14:38:56 (79.24.181.*)
  17. de criza:
    da, e o prostie sa spui ca acesti oameni nu aveau dreptul la credit. sunt persoane ca si noi care muncesc si au venituri. dar sa ia un credit a carui rata era chiar de la inceput 1.533 de lei , eu zic ca e cam mult pt. oricine. ............. apropo il vazui azi pe fratelo, pe george paunescu cum propunea ca statul sa garanteze creditele ipotecare la fel cum garanteaza depozitele pana in 50.000euro la banci. adica pe spinarea tuturor contribuabililor acesti smecheri incearca sa scape de stocul de apartamente si case. vedeti exemplul lui Negoita, senatorul cu 1.600 de apartamente. asa se explica si campania GDS-ului de manipulare a cetatenilor cu articole in care "specialisti imobiliari" ne povesteau de revigorarea pietei imobiliare si cresterea preturilor din nou. astept ca dan ro-tariu sa isi spuna parerea despre aceasta garantare a creditelor ipotecare de catre stat
    2009-01-16, 15:03:20 (79.117.148.*)
  18. de yahoo:
    Pe jmecherul din sua care a demarat aceasta criza de cel putin 2 ani, nu-l cunoasteti? tot cu mina intinsa, sa va dea guvernu si tovarasii lu rotariu, nu va puteti caca de foame da' vreti sa va ****i pe gresie italiana... bishti, pacmanilor, vorba freudulosului, la munca nu la criticat guverne care "nu va dau"! ca de evoluat nu evoluati, involuati! mars la reclamatii, greve si sarmale pe gratis, ca mai mult nu meritati!
    2009-01-16, 16:06:28 (212.214.120.*)
  19. de trotineta Matrics:
    deci dlor bobnr3, ne lamuriti cum e cu bancile astea capitaliste obligatorii in evolutia insinuata de dv sau raminem la stadiul de pacmani?
    2009-01-16, 17:53:49 (84.57.189.*)
  20. de realul si nu publicitatea:
    Oare la mana bancherilor?!!Cine sant si cum s-au nascut? Mai bine zis niste feline de prada a proctiei animalelor nebune care nici lingura nu o cunoaste.Sant o pleava a societatii terorii si ilegalitatii totalitarismului junglei de grup a puterii actuale.Intrebatii cati servitori au asemenea animale pt a pasarea unui buton pe telecomanda la un televizor si numai atunci alte comentarii din realitate si nu publicitate......
    2009-01-16, 18:21:10 (79.117.216.*)
  21. de trotineta Matrics:
    vad ca nimeni nu vrea sa afle cit e de sclav..... ca e sclav in USA, in Germania sau in Romania! Pai ma apucai sa fac eu o ancheta pe cont propriu pe la http://ganduliber.bl ogspot.com/2009/01/b anci-sau-cec-1.html si imi iesi un prim episod! Cum nu sint un guru al finantelor recunoscut international, bineinteles ca aceasta va ramine pentru ceva timp la stadiul de "conspiratie".... dar poate cindva voi ajunge si la guru "oficiali" pt ca am ceva cartulii prin comp acasa..... Sper sa imi ramina de aceasta data bunavointa de a continua aceasta "conspiratie" doar din dragul de a va informa (sanchi) gratis ceea ce mass media nu va va spune niciodata! Ca sinteti medici, ingineri sau simpli pacmani dati o ocheada ca aveti ce afla! Angajatii cu propaganda ai diferitelor servicii nu sint bineveniti!
    2009-01-16, 18:48:18 (88.64.120.*)
  22. de rrr:
    prm ul nu-i ajuta? Au crezut amandoi in tribun si acum mor de foame... sunt fosti membrii din prm poate ii aude cineva de acolo... sau chiar Nedelescu ca oamenii astia au fost credinciosi prm-ului
    2009-01-16, 19:52:22 (79.117.131.*)
  23. de bob:
