6.7 C
Craiova
marți, 19 martie, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljParadoxul investiției de 20 de milioane de euro a Primăriei Craiova: Water Park-ul - pustiu și fără mâncare și apă pentru clienți

Paradoxul investiției de 20 de milioane de euro a Primăriei Craiova: Water Park-ul – pustiu și fără mâncare și apă pentru clienți

Toboganele și bazinele interioare de la Water Park duc lipsă de clienți
Toboganele și bazinele interioare de la Water Park duc lipsă de clienți

Complexul de agrement acvatic din Parcul Tineretului din Craiova, inaugurat în luna august, este funcțional și pe perioada sezonului rece, numai că bazinele și toboganele acoperite nu prezintă interes pentru clienți. Ce-i drept, nici Primăria Craiova nu a promovat defel investiția de douăzeci de milioane de euro. Clienții care s-ar încumeta să plătească biletul de intrare, destul de piperat, nu ar avea de unde să cumpere mâncare și băutură. Regulamentul de funcționare a Water Park-ului interzice intrarea cu produse alimentare, dar în proiect nu a fost prevăzută în incintă nici un fel de zonă unde să se comercializeze mâncare și băutură. Autoritățile au amenajat, în afara proiectului, un loc destinat alimentației publice, însă el a funcționat doar în perioada verii.

Complexul de agrement acvatic din Parcul „Tineretului“ continuă să dea bătăi de cap autorităților locale din Craiova. Investiția de 20 de milioane de euro, din care jumătate au fost fonduri europene nerambursabile, a oferit surprize neplăcute încă de anul trecut, când mult anunțata inaugurare a fost până la urmă decalată cu un an. Water Park-ul și-a deschis porțile pe 12 august, iar craiovenii au prins ultima lună de vară pentru a testa bazinele și toboganele cu apă. Autoritățile au avut și ele parte de o surpriză neplăcută, când și-au dat seama că megaproiectul „Craiova Water Park“ nu are prevăzută la interior o zonă de fast-food de unde clienții să-și poată cumpăra apă, băuturi răcoritoare sau produse alimentare. Cum proiectul nu se mai putea modifica, s-a găsit soluția amenajării unei astfel de zone în afara complexului, dar cu acces din interior, pentru că „nu poți să vii și să stai o zi la soare, la piscină, fără să consumi măcar un sandwich sau o apă plată“, după cum se exprima primarul Mihail Genoiu. Parcul acvatic nu a dus lipsă de clienți după deschidere, iar în câteva săptămâni de funcționare a adus încasări de 200.000 lei, potrivit datelor oferite la acea vreme de municipalitate.
Vara a trecut, toboganele și piscinele exterioare au intrat în conservare, terasele de afară s-au închis, funcțională rămânând numai partea de interior a complexului. Iar problema lipsei unei zone de alimentație publică a revenit în actualitate. Bazinele și toboganele acoperite au început să ducă „dorul“ clienților, care nu s-au mai înghesuit la Water Park. E drept, nici Primăria Craiova nu și-a dat interesul să-i atragă și nu a promovat în nici un fel parcul acvatic. Puținii clienți care i-au trecut pragul au spus că nu se vor mai duce a doua oară. Motivul? Lipsa unui spațiu de unde să poți cumpăra apă și mâncare. „Am fost pe 29 septembrie la Water Park, pentru a vedea și cum este la interior. Am intrat, dar în afară de mine și de cei cu care venisem acolo nu mai era nimeni. Pe șezlonguri stăteau câteva persoane, dar erau angajați de acolo. Am testat apa, mi s-a părut destul de rece și nu am mai intrat. Mi s-a spus că are 17 grade, ceea ce nu mi se pare normal, pentru că nu se putea face baie. Dar nu asta a fost marea dezamăgire, ci aceea că nu ai de unde să îți cumperi apă sau ceva de mâncare. Am întrebat și mi s-a răspuns că așa a fost proiectul. Păi și cum poți să stai o zi întreagă fără să bei măcar un pahar de apă, am întrebat, dar nu a știut nimeni să-mi răspundă. Normal ar fi fost, pentru că plătești pentru o zi, nu pentru o oră, să ai de unde cumpăra ceva de băut și de mâncat“, ne-a sesizat Claudiu, un cititor GdS din Craiova.
„Tu, ca adult, să zicem că mai reziști, dar ce faci când vii cu copilul! De unde îi iei de mâncare? Te-ai îmbrăca până la urmă și ai lua ceva de afară, să zicem, dar nici așa nu ai de unde. Ce fac, mă duc acasă, beau apa, mănânc și mă întorc? Comand ceva acolo? Păi, am înțeles că nici așa nu se poate. Eu până la urmă plec acasă, dar dacă vine vreun străin sau vreo persoană din afara orașului și nu știe despre situația asta și nici nu cunoaște zona? Cu ei ce facem, unde îi trimitem? Nu știm să atragem turiștii, asta e. Eu nu am întâlnit nicăieri în țară o așa situație, nu mai spun în străinătate“, a mai spus respectivul cititor.

Clădirea unde funcționează Water Park-ul Craiovei în sezonul rece a fost plină o singură dată, la inaugurarea din luna august
Clădirea unde funcționează Water Park-ul Craiovei în sezonul rece a fost plină o singură dată, la inaugurarea din luna august

Autoritățile, tot în căutare de soluții

Situația descrisă de cititorul GdS a fost recunoscută de autoritățile locale, care susțin că se află încă în căutarea unei soluții pentru a rezolva această problemă a lipsei unui spațiu de alimentație publică în zona de bazine acoperite. Viceprimarul Craiovei, Adrian Cosman, a precizat pentru GdS că lucrurile stau cu totul altfel în ceea ce privește condițiile de la interiorul Water Park-ului, că înăuntru este cald și apa are temperatura optimă, dar problema cu lipsa mâncării este una reală, care necesită o rezolvare cât mai grabnică. „Este, într-adevăr, o problemă cu lipsa unei zone de fast-food în interiorul complexului. Situația era cunoscută de dinainte, pentru că așa a fost gândit proiectul, noi încercăm acum să o reglăm în vreun fel. O să facem demersurile necesare, o să discutăm și cu cei de la Agenția pentru Dezvoltare Regională Oltenia, care se ocupă de implementarea proiectelor cu fonduri europene, pentru a găsi cea mai bună soluție din punct de vedere juridic pentru a rezolva această problemă. Nici mie nu mi se pare normal să nu ai de unde să cumperi o apă sau ceva de mâncare, de aceea problema trebuie neapărat rezolvată. Să vedem și cum“, a afirmat „vicele“ Adrian Cosman.
Regulamentul de funcționare a Water Park-ului interzice intrarea în incintă cu produse alimentare și băutură, iar clienții nici nu pot părăsi complexul pentru a-și cumpăra din altă parte. Asta pentru că Regulamentul mai prevede și faptul că „părăsirea definitivă sau temporară a perimetrului Water Park înseamnă anularea brăţării de acces, fără nici o despăgubire sau rambursare a costului acesteia“.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS