UPDATE – Alba-neagra cu căldura craiovenilor



UPDATE – 18:11 În după-amiaza zilei de joi, după ce a refuzat iniţial să furnizeze agent termic asociaţiilor datornice SC Termo Craiova SRL a decis să dea doar căldură asociaţiilor cărora le sistase în urmă cu câteva zile atât căldura cât şi apa caldă. Motivul acestei decizii este vremea rece din această perioadă.

Sezonul rece 2017-2018 a fost de coșmar pentru asociațiile cu mari debite către furnizorul de căldură al orașului, SC Termo Craiova SRL. Operatorul local s-a jucat cu nervii proprietarilor, a sistat și a reluat furnizarea agentului termic în repetate rânduri, în speranța că-și va recupera mare parte din datorii. Rezultatul nu a fost cel scontat și marii restanțieri au rămas din nou în frig. Este ca un cerc vicios în care sunt prinși rău-platnicii, Termo, dar și proprietarii care sunt cu plata întreținerii la zi.

Termo Craiova lovește din nou în asociațiile cu mari restanțe, lăsând proprietarii în frig chiar la sfârșitul sezonului rece. Prin urmare, din prima săptămână a lunii martie, șapte asociații de proprietari din Craiova au rămas fără căldură și apă caldă din cauza datoriilor, între acestea Asociația nr. 14 Romanescu, Asociația nr. 4 Mareșal Antonescu, Asociația nr. 3 Știrbei Vodă, Asociația nr. 12 Valea Roșie, Asociația nr. 11 – 1 Mai și lista continuă.

Nu este pentru prima dată când furnizorul de căldură al orașului sistează agentul termic în această iarnă restanțierilor, fiind în imposibilitatea să recupereze de la aceștia măcar 10% din factura curentă. Între Termo și restanțieri sunt prinși proprietarii care își plătesc facturile și stau în frig. „Din 6 martie stăm fără căldură. Este cumplit de frig. Eu înțeleg să oprești căldura restanțierilor, dar nu celor care plătesc. Am bătut la toate ușile, doar promisiuni. Acum am înțeles că au oprit cu totul din punctul termic. Pe cei de la asociație nu-i interesează. Președintele este și el restanțier. Ei au luat banii din încasări și au plătit doar la apă, am înțeles. Prioritare erau facturile la Termo“, spune Maria Piculeață, din Asociația nr. 4 Mareșal Antonescu. Furnizorul de căldură spune că nu mai are clemență, fiindcă asociațiile cu care acesta are contracte încheiate sunt în imposibilitatea să-și plătească facturile curente. „Am sistat din nou caldura asociațiilor cu mari datorii, șapte la număr. Nu se mai poate, fiindcă le-am tot păsuit. Avem Asociația de proprietari nr. 11 din 1 Mai cu o restanță de 1.441.000 de lei, Asociația nr. 3 Știrbei Vodă cu un debit de 2.530.000 de lei, acestea sunt câteva exemple. Ultima dată le-am cerut să plătească măcar factura curentă, nu mai vorbim de vechile restanțe. Au venit reprezentanții proprietarilor, au promis că plătesc. La acest moment nu au achitat nici 10% din factura curentă. În plus, unii dintre ei spun că nu au restanțe, așa apar în listele asociației, dar în registrele noastre figurează cu datorii, adică restanțele respectivelor asociații nu bat cu datoriile cu care acestea figurează la noi. De exemplu, la Asociația nr. 11, din documentele lor rezultă că ne datorează 400.000 de lei, iar la noi figurează cu 1.000.000 de lei. Unde este diferența? La aceste asociații este probabil o problemă, nu au fost repartizate facturile sau penalitățile și din această cauză locatarii cred că nu au datorii. Eu iau decizii în funcție de datele pe care le am înregistrate“, a declarat Sorin Iordache, reprezentant SC Termo Craiova. Atenționat că una dintre obligațiile operatorului prevăzută în Legea nr. 325/2006, art. 35, lit.b este „să asigure continuitatea serviciului public de alimentare cu energie termică“, acesta a spus că în aceeași lege se prevede că utilizatorii de energie termică au, în principal, următoarele obligații: „să achite la termen facturile emise de operatorul care are și calitatea de furnizor“, art. 38, lit.a. „În plus, conform contractului încheiat cu asociațiile de proprietari, după trei luni de neplată a facturilor, eu ca furnizor am dreptul să le sistez furnizarea agentului termic. Să-mi spună și mie cineva, ce să facem, să oferim servicii gratuite asociațiilor. Noi cum ne plătim creditorii, în special Complexul?“, a mai spus Sorin Iordache.

Rău-platnici și bun-platnici, debranșați la grămadă


În Asociația nr. 4 Mareșal Antonescu, una dintre asociațiile rămase în frig, din cele 14 blocuri arondate, nicio scară nu beneficiază de căldură și apă caldă, în prezent. Cu toată nemulțumirea unora dintre proprietarii care sunt cu plata la zi, nu există scară în care să nu existe unu – doi restanțieri, din a căror cauză stă tot blocul în frig. Nici acționarea în instanță a debitorilor nu a ajutat asociația să recupereze din restanțe și să-și stingă datoriile către furnizorul de căldură. „Locatarii nu plătesc. La această asociație au fost și niște delapidări și din acest motiv s-au acumulat foarte multe datorii. Noi am mers la Termo, am făcut eșalonări, dar cu toate acestea tot ne-au oprit căldura și apa caldă. Restanțierii sunt dați în judecată, avem câteva zeci de dosare, dar merge greu“, spune Petre Dumitru, președintele Asociației nr. 4 Mareșal Antonescu.

La Asociația de proprietari nr. 11 din cartierul 1 Mai, nemulțumirea proprietarilor din blocurile fără restanțe, șase la număr, a atins cote alarmante. După ce au răbdat două săptămâni în frig, locatarii au bătut la ușa primăriei și au solicitat reluarea furnizării căldurii. „Cele 17 blocuri, câte sunt în asociație, au rămas din nou fără căldură. Termo ne spune că nu ne mai tolerează, că avem restanțe mari. Problema este că în asociație avem șase scări care sunt cu plata facturii la căldură la luna ianuarie. Numai că cei de la Termo susțin că datoriile asociației nu bat cu datoriile înregistrate în registrele lor. Am mers la primărie și avem promisiuni“, a precizat Gabriela Kurtoglu, administratorul asociației.

Despre ce promisiuni este vorba a precizat chiar viceprimarul municipiului Craiova, Stelian Bărăgan: „Reprezentanții asociației au venit la mine și au solicitat ca șase scări să primească agent termic, fiindcă nu au datorii, sunt cu plata întreținerii la zi. Am rugat-o pe administratoare să meargă la Termo și să demonstreze acest lucru, după care acei proprietari vor primi căldură. Este normal și legal să beneficieze de aceste servicii, dacă își plătesc facturile“.



Comenteaza acum

Alte stiri

Sumarul ediției de sâmbătă, 21 iulie 2018

Top