    Nu contest lacomia bancilor. Se comporta in felul asta din cauza lipsei de reglementari, a intarzierii lor in aplicare, reguli care ar trebui aplicate de stat pentru protejarea cetatenilor - chiar si fata de propriile greseli (cum ar fi sa iei un credit ce iti depaseste clar posibilitatile), Astfel de reglementari trebuiau sa apara inca de la inceput. Cum nu au prea existat, bancile si-au facut de cap. Nimic nou. Ce vreau sa spun e ca oamenii nu invata nimic fara exemple. Cum ar fi oameni care sa-si piarda casa. Ghinion, fatalitate, calcul prost asta e. Trebuie sa existe si pierzatori, altfel ceilalti nu se invata minte si nu evolueaza , adica sa fie mai intelepti alta data. Iar cine spune ca se pot lipsi de banci, foarte bine. Au posibilitatea sa puna la ciorap 20 de ani si se vor vedea cu casa mult visata. Ideea cu bancile e ca iti ofera o marfa (banii) in avans, iar anii astia costa (dobanda). Speranta clientului bancii e ca venitul lui o sa creasca in timp, iar omul in general, daca nu e impins de la spate, nu face nimic sa se schimbe (in bine, sa fie mai productiv, mai inteligent ,mai flexibil). In ceea ce ii priveste pe cei 2 eroi din articolul de azi, sansele lor la venituri crescute in viitor erau improbabile si s-au hazardat la un credit exorbitant pentru veniturilr lor (banuite, pt. ca nu le mentioneaza in articol). Cirez: "Eu am plătit, nu trebuia să fie probleme. Ne-am gândit la copii, să aibă şi ei ceva." Nu spune nimic despre responsabilitatea fiilor , ei nu lucreaza, ei nu platesc la rata, doar e casa construita pentru ei. Eu nu sunt de acord cu eforturile peste puteri ale parintilor "ca sa aiba si progenitura un culcus" . Asta nu tine nici de coeziunea familiei, nici de faptul ca am fi, noi romanii, mai familisti. Mai lenesi poate. In vest nu prea vezi asa ceva. Dupa 20 de ani singurii bani pe care ii vad copiii de la parinti sunt cei scrisi in actul de mostenire. Nu proslavesc vestul, dar in mod cert functioneaza mai bine decat comunismul proslavit de DDR si trotineta ruginita. Pun pariu ca sunt fii de securisti sau odrasle de fosti directori burtosi din fabricile comuniste.
    2009-01-16, 20:18:37 (92.80.221.*)
  24. de trotineta Matrics:
    pariu pierdut! la nr 3 (ca mai la toate posturile) te umflasesi in pene ca tu le stii pe toate iar eu (si Rotariu) sint retrogad... nu accept "evolutia"! ti-am propus o intrecere pentru a dovedi necesitatea existentei bancilor nu a lacomiei acestora! intre timp , daca eu am facut niste cercetari pe cont propriu nu inseamna ca sint mai destept sau mai stiu eu cum decit tine: am cercetat atita tot! si acum vin oarecum documentat si argumentez cu ceva existent: legile dupa care ne lasam condusi! cefaci tu? tipic taran prost si fudul: continui sa dai cu bita in balta si mai astepti sa te si pupe pestii in bot prostu dracu ca ma enervez iar! daca am o linie bine stabilita este pentru ca stiu ceva, este pentru ca stiu si ceva din ceva-ul pe care il stii tu! TU STII CEVA DIN CEVA-UL MEU BAI PACMAN NENOROCIT? Va bateti joc in continuare de tara si tot voi va lamentati cu alte pseudonime ca "la noi ca la nimeni" si faceti tot felul de mojicii sa reduceti la tacere ideile periculoase? O fi asasinat Ceausescu numai eroi ai luptei impotriva comunismului dar printre ei in mod sigur au fost nenumarati bobi de doi bani ca tine! SICTIR!
    2009-01-16, 21:09:46 (92.117.145.*)
  25. de Dan Ro-tariu:
    Lasa-i TM ca a postat la articolul cu sperma tot despre noi, ca el nu stie decat ce l-au pus tapanii lui sa faca: sa scrie impotriva noastra. Scrieti sclavilor si luati-va francuil fara sa aveti libertatea de a gandi! De voi vorbeste Badea Mircea in fiecare seara tampilor!
    2009-01-16, 21:12:08 (79.117.201.*)
  26. de Radical:
    V-am spus de atatea ori sa apelati la camatari ca sunt entitati mult mai oneste, prin comparatie cu bancile. Dau inca o data definitia bancii : camatarie legalizata (sub tutela legii) . Este o cast inchisa. Un camatar daca iti ia casa ca nu ai respectat contractul este o fiara interlopa, dar cand o banca iti ia casa ca nu a respectat ea contractul si a crescut dobanzile, este legal. Nu e nici o diferenta intre cele doua entitati in afara de legalitatea actului.
    2009-01-16, 21:13:16 (79.117.133.*)
  27. de trotineta Matrics:
    dle DDR nu mi-a raspuns nimeni la nr.16. conform bnr.ro :" BANCA NAŢIONALĂ A ROMÂNIEI (BNR), înfiinţată în anul 1880, este banca centrală a României. Banca Naţională este o instituţie publică independentă, cu sediul central în municipiul Bucureşti. Este unica instituţie autorizată să emită însemne monetare, sub formă de bancnote şi monede, ca mijloace legale de plată pe teritoriul României." Deci intr-adevar bancile private se imprumuta la Banca Nationala a Romaniei pentru a ne acorda noua credite mai departe! O problema am lamurit-o! Ramine de aflat daca banca falsifica bani sau nu! Inca o data dle DDR: bancile private imprumuta mai departe 70 lei, 120 lei sau 1700 lei din 100 lei imprumutata la rindul ei de la BNR.
    2009-01-16, 21:18:53 (92.117.221.*)
  28. de 29..legea/justitia personala....:
    Pt 28;Banca sub puterea cui si cine e dictatura crininala?Ai dreptate dupa carte scrisa,dar dupa putere,mai se naste un incendiu si cartea e scrum si cu ce dovedesti contrariu!!!
    2009-01-16, 22:19:41 (79.117.218.*)
  29. de trotineta Matrics:
    iarta-ma dar nu am inteles nimic.... poti sa bagi niste subtitluri?
    2009-01-16, 22:23:11 (92.116.165.*)
  30. de Ce e asa special la cazul asta?:
    Niste prosti au facut un credit prea mare. Vand apartamentul si stau la cort pe terenul pe care l-au luat prin credit. In 6 luni casa e gata si problema rezolvata.
    2009-01-16, 22:52:34 (92.80.112.*)
  31. de PT CARE NU A INTELES:
    Banca e schimbatoare la orce pt ca e mai rau decat cel mai feroce camatar.Explicatii au fost pe tv,ca omul nu citeste clauza scrisa mnuscul si cade in lat.BANCA ROMANIEI NUMAI FI NUMITA NATIONALA DEOARECE,DICTATURA DE GRUP O MANIPULEAZA CUM VREA.CONVINGE-MA DE ADEVAR PRIN FAPTE CA ESTE NATIONALA SI DACA ORCINE ESTE DE ACORD CU TINE.
    2009-01-16, 23:15:33 (79.117.218.*)
  32. de bob:
    DDR si trotineta si-au luat masterul citind Libertatea sau in cel mai bun caz Reader`s Digest...oemeni care citesc inceputul si finalul unei carti si cred ca au gasit cheia universului...
    2009-01-17, 00:59:57 (92.80.221.*)
  33. de de danone:
    Baiatul lor cel mare ,cel care a avut nevoie de bani zicea ca are deja o vila construita la tara cu 10 camere,se construia a doua oare?...probabil ca vor vinde apartamentul caoricum locuiesc mai mult la tara,trebuia sa se gandeasca bine inainte de imprumut,acum sunt revoltati,au reclamat oare sila primarie,nu-i ajuta nici un patron asociatie ceva........
    2009-01-18, 10:47:18 (79.117.157.*)



Jiunimea Blog

5 secunde - stiri instant
Diverse:

Vremea:
Acum: 14°C.
La noapte: 11°C.
Mâine: 16°C. Detalii »

Curs valutar:
EUR: Tendinta 4.4646 lei
USD: Tendinta 3.5492 lei








Restaurante in Craiova
Restaurante in Craiova

Hoteluri in Craiova
Hoteluri in Craiova

Mobila in Craiova
Mobila in Craiova

Policlinici in Craiova
Policlinici in Craiova



Victor Sosea Design Blog Bogdan Danescu Fotojurnalism Blog Alexandru Virtosu Blog Anda Sosea - Cochilia
Sumarul ediţiei: